اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دختران و پسرانی که دنبال همسر در سایت‌های همسریابی می گردند، دنبال چه مشخصاتی هستند؟



اخبار,اخباراجتماعی , همسان گزینی

یک روانپزشک و مشاور خانواده تاکید کرد: مشاورانی ‌که در مطب شخصی همسان گزینی انجام می دهند یک کارغیرعلمی و غیر اخلاقی می‌کنند و باید جلوی آن را گرفت.

به گزارش  خبرآنلاین؛ حامد محمدی کنگرانی روان پزشک و مشاور خانواده در میزگرد "همسان گزینی" که چندی پیش در کافه خبر برگزار شد، گفت: آمارها نشان می دهد چقدر تعداد ازدواج پایین و طلاق بالا است. در گذشته موضوع ازدواج آسان و شیوه هایی برای ازدواج مطرح شد که نشان داد چندان موفق نبود، اما اگر این طرح همسان گزینی به ازدواج درست یک نفر هم کمک کند طرح خوبی است اما اگر به ده نفر صدمه برساند اصلا مناسب نیست. من نگران این هستم که این طرح چقدر می تواند مشکل ازدواج را حل کند؟ یعنی وضعیت را بدتر از این نکند و سواستفاده شود؟

او گفت: من در بررسی گوگل، یک سایتی به همین نام پیدا کردم که ادعا می کرد اولین کسانی در تمام دنیا هستند که این ایده را دارند. اما من به طور کلی با موضوع همسان گزینی مشکل دارم و آن را علمی نمی دانم. زمانی‌که کارم را در تهران شروع کردم برخی مراجعه کنندگان سوال می کردند که شما همسان گزینی هم دارید و من واقعا نمی دانستم یعنی چی. بعد از یک مدت متوجه شدم که برخی پزشکان و مشاوران این کار را انجام می دهند.

این روانپزشک گفت: واقعا این کار ما نیست. چون کسانیکه این مسئولیت را قبول می کنند یا نمی دانند چه کاری انجام می دهند یا شاید درآمد دارند. گاهی هم برای ارضای درونی است.

محمدی کنگرانی همچنین گفت: موضوع زیریک سقف رفتن داستان جدایی است. من همیشه یک مثال می زنم کشور سوئد یکی از پیشرفته ترین کشورها از نظر مشاوره پیش از ازدواج است اما آمار طلاق هم در این کشور بالاست.

 

اگر مشاوره خوب است چرا آمار طلاق بالا است؟ به هرحال مشاوره هم خوب است و باید انجام داد اما تضمین کننده ادامه زندگی نیست. من کسانی را می شناسم که در ازدواج اول موفق نبودند و دیگر حاضر به ازدواج نیستند این مسائل فرهنگی هستند که قشر متدین و مومن جامعه را هدف قرار داده است که مثلا با مهریه سنگین و کلی امکانات سرانجام طلاق می گیرند. برای همین چون ضمانتی در ازدواج نیست خیلی به دنبال ازدواج سفید می روند تا اگر بعدا جدا شدند انگ مطلقه نخورند.

او در بخش دیگری از حرفهایش گفت: کسانی‌که در سایت ثبت نام می کنند معمولا به دنبال ایده‌آل‌ها هستند، مثلا پسران دنبال دختر قد بلند، مو بور و زیبا هستند و دختران به دنبال مردان خوش تیپ و پولدار. من در سایت هم دیدم که مثلا مرد 40 ساله به دنبال دختر 20 ساله بود. سایت جواب داده بود.


 اخبار  اجتماعی  -  خبر  آنلاین 


ویدیو مرتبط :
ازدواج اینترنتی - اغفال دختران با سایت های همسریابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخاذی از دختران در سایت همسریابی



اخاذی از دختران در سایت همسریابی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری مردی خبر داد که از طریق سایت همسریابی نسبت به اخاذی از دختران اقدام می‌کرد.

حوادث - به گزارش مردم سالاری، سرهنگ محمد مهدی کاکوان، در تشریح جزئیات این پرونده با بیان اینکه در پانزدهم مردادماه امسال دختر 28 ساله‌ای به نام «پریسا» با مراجعه به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران‌بزرگ ماموران را در جریان کلاهبرداری مرد جوانی قرار داد، گفت: این فرد با حضور در پلیس فتا عنوان داشت که چندی پیش از طریق سایت‌های همسریابی با فردی به نام «نادر» آشنا شده که این فرد خود را مهندس کامپیوتر معرفی کرده بود.

 وی با بیان اینکه بر اساس اظهارات شاکیه مشخص شد که این دختر جوان با «نادر» چندین مرتبه ملاقات حضوری داشته است، گفت: این دختر لپ‌تاپش را به دلیل ویروسی‌شدن برای تعمیرات به «نادر» می‌دهد، اما از آن پس این فرد به بهانه پخش تصاویر این دختر درخواست مبلغ یک میلیون تومان می‌کند.

کاکوان با بیان اینکه «پریسا» در ادامه اظهارات خود عنوان داشت که به دلیل استرس ناشی از انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی‌اش توسط «نادر» متوجه ربودن دستبندش توسط این فرد در هنگام تحویل یک میلیون تومان نشد، گفت: بر اساس اظهارات این دختر، پس از ربودن دستبند طلا توسط «نادر»، وی درخواست مبلغ 500 هزار تومان برای بازپرداخت این دستبند به «پریسا» می‌کند که سرانجام شاکیه با مراجعه به پلیس فتا درخواست کمک می‌کند.

رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد که اطلاعات و هویت دقیق و مشخصی از «نادر» در فضای مجازی وجود ندارد، گفت: ماموران در بررسی‌ها با مهندسی اجتماعی و معکوسی که نسبت به رفتار متهم در فضای مجازی انجام شد، توانستند این فرد را که نام حقیقی‌اش «سعید» بود را پس از هفت روز از تشکیل پرونده در 22 مردادماه شناسایی کنند. کاکوان با بیان اینکه با انتقال «سعید» به پلیس فتا، ماموران به رفتار وی مشکوک می‌شوند، گفت: ماموران در بررسی سوابق این فرد، متوجه می‌شوند که «سعید» چهار فقره اغفال دختران را نیز در پرونده خود دارد.

به گفته وی، در بررسی‌ها مشخص شد که «سعید» با طرح نقشه قبلی موجب ویروسی‌شدن لپ‌تاپ «پریسا» شده بود و با بهانه تعمیر، لپ‌تاپ را از وی گرفته بود. رییس پلیس فتای پایتخت در پایان با بیان اینکه متهم به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام‌قضایی قرار گرفت، گفت: مبالغ اخذ شده از شاکیه و همچنین لپ‌تاپ وی به او بازگردانده شد.

 وی با بیان اینکه در سایت‌های همسریابی و صیغه هیچ تعهدی مبنی بر صداقت طرفین وجود ندارد گفت: برخی از افراد شیاد با ثبت‌نام در این سایت‌ها با تغییر هویت‌جنسی خود در فضای مجازی و استفاده از کلمات دلنشین کاذب، طرف مقابل را از لحاظ عاطفی، روحی و روانی وابسته خود کرده و برای دیدار در فضای حقیقی تقاضای دریافت هدیه گرانبها (وجه نقد و ...) می‌کنند و پس از دریافت مبلغ (اغلب به صورت خرید اینترنتی یا شارژ تلفن‌همراه) ارتباط خود را در فضای اینترنت قطع و سراغ طعمه‌بندی می‌روند، بنابراین باید تا زمان شناخت کامل و واقعی از طرف مقابل و کسب اطمینان از صداقت وی از هرگونه پرداخت وجه یا هدیه خودداری کرد.

کاکوان افزود: برابر پرونده‌های مطرح در پلیس فتا برخی افراد دروغگو با سوءاستفاده از عناوین دیگران به نام خود اقدام به فریب طرف مقابل و سوءاستفاده مالی یا جنسی می‌کنند و بدین‌ صورت که فرد خود را مثلا پزشک یا مهندس با نامی که در فضای واقعی وجود دارد، معرفی کرده و برای اثبات ادعای خود شماره دانشگاه یا سایت اینترنتی یا محل کار شخص حقیقی را می‌دهد و طرف مقابل نیز در صورت استعلام متوجه می‌شود چنین شخصی وجود دارد و با اعتماد به طرف که در واقع شخص دیگری است، در دام وی می‌افتد و تن به خواسته‌های نامشروع وی می‌دهد و به دلیل ترس از آبرو از پیگیری پرونده یا شکایت صرف‌نظر می‌کند./مردم سالاری