اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دخترک 4 ساله پرواز هواپیما را متوقف کرد



اخبار حوادث - دخترک 4 ساله پرواز هواپیما را متوقف کرد

گیر کردن دانه تسبیح در گلوی دختر چهار ساله، پرواز تبریز ـ تهران را متوقف کرد و امدادگران با عملیات احیا، دختر را از مرگ نجات دادند.

مسافران کمربندهای خود را بسته بودند و خلبان هواپیما را روی باند آماده کرد تا فرودگاه تبریز را ترک کند که مردی هراسان از روی صندلی بلند شد و گفت: کمک کنید، دخترم خفه شد. مهمانداران خود را به صندلی این مرد رساندند و دختربچه ای را در آغوشش پدر کبود شده دیدند.

موضوع به خلبان اعلام شد و او برای بازگشت به باند اصلی از برج مراقبت اجازه خواست. برج مراقبت هم با اطلاع از وضع اورژانسی یکی از مسافران، این اجازه را صادر کرد. عقربه های ساعت 23 و 30 دقیقه جمعه را نشان می داد که هواپیما در باند اصلی فرودگاه متوقف شد.

دانه تسبیح علت خفگی
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی در این باره به خبرنگار ما گفت: از طریق فرودگاه به ما اعلام شد که دختربچه ای به نام آریا در هواپیما دچار مشکل تنفس شده است. امدادگران اورژانس مستقر در فرودگاه نیز خود را به هواپیما رساندند و عملیات احیا را آغاز کردند.

حبیب حسینقلی زاده خاطرنشان کرد: پدر این کودک در همان ابتدا به امدادگران اعلام کرد که فرزندش در حال بازی با یک دانه تسبیح بوده که دانه تسبیح در گلویش گیر کرده و باعث ایست تنفسی دختر بچه شده بود. وقتی امدادگران دختر را معاینه کردند، متوجه شدند او دچار ایست قلبی و تنفسی شده است.

وی ادامه داد: بلافاصله عملیات احیا آغاز شد و پس از خارج کردن دانه تسبیح و تنفس مصنوعی، دختربچه به تنفس عادی برگشت و قلبش شروع به تپیدن کرد. وقتی دختر چهار ساله شروع به نفس کشیدن کرد، همه مسافران بویژه پدر او باورشان نمی شد که دخترش زندگی دوباره ای پیدا کرده است.

حسینقلی زاده افزود: آریا بلافاصله به بیمارستان کودکان تبریز منتقل شد.

اگر اورژانس نبود، آریا جان می باخت
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: هواپیمای بوئینگ ام دی متعلق به شرکت هواپیمایی آتا پس از مجوزهای لازم روی باند اصلی قرار گرفته بود تا فرودگاه تبریز را ساعت 23 و 25 دقیقه به مقصد تهران ترک کند.

مهندس مصطفی صفایی ادامه داد: پیش این حادثه از ترک فرودگاه رخ داد و اگر امدادگران اورژانس در فرودگاه مستقر نبودند، امکان داشت این دختر بچه جان خود را از دست بدهد. پس از اعلام این موضوع به برج مراقبت امدادگران خود را به هواپیما رسانده و امدادرسانی در کمتر از سه دقیقه انجام شد. وی افزود: پس از انتقال دختربچه چهارساله به بیمارستان، هواپیما فرودگاه را به مقصد تهران ترک کرد.

دخترک مرخص شد
عصر دیروز برای بررسی وضع آریا کوچولو با بیمارستان کودکان تبریز تماس گرفتیم که یکی از مسئولان آنجا گفت: پس از انتقال دختر چهارساله به بیمارستان با نظر پزشک در بخش اعصاب بستری و ظهر یکشنبه با بهبود حالش مرخص شد.
 

اخبار حوادث - جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
پرواز بوئینگ 737مکس8 متوقف می‌شود؛ اعتراف به نقص در سیستم کنترل پرواز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كودك ۹ ساله، تنها بازمانده سقوط هواپیما



 

 

كودك ۹ ساله، تنها بازمانده سقوط هواپیما

 

یك فروند هواپیمای مسافربری لیبی با ۱۰۵ مسافر سقوط كرد كه در پی این حادثه ۱۰۴ مسافر جان باختند و یك كودك ۹ ساله به طرز معجزه‌آسایی زنده ماند.



این هواپیما صبح دیروز در مسیر آفریقای جنوبی به تریپولی هنگام فرود در فرودگاه پایتخت لیبی سقوط كرد و همه مسافران و خدمه هواپیما به غیر از یك كودك ۹ ساله كه تابعیت هلندی دارد، جان خود را از دست دادند.



پس از سقوط این هواپیما در نزدیكی فرودگاه طرابلس، نیروهای امدادی عازم محل حادثه شدند. با سقوط هواپیمای مسافربری لیبی، وزیر حمل و نقل لیبی فرضیه تروریستی بودن سانحه هواپیمای ایرباس خطوط هوایی این كشور را رد كرد.

 


وزیر حمل و نقل لیبی ساعتی پس از سقوط این هواپیما در یك كنفرانس خبری گفت: ما این فرضیه را كه سقوط هواپیمای ایرباس ناشی از اقدام تروریستی بوده، بشدت ردمی‌كنیم.



گزارش حاكی است، چند ساعت پس از سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس در اطراف فرودگاه طرابلس، مقامات لیبیایی اعلام كردند ماموران امدادی از میان آهن‌پاره های متلاشی‌شده این هواپیما موفق به كشف جعبه سیاه شدند.



گزارش خبرگزاری جانا «خبرگزاری دولتی لیبی» حاكی است، تاكنون جسد ۹۶ نفر از كشته‌شدگان حادثه پیدا شده و یك دختر ۹ ساله هلندی تنها بازمانده پرواز مرگ است.



در این حادثه علاوه بر مسافران ۱۱ نفر از خدمه نیز جان خود را از دست دادند. آخرین خبر حاكی است، پس از سقوط هواپیمای لیبیایی، یك تیم كارشناسی از مسوولان سازمان هواپیمایی، تحقیق درخصوص علت این حادثه را آغاز كرده‌اند..../ جام‌جم آنلاین