اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست اسرائیل از آلمان: با ایران درباره سرنوشت "ران آراد" تماس بگیرید



اخبار,اخبار سیاست خارجی,سه دیپلمات وخبرنگار ناپدید شده ایران  در لبنان


اخبار  سیاست خارجی - درخواست اسرائیل از آلمان: با ایران درباره سرنوشت "ران آراد" تماس بگیرید

 این مسئله در حالی مطرح می شود که ایران نیز همچنان برای کسب اطلاعات جدیدی از وضعیت سه دیپلمات و یک خبرنگار ناپدید شده خود در لبنان تلاش می کند. گفته می شود این 4 شهروند ایرانی در سال 1982، پس از بازداشت به دست گروه شبه نظامی در لبنان تحویل اسرائیل شده اند.

یک روزنامه فلسطینی از درخواست اسرائیل از آلمان برای میانجیگری و ارتباط با ایران برای روشن شدن سرنوشت یک خلبان اسرائیلی ناپدیده شده خبر داد.

 به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه المنار چاپ رام الله، اسرائیل از آلمان خواسته است با میانجیگیری و ارتباط با ایران، برای کسب اطلاعات درباره سرنوشت خلبان ناپدید شده این رژیم از ایران تلاش کند.

اسرائیل با ارسال درخواست رسمی و سری به کشورهای اروپایی و آمریکا  از آنها خواسته است بررسی کنند آیا امکان تهیه اطلاعاتی درباره سرنوشت "ران آراد" وجود دارد یا خبر؟

منابع آگاه به روزنامه المنار گفته اند این درخواست اسرائیلی ها به دنبال گشایش به وجود آمده در روابط ایران و غرب پس از امضای توافقنامه هسته ای میان تهران و گروه 1+5 در ژنو مطرح می شود.

به گفته این منابع، 27 سال پیش پس از سقوط هواپیمای جنگی ران آراد در جنوب لبنان، از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست و دستگاه های امنیتی اسرائیلی به دنبال کشف سرنخ هایی از وضعیت وی هستند.

در چارچوب همین تلاش ها، هیات اطلاعاتی - امنیتی عالی رتبه ای از اسرائیل در چند روز گذشته به صورت محرمانه ای به آلمان سفر کرد و با مقامات ارشد در دستگاه جاسوسی آلمان دیدار کرد.

دستگاه جاسوسی آلمان قبل از این بارها با میانجیگری و فعالیت هایی، زمینه حل پرونده های متعددی درباره افراد ربوده شده و ناپدیده شده  را فراهم کرده بود.

این هیات اسرائیلی به مدت 3 روز در آلمان باقی ماند و در این مدت درخواست رسمی از رهبران سیاسی اسرائیلی برای دولت آلمان منتقل کردند و از برلین خواسته اند در این پرونده تلاش کند و در رفع ابهامات در پرونده ران آراد و شفافیت سرنوشت و وضعیت وی سهیم باشد.

اخبار,اخبار سیاست خارجی,سه دیپلمات وخبرنگار ناپدید شده ایران  در لبنان

 

این روزنامه اضافه کرد: مقامات آلمانی درخواست اسرائیل را به ایران منتقل خواهند کرد و امیدوارند پیشرفتی در این پرونده روی دهد.


اسرائیل همچنین این درخواست را به صورت غیررسمی برای آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی ارسال کرده است.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سال 2006 گفته بود که ران آراد در سقوط هواپیمایش کشته شد و جنازه اش نیز از بین رفت اما اسرائیلی ها همچنان پیگیر وضعیت وی هستند.

این مسئله در حالی مطرح می شود که ایران نیز همچنان برای کسب اطلاعات جدیدی از وضعیت سه دیپلمات و یک خبرنگار ناپدید شده خود در لبنان تلاش می کند. گفته می شود این 4 شهروند ایرانی در سال 1982، پس از بازداشت به دست گروه شبه نظامی در لبنان تحویل اسرائیل شده اند.

این چهار شهروند ایرانی شامل احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت ایران در بیروت، سید محسن موسوی کاردار سفارت ایران، کاظم اخوان عکاس خبرگزاری ایرنا و تقی رستگار مقدم کارمند سفارت ایران در بیروت هستند.
اخبار سیاست خارجی - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست وزیر خارجه آلمان از ایران



 

 درخواست وزیر خارجه آلمان از ایران

 

 

متكی در پاسخ به درخواست همتای آلمانی برای اینكه دو تبعه دستگیر شده این كشور مورد لطف و رأفت اسلامی قرار گیرند، گفت كه موضوع این دو در چارچوب قانون و نظام قضایی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

 

به گزارش فارس به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «گوئیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان در حاشیه اجلاس دوستان پاكستان در بروكسل با منوچهر متكی وزیر امور خارجه كشورمان دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو كرد.

در این ملاقات كه سومین دیدار دو وزیر خارجه طی سال‌های اخیر می‌باشد، بر مفید بودن اینگونه گفت‌وگوها برای درك بهتر مواضع طرفین تأكید شد.

وزرای خارجه با بررسی پیشینه تاریخی مناسبات دو كشور از ایجاد فرصت‌های جدید برای همكاری‌های فیمابین استقبال كردند.

وزیر خارجه آلمان رویكرد جمهوری اسلامی ایران در پذیرش درخواست كشورهای 1+5 برای گفت‌وگو را مثبت و سازنده ارزیابی و ابراز امیدواری كرد این گفت‌وگوها با نگاه به آینده بتواند فرصت‌های جدیدی را مقابل طرفین قرار دهد.

متكی نیز ضمن تشكر از ابتكار وزیر خارجه آلمان برای این دیدار و با اشاره به تاریخ طولانی روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو كشور، اظهار داشت: گفت‌وگوهای رو در رو همواره ابهام زدا و سازنده می‌باشد.

وی اضافه كرد: متاسفانه گروه 1+5 فرصت نیویورك برای گفت‌وگو در سطح وزرا را از دست داد. در عین حال اكتبر یا نوامبر زمان مناسبی برای گفت‌وگو می‌باشد كه در این دیدار باید در تعامل با یكدیگر نسبت به تعیین زمان ملاقات هماهنگی كنند.

در این دیدار وزیر خارجه آلمان با اشاره به دو تبعه آلمانی دستگیر شده كه با روادید گردشگری وارد كشورمان شده و اقدام به فعالیت‌های غیرمتعارف كرده‌اند از وزیر خارجه كشورمان درخواست كرد افراد دستگیر شده مورد لطف و رأفت اسلامی قرار گیرند.

متكی ضمن اشاره به اقدامات غیرحرفه‌ای اتباع فوق اظهار داشت: موضوع آنان در چارچوب قانون و نظام قضایی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.../ فارس