اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دختر ۸ ساله در اسارت آدم رباها



 

 دختر ۸ ساله در اسارت آدم رباها

 

۴ عضو باندی كه به انگیزه اخاذی ۵۰ میلیون تومانی، دختر ۸ ساله ای را ربوده بودند، در شهرستان جیرفت دستگیر شدند و گروگان نجات یافت.

به گزارش «جام جم»، روز چهارشنبه گذشته دختری ۸ ساله به نام یكتا در شهرستان جیرفت استان كرمان پس از تعطیل شدن مدرسه وقتی به خانه بازنگشت، خانواده اش نگران شده و از مسوولان مدرسه سراغش را گرفتند كه آنها گفتند این دانش آموز آن روز اصلا به مدرسه نیامده است. به این ترتیب والدین دختر خردسال به جستجوی وی پرداختند ولی تلاش های آنها بی نتیجه ماند.

در این هنگام مردی ناشناس با آنها تماس گرفت و مدعی شد دختر خردسال را ربوده و برای آزادی اش ۵۰ میلیون تومان پول خواست.

 

رد پای ربایندگان

مرد غریبه وقتی در تماس دیگر صدای ناله كودك را پخش كرد، پدر خانواده با حضور در پلیس آگاهی جیرفت ماجرا را اطلاع داد و برای نجات جان فرزندش تقاضای كمك كرد.

ماموران با شروع تحقیقات و به دست آوردن سرنخ هایی متوجه شدند ۴ آدم ربا این دختر را ربوده و به یكی از محله های شهر منتقل كرده اند.

بنابراین با حضور در آن محل و شناسایی مخفیگاه، ۳ نفر از متهمان را دستگیر كردند ولی خبری از كودك نبود. متهمان در تحقیقات به همكاری در ربودن دختر خردسال اعتراف كردند.

تقاضای ۵۰ میلیون تومانی برای آزادی گروگان

سردار چناریان، فرمانده انتظامی استان كرمان درباره این پرونده گفت: با اعتراف این متهمان، آنها با قرار قانونی روانه زندان شدند.

جستجوها برای یافتن مخفیگاه سركرده باند و آزادی دختر ۸ ساله ادامه داشت تا این كه روز شنبه گذشته ماموران متوجه شدند طراح اصلی آدم ربایی با خانواده شاكی قرار ملاقات گذاشته و همچنان ۵۰ میلیون تومان طلب می كند.

 

نجات گروگان ۸ ساله

چناریان یادآور شد: با اطلاع از این موضوع، ماموران ضمن آموزش به شاكی از او خواستند در محل ملاقات كه خارج از شهر است، حضور پیدا كند. دقایقی بعد ماموران مرد آدم ربا را دستگیر كردند و در بازرسی از خودرو، كودك را نجات داده و تحویل خانواده اش دادند.

فرمانده انتظامی استان كرمان افزود: متهم پس از انتقال به مركز پلیس اعتراف كرد كه با اطلاع از وضعیت مناسب شاكی تصمیم به اخاذی از او گرفته و روز حادثه دختر خردسال را به بهانه دادن نامه ای به پدرش فریب داده و ربوده و در خانه ای زندانی كرده بود تا در قبال آزادی اش ۵۰ میلیون تومان دریافت كند.

بنابراین گزارش، اعضای این باند ۴ نفره با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات از آنها ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین



ویدیو مرتبط :
فرار گروگان از دست آدم رباها و درگیری آدم ربایان باnopo

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رهایی دختر 8 ساله از چنگال آدم ربایان



اخبار حوادث - رهایی دختر 8 ساله از چنگال آدم ربایان

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از پایان گروگانگیری و آزادی کودک 8 ساله خبر داد.

سرهنگ غلامعباس غلام‌زاده از عملیات رها‌سازی دختر بچه هشت ساله از دست گروگانگیران در این استان طی عملیات موفقیت‌آمیز در شهر شیراز و دستگیری سه آدم‌ربا خبر داد.

 

وی گفت: روز یکشنبه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی در شهرستان دنا مبنی بر وقوع یک فقره آدم ربایی در یکی از روستاهای این شهرستان و متواری شدن آدم‌ربایان به طرف شیراز و درخواست مبلغ یک میلیارد ریال، تلاش برای دستگیری مجرمان و راهایی گروگان آغاز شد.

 

غلام‌زاده با بیان این‌که فرد ربوده شده یک دختر بچه هشت ساله بود که مشخصات وی در اختیار مأموران انتظامی قرار گرفت، افزود: بلافاصله تیم‌هایی متشکل از پلیس آگاهی شهرستان دنا و مرکز استان اقدام به انجام عملیات‌های پلیسی کردند.

 

این فرمانده ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: تیم‌های پلیس آگاهی استان با هماهنگی و اخذ نیابت قضایی و با انجام اقدامات وسیع اطلاعاتی و ردزنی‌های گسترده در این عملیات ضربتی توانستند سرکرده این باند را که با خودروی پراید در یکی از خیابان‌های اصلی شهر شیراز در حال تردد بود شناسایی و عملیات برای دستگیری وی آغاز کردند.

 

وی ادامه داد: راننده خودرو بدون توجه به دستور توقف پلیس قصد فرار داشت که با عکس‌العمل سریع پلیس آگاهی استان و طی یک عملیات تعقیب و گریز خودروی پراید متوقف شد. غلام‌زاده عنوان کرد: فرد دستگیر شده ناچار به اعتراف و محل اختفای فرد گروگان گرفته شده را در اختیار مأموران پلیس قرار داد که مرحله دوم عملیات آغاز شد. وی خاطرنشان کرد: پلیس بلافاصله به محل اعزام و با رعایت جوانب احتیاط دختر بچه را داخل خانه‌ای که در چنگال آدم ربایان شامل یک مرد و زن جوانی بودند نجات داد.

 

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر سه گروگانگیر با همکاری یکدیگر اقدام به گروگانگیری و اخاذی کردند، افزود: متهمان با اعتراف صریح به بزه ارتکابی خود پس از تشکیل پرونده و تشکیل شاکی پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
اخبار حوادث - آرمان