اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست انتقال تجربه ژاپنی ها در زاینده رود


استاندار اصفهان در دیدار قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن، انتقال تجربیات متخصصان ژاپنی برای حل مسائل حوضه آبریز زاینده رود و گترش و توسعه همکاری های زیست محیطی را خواستار شد.

خبرگزاری ایرنا: استاندار اصفهان در دیدار قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن، انتقال تجربیات متخصصان ژاپنی برای حل مسائل حوضه آبریز زاینده رود و گسترش و توسعه همکاری های زیست محیطی را خواستار شد.

«رسول زرگرپور» روز پنجشنبه در این دیدار افزود: آلودگی هوا و کمبود آب از جمله مهمترین مشکلات اصفهان می باشد که در طول سالیان گذشته بوجود آمده و همچنان باقی است.

وی با اشاره به تجربیات خوب ژاپن در مسائل زیست محیطی خواستار مشارکت کارشناسان این کشور برای حل مسائل و مشکلات حوضه آبریز زاینده رود و آلودگی هوای اصفهان شد. 

زرگرپور با اشاره به شناخت خود از توانایی کارشناسان ژاپنی افزود: پیش از این به عنوان معاون وزیر نیرو، همکاری و تعامل خوبی با کارشناسان ژاپنی در زمینه آب داشته ام و از توانایی آنها شناخت کافی دارم. 

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ایران و ژاپن در زمینه آب همکاری خوبی با یکدیگر داشته اند، ابراز امیدواری کرد که همکاری دو کشور در زمینه زیست محیطی تقویت شود. 

استاندار اصفهان اظهار کرد: توافقات انجام شده بین رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر ژاپن بمنظور تقویت همکاریها بین دو کشور از جمله محیط زیست نوید بخش تکرار سابقه خوب همکاری دو کشور است.

« سو چیروسکی » قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از گسترش روابط دو کشور، گفت: حفاظت از محیط زیست برای ژاپن اهمیت بالایی دارد و این کشور از هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی در بخش محیط زیست استقبال می کند.

وی با بیان اینکه از انتقال تجربیات در زمینه های زیست محیطی به دیگر کشورها استقبال می کنیم، افزود: انعقاد تفاهمنامه سران دو کشور ایران و ژاپن زمینه تبادل تجربیات دو کشور در زمینه محیط زیست را فراهم کرده است.

سو چیروسکی در این دیدار آمادگی کشورش برای همکاری و کمک برای شناخت چالش های زیست محیطی از جمله مسائل مربوط به حوضه آبریز زاینده رود جهت اتخاذ بهترین تصمیم ها را اعلام کرد.

ایران و ژاپن فروردین ماه گذشته در زمینه اجرای پروژه های زیست محیطی و تبادل اطلاعات و تجربیات در این بخش تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن در امور جهانی به همراه دبیر اول سفارت ژاپن در ایران و کارشناسان محیط زیست این کشور، روز پنجشنبه از حوضه بالا و پایین دست زاینده رود بازدید کردند.

این هیات همچنین از آثار باستانی و تاریخی اصفهان، حوضه آبخیز زاینده رود در شهرستان لنجان، تصفیه خانه بابا شیخعلی، سد چم آسمان، سد روشتین، تالاب بین المللی گاوخونی و سایر بخش های حوزه رودخانه زاینده رود دیدن کرد. 

زاینده رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوههای زاگرس مرکزی از جمله زردکوه بختیاری سرچشمه می گیرد و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود 360 کیلومتر پیش می رود و در نهایت به مانداب گاوخونی می ریزد. 

قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن و هیات همراه که روز گذشته به منظور بررسی همکاریهای زیست محیطی و بازدید از آثار تاریخی اصفهان وارد این شهر شده بودند عصر امروز اصفهان را به مقصد تهران ترک کردند. 


ویدیو مرتبط :
رود خانه زاینده رود - زاینده رود دات نت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقال آب کارون به زاینده رود منتفی شد


معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: با تلاش های صورت گرفته و مستندات ارائه شده، عملیات اجرایی تونل انتقال آب بهشت آباد از برنامه های وزارت نیرو حذف شد.

خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: با تلاش های صورت گرفته و مستندات ارائه شده، عملیات اجرایی تونل انتقال آب بهشت آباد از برنامه های وزارت نیرو حذف شد.

احمد سیاحی در جلسه شورای اداری که با موضوع گزارش عملکرد دولت تدبیر و امید در خوزستان در محل تالار امام رضا (ع) شهرک نفت برگزار شد، گفت: در استان خوزستان سه مقوله آب، راه و مبلمان شهری از نکات مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

او با اشاره به اینکه از آب های روان استان و رودخانه کارون باید استفاده بهتر و مناسب تری شود، گفت: لایروبی و زیباسازی کارون، تالاب ها و رودخانه دز که ظرفیت های آبی استان هستند باعث می شود نشاطی را برای مردم به وجود آوریم و همچنین به جذب گردشگر کمک می کند. برخی از قسمت های رودخانه کارون به دلیل کم آبی و وجود نیزارها باعث می شود که مردم از آن لذت نبرند که لایروبی و اقدامات لازم در حال انجام است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان به ممانعت از انتفال آب رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: در تلاش هایی که انجام شد انتقال آب از سرشاخه ها برای شرب و صنعت انتقال داده می شود و طرح تونل بهشت آباد حذف شد، 580 میلیون متر مکعب در سال آب برای شرب و صنعت انتقال داده می شود که باید سهم صنعت کاهش یابد.

او با بیان اینکه تالاب ها اکوسیستم قوی دارند که می توانند در مسائل اقتصادی استفاده شوند، گفت: شاهد عدم ورود پساب ها به رودخانه کارون هستیم و دیگر پساب خام بیمارستانی( به غیر از یک بیمارستان که مهلت چند هفته ای خواسته است) وارد رودخانه نمی شود. همچنین از ورود پساب های حوضچه های پرورش ماهی جلوگیری شده است.