اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش مرکز کوبانی را اشغال کرد / منبع درآمد جدید داعش در نینوا !



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار بین الملل - داعش مرکز کوبانی را اشغال کرد

تروریست های داعش روز جمعه، منطقه امنیتی واقع در مرکز کوبانی از جمله ساختمان شورای شهر، پایگاه اصلی پلیس، ساختمان های امنیتی و زندان و مقر احزاب کرد را اشغال کردند. به گزارش مشرق، عناصر گروه تروریستی داعش روز جمعه همزمان با پیشروی در شهر کوبانی در مرز سوریه با ترکیه و اشغال بخش هایی از آن، اقدام به حمله انتحاری نزدیک مسجد 'الکبیر' در مرکز این شهر کردند.

شبکه خبری 'اسکای نیوز' که خبر فوق را اعلام کرد، جزییات بیشتری در باره این حمله تروریستی و تلفات نیروهای کرد و غیرنظامیان کوبانی منتشر نکرد.

همچنین 'ادریس نعسان' مسئول روابط خارجی کوبانی به شبکه اسکای نیوز گفت، علت تسلط نیروهای این گروه تروریستی بر مرکز کوبانی، کمک برخی کشورهای همسایه به آنان بوده است.

همین منبع از کشته شدن 125 تن از شبه نظامیان کرد مدافع کوبانی در حمله غافلگیرانه تروریست های داعش و اسیر شدن 12 تن دیگر از آنان خبر داد.

بر اساس این گزارش، حدود 40 درصد از کوبانی اشغال شده و نیروهای داعش به رغم حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در حال پیشروی در این شهر هستند و به فاصله حدود یک کیلومتری مرز ترکیه رسیده اند.

تهاجم عناصر گروه تروریستی داعش که از حدود 3 هفته پیش به کوبانی آغاز شده است، به رغم حملات هوایی ادعایی آمریکا و هم پیمانانش، همچنان ادامه دارد.

 

-----------------------------

 

منبع درآمد جدید داعش در نینوا !

داعش، کسر کردن زکات از حقوق کارمندان در نینوا را آغاز کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع محلی در استان نینوا فاش کرد که گروه تروریستی داعش، از حقوق کارمندان مبالغی را تحت عنوان زکات، کسر می‌کند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود،گفت: داعش از حقوق هر کارمند، مبلغ 15 هزار دینار کسر می کند.

در پی پیشروی نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه و نیروهای داوطلب عشایر، به سمت الانبار و آزاد کردن منطقه مرزی ربیعه و دیگر مناطق مهم، راه های ارتباطی داعش با حامیان مالی این سازمان تروریستی محدود شده است؛ و داعش، برای تامین نیازهای مالی خود به شیوه های مختلفی روی آورد که کسرِ مستقیمِ مبالغی از حقوق کارمندان، آخرین شیوه در این راستا به شمار می رود.


ویدیو مرتبط :
بهترین گزینه برای ترکیه اشغال کوبانی توسط داعش است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین فرودگاه نظامی به اشغال داعش درآمد



اخبار بین الملل - اولین فرودگاه نظامی به اشغال داعش درآمد

تلویزیون دولتی سوریه هم اعلام کرد ارتش این کشور از فرودگاه نظامی الطبقه عقب نشینی کرده است. استان الرقه نخستین استان سوریه است که به طور کامل به کنترل داعش درآمده است. گفته می شود 100 نفر از داعش و 25 نفر از نیروهای ارتش سوریه در درگیری های فرودگاه کشته شدند.

داعش فرودگاه نظامی ارتش سوریه را به کنترل خود درآورد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیشروی داعش در سوریه ادامه دارد و تمامی مناطق استان الرقه سوریه به کنترل کامل داعش درآمد.

با عقب نشینی نیروهای ارتش سوریه از آخرین مناطق استان الرقه در شمال سوریه، استان الرقه به صورت کامل به اشغال داعش درآمد.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، رسانه های رسمی سوریه و فعالان فضای مجازی گفته اند داعش پس از 6 روز درگیری شدید و خونین و حملات مستمر توانست کنترل فرودگاه نظامی الطبقه در استان الرقه سوریه را اشغال کند.

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 
تلویزیون دولتی سوریه هم اعلام کرد ارتش این کشور از فرودگاه نظامی الطبقه عقب نشینی کرده است.


دیده بان حقوق بشر در این باره گفت: دهها جنازه نظامیان در فرودگاه مشاهده می شوند. تعدادی از جنازه سربریده شده اند.

استان الرقه نخستین استان سوریه است که به طور کامل به کنترل داعش درآمده است.
گفته می شود 100 نفر از داعش و 25 نفر از نیروهای ارتش سوریه در درگیری های فرودگاه کشته شدند.

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 اخبار بین الملل - عصرایران