اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش «عروس و دامادها» را هم تهدید کرد!



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - داعش «عروس و دامادها» را هم تهدید کرد!

والی این دادگاه سقف مهریه را یک و نیم میلیون دینار عراقی (تقریبا معادل 3 میلیون و 500 هزار تومان ایرانی) تعیین کرد و هر فردی که خواهان مهریه‌ای بیش از این شود، با 30 ضربه شلاق مجازات خواهد شد.

گروه تکفیری داعش در عراق، ضمن تعیین سقف برای مهریه زنان تهدید کرد هر جوانی را که خارج از دادگاه‌های این گروه عقد کند، به صلیب خواهد کشید.
 
به گزارش فارس، تکفیری‌های داعش در ادامه سیاست‌های خود مبنی بر بدعت در قوانین دینی و عرف جامعه و دخالت بیش از اندازه در امور شخصی و زندگی خصوصی مردم، حکم‌های جدیدی برای ازدواج در مناطق تحت سیطره‌ خود در عراق صادر کردند.

یک مقام محلی در استان «کرکوک» عراق، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با وبگاه خبری «السومریه نیوز»، اعلام کرد که والی دادگاه به اصطلاح شرعی داعش، اصولی برای ازدواج در دادگاه‌های این گروه تروریستی در مناطق تحت نفوذشان از جمله منطقه «الحویجه» در جنوب غرب کرکوک، تعیین کرده است که تعیین سقف برای مهریه یکی از آنها است.

بر اساس این گزارش، والی این دادگاه سقف مهریه را یک و نیم میلیون دینار عراقی (تقریبا معادل 3 میلیون و 500 هزار تومان ایرانی) تعیین کرد و هر فردی که خواهان مهریه‌ای بیش از این شود، با 30 ضربه شلاق مجازات خواهد شد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: بر اساس این قوانین جدید، هر جوانی که در خارج از دادگاه‌های تحت امر داعش  برای ثبت عقد ازدواج مراجعه کند، مجازات خواهد کرد زیرا دیگر دادگاه‌ها متعلق به مرتدها است و هر کسی خارج از دادگاه های داعش عقد کند، اعم از عاقد و عقد شونده، به صلیب کشیده خواهند شد.

مناطق الحویجة، الرشاد، الریاض، الزاب، العباسی وبخشهایی از داقوق در استان کرکوک (250 کلیومتری بغداد) تحت سیطره داعشی‌ها است.

گروهک تکفیری داعش از خردادماه گذشته که به شهر موصل حمله کرد و آن را تحت کنترل گرفت، شمال و غرب این کشور را بشدت ناآرام کرده است. بستن آب سد و قطع آب چندین شهر، اعدام سران قبایل سنی و غیر سنی، تخریب قبور و مزارهای شخصیت‌های مذهبی و تاریخی، شلاق زدن زنان در ملأ عام و تخریب مجسمه و تمثال شخصیت‌های دینی و تاریخی از جمله اقدامات داعش در عراق است. 

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
عروس خانم وکیلم؟... لایک!/پرونده ای ویژه عروس و دامادها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 آداب روز عروسی مخصوص عروس و دامادها



 

 

 آداب روز عروسی مخصوص عروس و دامادها

 

روز عروسی شما قرار است به ‌یادماندنی‌ترین روز زندگیتان باشد، به همین دلیل رفتار شما باید نشاندهنده  این موضوع باشد. نمی‌دانید در روز عروسی باید چه بکنید و چه رفتاری داشته باشید؟

 

خیلی مهم است که با میهمانانتان صحیح، صمیمی و قدرشناسانه برای آمدنشان به مراسمتان، رفتار کنید. مطمئن باشید اگر عروس یا دامادی قدرشناس باشید، پنج، ده یا پنجاه سال دیگر افسوس نمی‌خورید. همچنین باعث می‌شود در خاطر میهمانانتان چیزی جز عروس یا دامادی دوست ‌داشتنی، زیبا و متواضع نخواهد ماند. یادتان باشد این میهمانی فقط درمورد شما نیست، درمورد عروس و داماد و البته میهمانان است! برای اینکه مطمئن شوید در مراسم ازدواجتان تصویری زیبا و به ‌یادماندنی در ذهن میهمانانتان ایجاد می‌کنید، نکات زیر را رعایت کنید:

 

* راهرو طراحی شده برای ورودتان را با متانت و وقار طی کنید، دسته‌ گلتان را طوری بگیرید که ساقه گل‌ها در دستتان قرار گیرد و گل‌های آن به سمت جلو بیفتد.

 

* بوسه عروسی را از قبل تمرین کنید این بوسه باید بوسه‌ای شیرین و وزین باشد.

 

* در ذهنتان نگه دارید که بعد از اتمام مراسم برای کسی دست تکان ندهید. دارید ازدواج می‌کنید، یک تیم فوتبال را که تشویق نمی‌کنید! همراه با همسرتان راهرو را دوباره برگردید، طوری که در ذهن همه، زوجی شاد و زیبا باقی بمانید.

 

* وقتی زوج‌ها درگیر عکس گرفتن و فیلم‌برداری می‌شوند، فرصت پیدا نمی‌کنند که اولین ساعت‌های متاهلی خود را با دوستان و خانواده ‌شان شریک شوند. مخصوصاً اینکه معمولاً عروس و داماد کمی دیرتر از مهمانان وارد مراسم می‌شوند و این باعث می‌شود زمان بیشتری از میهمانان خود دور بمانند.

 

* وقتی حرف می‌زنید، به چشمان میهمانانتان خوب نگاه کنید. این در هر زمان و هر گفتگویی، یکی از اصلی‌ترین آداب معاشرت است.

 

* پس از وارد شدن به مراسم، به تک‌تک میزها سر بزنید. درصورت امکان حداقل دوبار در طول مراسم به دیدن تک‌تک میهمانان بروید و از آنها تشکر و قدردانی کنید.

 

* همیشه و هرکجا که می‌روید حتماً همراه با همسرتان باشید نه تنها!

 

* نه عروس و نه داماد نباید حین سیگار کشیدن یا نوشیدن آبمیوه مگر در گیلاسی لوکس دیده شود.

 

* مشروب نخورید. هیچ‌کس از دیدن عروس یا دامادی مست خوشحال نمی‌شود.

 

* گیلاس آبمیوه را از پایه آن بگیرید تا خنک بماند.

 

اگر دوست دارید، رفتارهای خوب و بدی که در عروسی‌های مختلف دیده‌اید را با ما مطرح کنید و اظهارنظرهای خودتان را به لیست ما اضافه کنید!

منبع:مردمان