اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست اردوغان از تکفیری ها



اخبار,اخبار بین الملل ,تروریست‌های داعش

 

اخبار بین الملل - درخواست اردوغان از تکفیری ها

نخست وزیر ترکیه از تروریست‌های داعش خواست 49 تبعه ربوده شده ترک از کنسولگری آنکارا در موصل را آزاد کنند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه گفت: اگر آن‌ها (اعضای داعش) مومنان واقعی هستند باید برادران ما را آزاد کنند و این چیزی است که ما انتظار داریم.

49 تبعه ترک 11 ژوئن از کنسولگری ترکیه در موصل ربوده شدند. این اتفاق زمانی روی داد که تروریست‌های داعش توانستند با حمله به موصل کنترل این شهر عراق را در اختیار بگیرند. افراد ربوده شده شامل چندین دیپلمات، کودک و نیروهای مسئول تامین امنیت کنسولگری هستند.

همچنین 32 راننده کامیون ترک تبار در موصل ربوده شده بودند که چند روز پیش آزاد شدند.

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
توهین اردوغان حامی تروریستهای تکفیری به امام خامنه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اردوغان درخواست البرادعی برای گفتگو را رد کرد



رد درخواست البرادعی از سوی اردوغان


در توضیح رد تماس تلفنی «البرادعی»
«اردوغان»: با کسی که منتخب مردم مصر نیست حرفی ندارم

نخست‌وزیر ترکیه در توضیح امتناعش از گفت‌وگوی تلفنی با «محمد البرادعی» معاون رئیس‌جمهور موقت مصر گفت که با کسی که منتخب مردم نیست و از راه کودتا به قدرت رسیده، حرفی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه، تلاش‌های «محمد البرادعی» معاون رئیس‌جمهور موقت مصر در امور بین‌الملل برای یک گفت‌وگوی تلفنی را رد کرد.
رسانه‌های ترکیه نوشتند که اردوغان طی پیامی به البرادعی توضیح داد که تنها با مقامات مسئول منتخب سخن خواهد گفت و با کسانی که از مسیری غیر از انتخابات روی کار آمده‌اند، حرفی ندارد.

اردوغان در مراسم افطار دیشب حزب عدالت و توسعه ترکیه نیز گفت: اگر محمد البرادعی نیز رئیس‌جمهور منتخب مردم بود، باز این کودتا علیه او صورت می‌گرفت. «محمد مرسی» از نظر من رئیس‌جمهور قانونی مصر است. و من نه به خاطر شخص مرسی، بلکه به دلیل احترامی که برای ملت مصر و شرکتشان در انتخاباتی آزاد و شفاف قائلم، چنین کاری کردم.

وی در خطاب به البرادعی گفت: شما طی انتخابات گذشته تنها 1.5 درصد رای آوردید اما مرسی 52 درصد رای کسب کرد. چگونه با شما گفت‌وگو کنم درحالی که منتخب مردم مصر نیستید. شما از طریق دولتی تعیین شده‌اید که با کودتا به قدرت رسیده است.

به اعتقاد کارشناسان، اتحاد ترکیه – مصر با این اقدام آنکارا منحل گردید. حزب راست اسلامگرای عدالت و توسعه در ترکیه به اتحادی تاکتیکی با  «اخوان المسلمین» در مصر دل بسته بود و هنگامی که مرسی رئیس جمهور شد، آنها مطمئن بودند که قادرند به نیروی غالب در منطقه تبدیل شوند. اکنون این اتحاد متلاشی شده است و ترکیه حاضر به پذیرش واقعیت به وجود آمده در مصر نیست و بارها اعلام کرده که دولت جدید مصر را به رسمیت نمی‌شناسد./فارس