اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دختر ۱۵ساله با سالی نیم میلیون دلار درآمد



اخبار,اخباراجتماعی , جشن‌های تولد

بنگاه خدماتی یک دختر آمریکایی چنان رونقی پیدا کرده که اکنون او به استخدام یک مدیرعامل نیاز دارد. دلیل آن هم ساده است: حتی اگر شرکتی بسیار پردرآمد باشد، وقتی رئیس آن دختری ۱۵ ساله است، باید روی نیمکت مدرسه بنشیند.

نوا مینتس (Noa Mintz) در ظاهر مانند هر نوجوان دیگری به نظر می‌رسد. این دختر که از ایالت نیویورک ‌آمریکاست با دندان‌های سیم‌کشی شده جلوی دوربین‌های فیلم‌برداری سرش را اندکی با شرم کج می‌کند و از هر نظر به سایر دخترهای ۱۵ ساله شباهت دارد اما نوا کاری کرده که او را از دیگر هم‌سن و سال‌هایش متمایز می‌سازد.

نوا مینتس رئیس یکی از آژانس‌های ارائه پرستار کودک است و سالانه ۴۸۰ هزار دلار درآمد دارد.


زمانی که هم‌مدرسه‌ای‌‌های نوا مشغول دست و پنجه نرم کردن با تکالیف شب خود بودند، نوا مینتس با سؤال‌هایی روبرو بود که باید به عنوان رئیس یک آژانس برای آن‌ها پاسخی می‌یافت، مانند این سؤال که آیا باید برای اداره آژانس از دیگران کمک بگیرد و مدیرعامل اجرایی استخدام کند؟ به گزارش وب‌سایت مترو، این نوجوان در ماه اوت سال ۲۰۱۲ میلادی به اجرای ایده خود به عنوان "دایه‌ها نزد نوا" مشغول شد.

اینک که کم‌تر از سه سال از آن زمان می‌گذرد ۲۵ پرستار کودک تمام‌وقت و حدود ۵۰ پرستار کودک پاره‌وقت در شهرهای نیویورک و همپتون آمریکا برای نوا کار می‌کنند و ۱۹۰ کودک تحت پرستاری آژانس او قرار دارند. شعار نوا که در وب‌سایت این آژانس منتشر شده این است: «ما با هم بهترین پرستار را برای خانواده‌ات پیدا می‌کنیم.»

مردیت برکمن مادر نوا از دیدن استعداد مدیریت دخترش به وجد آمده است و می‌گوید: «نوا از زمان تولدش مؤسس بود. او وقتی ۶ یا ۷ سال داشت می‌خواست یک شرکت کوچک تأسیس کند.» مادر می‌گوید که دخترش پیش از این آرزو داشت که مشاور برپایی جشن‌های تولد باشد. اما اینک او راه خود را پیدا کرده است؛ راهی که به قول مادرش "نه تفریح و سرگرمی است و نه دکه فروش لیموناد."


 اخباراجتماعی  - بهار نیوز  


ویدیو مرتبط :
سالی 3 میلیارد دلار واردات چادر مشکی در ایران!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۸میلیون دلار دیه برای مرگ دو دختر توسط پلیس خاطی




۸میلیون دلار دیه برای مرگ دو دختر توسط پلیس خاطی

 

قاضی ایلینویز مبلغ ۸ میلیون دلار دیه برای بازماندگان دو دختر ۱۳ و ۱۸ ساله که توسط مامور پلیس کشته شده بودند در نظر گرفت.

به گزارش یونایتد پرس مایکل ماتیز در دادگاه اسپرینگفیلد تایید کرد که مقامات فدرال ۸ میلیون دلار دیه به والدین جسکیا و کلی بپردازند.

متهم ردیف اول این داستان مت مایکل از پلیس ایالتی است که در نوامبر ۲۰۰۷ با اتومبیل پلیس به دو قربانی حادثه زده است.

بر اساس مدارک ارائه شده در دادگاه پلیس وظیفه نشناس با سرعت غیر مجاز ۱۲۶ مایل بر ساعت در حال زدن ایمیل و موبایل بازی بود که به اتومبیل حامل جسیکا و کلی یوهی می خورد. اتومبیل قربانیان حادثه در دم آتش گرفته و هر دو در دم جان خود را از دست می دهند.

پلیس مقصر صد در صد ماجرا شناخته شده و در دادگاه هیچکسی در دفاع از مت میشل بر نخواست.

اجساد سوخته دو قربانی حادثه و انتشار تصاویر آنها موجی از خشم علیه پلیس ایالتی بر انگیخت و باعث شد تا برایان و کیمبرلی والدین دو دختر درخواست غرامت ۴۶ میلیون دلاری را ره دادگاه ارائه نمایند که در نهایت دادگاه با پرداخت ۴ میلیون دلار برای هر قربانی موافقت کرد.

کیمبرلی مادر دو دختر کشته شده ضمن ابراز رضایت از حکم دادگاه ، گفت این رای برای احتمال تکرار حوادث مشابه در آینده لازم بود.

حکم دادگاه باید توسط دیوان عالی مود تایید قرار گیرد و بعد از تایید در ماه اوریل قابل پرداخت به والدین قربانیان خواهد بود.

مقامات پلیس عمل همکار خود را نادرست خوانده و پلیس خاطی از شغل خود استعفا داده است.

البته متهم در دادگاه عامل تصادف با ماشین قربانیان را اتومبیل سفیدی دانست که باعث شد تا وی کنترل خود را از دست داده و به اتومبیل جسیکا و کلی بخورد.

مطابق حکم به مادر و پدر قربانیان هر کدام ۳.۵ میلیون دلار خواهد رسید و به برادر ناتنی و خواهر ناتنی قربانیان نیز هر کدام ۵۰۰ هزار دلار خواهد رسید. جالب اینجاست که مادر قربانیان گفته قسمتی از پول را صرف آموزش نیروهای پلیس خواهد کرد تا آنها بدانند که موقع ماموریت نباید خلاف کنند! گفتنی است والدین دو قربانی هر دو از هم جدا شده و هر دو نیز ازدواج مجدد داشته اند.

خبر آنلاین (www.khabaronline.ir)