اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودکشی دختر دانشجوی دانشگاه علوم‌پزشکی تایید شد



خودکشی دختر دانشجوی دانشگاه علوم‌پزشکی ,خودکشی

خودکشی دختر دانشجوی دانشگاه علوم‌پزشکی تایید شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان خودکشی دختر دانشجوی دانشگاه علوم‌پزشکی را تایید کرد.

 دکتر علی احسان‌صالح امروز در این باره گفت: جسد دختر 19 ساله با نام "س. چ" روز جمعه 19 مهرماه حدود ساعت 15 به پزشکی قانونی منتقل و معاینه روی جسد انجام شد.

وی با بیان اینکه مجموعه پزشکی قانونی قبل از آغاز امور کالبد شکافی جسد را به خانواده متوفی نشان دادند و سپس کار کالبد شکافی را با جدیت آغاز کردند. خاطرنشان کرد: پنج پزشک جسد مرحومه را بررسی کردند و لباس شخص متوفی سالم بوده و هیچ آثاری از پارگی لباس وی مشاهده نشد.

وی ادامه‌داد: در کالبد شکافی جسد هیچ اثری از ضربه در بدنش مشاهده نشد و بعد از بازکردن پوست سر متوفی نیز مشخص شد هیچ آثاری از ضربه مغزی در سر وی وجود ندارد.

صالح با بیان اینکه در معاینه مشخص شد هیچ آثاری از ضربه، مقاومت و دفاع روی بدن فرد که مبنی بر قتل باشد، وجود ندارد. تصریح کرد: برخی شایعات مبنی بر تجاوز جنسی به فرد برای مشوش‌کردن اذهان عمومی بود و تجاوزی صورت نگرفته است.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان اظهارکرد: در بررسی‌هامشخص شد که دختر دانشجو خودکشی از نوع حلق‌آویزی کرده و شیار حلق‌آویزی روی گردن متوفی باقی مانده بود.

وی گفت: در خودکشی از نوع حلق‌آویزی چندین عامل باعث مرگ فرد می‌شود که در خودکشی دختر دانشجوی دانشگاه علوم‌پزشکی علت شوک ناگهانی بود که موجب بیهوشی فرد و در نهایت مرگ وی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان افزود: روی تمامی اعضاء ‌بدن مرحوم کالبد شکافی انجام شد اما هیچ گونه آثاری از ضربه و خونریزی در بدن او مشاهده نشد.

صالح ادامه داد: آزمایش سم‌شناسی نیز روی تمامی قسمت‌های بدن مرحوم از جمله، محتویات معده، کیسه صفرا، زجاجیه چشم،‌ خون و ادرار‌ انجام شد و هیچ گونه آثاری از مصرف سموم، موادمخدر، آمفتامین‌ها، موادتحریک‌کننده، سیانور و سایر موارد مشاهده نشد.

وی تاکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع و خانواده مرحومه کارشناسان به صورت 24 ساعته روی جسد کار کردند و علت قطعی مرگ وی که خودکشی از نوع حلق‌آویزی بود، مشخص شد.

صالح مدعی شد: بر اساس شواهد موجود در اتاق دانشجوی متوفی مشخص شده دانشجو دو بار قصد خودکشی داشته که برای بار دوم خودکشی مرحومه موفقیت‌آمیز بود.

 سرهنگ فرامرز به گذر، رییس پلیس آگاهی استان همدان بن بست عاطفی را انگیزه خودکشی دختر دانشجوی دانشگاه علوم‌پزشکی اعلام کرد.

وی گفت: ساعت 11:52 دقیقه 19 مهرماه با مرکز پلیسی 110 تماس حاصل شد و اکیپ جنایی بررسی صحنه جرم در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: دختر دانشجوی 19 ساله در دانشگاه علوم‌پزشکی مشغول به تحصیل بود و به علت اینکه بسیاری از دانشجویان در آخر هفته به دیدار خانواده می‌روند هم‌اتاقی‌های این دانشجو در خوابگاه حضور نداشتند.

به‌گذر خاطرنشان کرد: در بررسی‌های انجام شده توسط مجموعه پزشکی قانونی هیچ آثاری از قتل و دفاع توسط متوفی وجود نداشته است.

رییس پلیس آگاهی استان همدان گفت: تماس‌های تلفنی و آخرین پیامک فرد متوفی بررسی و در نهایت مشخص شد دختر دانشجو به علت مشکلات شخصی اقدام به خودکشی کرده که بن بست عاطفی عامل خودکشی وی بود.

وی ادامه داد: با توجه به مستندات موجود خودکشی شخص متوفی با موفقیت انجام شده که در خودکشی از نوع حلق‌آویزی این دانشجو شوک ناگهانی موجب مرگ وی شد.

به گذر با بیان اینکه خانواده مرحوم هیچ شکایتی ندارند اما خواستار پیگیری علت خودکشی فرزندشان شده‌اند. گفت: با بازجویی از دوستان دانشجوی متوفی مشخص شد این دانشجو تماس‌های طویل‌المدت داشته است. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جشن علوم پایه پزشکی ورودی 91 دانشگاه علوم پزشکی تهران 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام نتایج پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس دانشگاه علوم پزشکی تهران



اعلام نتایج پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس دانشگاه علوم پزشکی تهران

اعلام نتایج پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشگاه علوم پزشکی تهران اسامی پذیرفته شدگان مرحله اول ششمین دوره آزمون پذیرش دانشجو از مقطع كارشناسی به دكتری پزشكی سال تحصیلی 93-92 را اعلام کرد.

معاونت آموزشی با اعلام اسامی پذیرفته شدگان این مرحله نام 10 نفر را اعلام کرده است که از این میان سه نفر مرد و هفت نفر زن هستند.

بر اساس اعلام دانشگاه انتخاب در این مرحله بعنوان پذیرش نهایی تلقی نمی شود و افراد پس از برگزاری آزمون مصاحبه، افراد از بین داوطلبانی كه حائز بالاترین امتیاز از جمع امتیازات حاصله از آزمون كتبی و مصاحبه باشند، انتخاب و بعنوان پذیرش قطعی از آنها ثبت نام بعمل خواهد آمد.

مدارك لازم جهت مصاحبه مدارک شامل اصل شناسنامه و یك سری كپی از تمام صفحات آن، اصل كارت ملی و كپی از پشت و روی آن و اصل گواهی دوره كارشناسی و یك برگ كپی از آن است.

مصاحبه پذیرفته شدگان در این مرحله سه شنبه 21 خرداد ماه 92 ساعت 8 صبح در محل دفتر ریاست دانشكده پزشكی در محل ساختمان شماره یك دانشكده پزشكی در خیابان پورسینا صورت می گیرد.

آزمون پذیرش دانشجوی پزشكی از دوره لیسانس در سال 91 برگزار شده بود و هدف آن جذب دانشجوی پزشكی از میان فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی سایر رشته ها با توانمندی‌های بالا در رشته پزشكی اعلام شده است./مهر