اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دادگاه مصر ۱۱ تن از اعضای اخوان‌المسلمین را به حبس ابد محکوم کرد



دادگاه مصر,محکوم به حبس ابد,محکوم کردن اعضای اخوان المسلمین

دادگاه مصر ۱۱ تن از اعضای اخوان‌المسلمین را به حبس ابد محکوم کرد

دادگاه نظامی استان سوئز مصر امروز با صدور حکمی ۱۱ تن از اعضای اخوان‌المسلمین را به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش  فارس، اسکای نیوز در خبری فوری گزارش داد که یک دادگاه نظامی 11 تن از اعضای اخوان المسلمین را به اتهام حمله علیه ارتش، به حبس ابد محکوم کرد.
بر اساس این گزارش، دادگاه سوئز 11 تن از اعضای اخوان را به حبس ابد، 45 نفر را به 5 سال حبس و 8 نفر از هواداران مرسی را تبرئه کرد.
اتهام این متهمان، تعرض به نیروهای ارتش، آتش زدن 3 کلیسا و 9 خودروی زرهی به ارزش 20 میلیون پوند عنوان شده است./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
عامل کشتار سینما آرورا به حبس ابد محکوم شد ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دادگاه مصر مرسی را به اتهام «جاسوسی برای ایران» به حبس ابد محکوم کرد



اخبار,اخبار بین الملل ,اعدام محمد مرسی

دادگاه جنائی مصر، رئیس جمهور برکنار شده این کشور و رهبر اخوان المسلمین را در پرونده جاسوسی برای طرف‌های به حبس ابد محکوم کرد.

دادگاه جنائی قاهره حکم نهائی خود درباره «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر و رهبران این گروه را در پرونده جاسوسی برای طرف‌های خارجی از جمله جنبش حماس و ایران، صادر کرد.

بر اساس این حکم قاضی «شعبان الشامی» بعد از موافقت مفتی مصر، خیرت الشاطر و محمد البلتاجی و حجازی سه تن از رهبران اخوان المسلمین را به اعدام محکوم کرد.

بر اساس این حکم دیگر متهمان این پرونده از جمله محمد مرسی و رهبر اخوان المسلمین به حبس ابد (بیش از ۲۵ سال) محکوم شدند؛ این دومین حکم حبس مرسی است وی در پرونده‌ حوادث کاخ اتحادیه به ۲۰ سال زندان محکوم شده است .

این حکم تا ۶۰ روز فرصت بازبینی خواهد داشت و در صورت اعتراض به این احکام و موافقت دادگاه تجدید نظر با اعتراض‌ها، اتهامات متهمان بار دیگر در دادگاه تجدید نظر بازبینی خواهد شد، در غیر این صورت و با تأیید دادگاه تجدید نظر این احکام نهائی خواهد شد.

اتهامات وارد شده به رهبران اخوان المسلمین مربوط به حوادث سال ۲۰۰۵ است و دادگاه مدعی است که متهمان اسناد ملی و امنیتی مصر را برای طرف‌های خارجی فاش کرده‌اند.

این دادگاه همچنین تعدادی از متهمان را که به صورت غیر حضوری محاکمه می‌شوند به اعدام و حبس ابد محکوم کرد که بر اساس قانون قضائی مصر این حکم اولیه خواهد بود و در صورت حضور متهمان آنها بار دیگر محاکمه خواهند شد.

 

اخبار بین الملل - فارس