اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودتان را گول نزنید؛ اگر اسرائیل به ایران حمله کند، امریکا هم وارد جنگ می شود!



مقام سابق پنتاگون:

خودتان را گول نزنید؛ اگر اسرائیل به ایران حمله کند، امریکا هم وارد جنگ می شود/پاسخ ایران حمله ی موشکی به سفارتخانه های آمریکا خواهد بود

یک مقام سابق پنتاگون گفت: هم اکنون زمان مناسبی برای حمله ی اسرائیل به ایران نیست و چنین حمله ای به طور اجتناب ناپذیری امریکا را به درون جنگ می کشاند.

 انتخاب: یک مقام سابق پنتاگون گفت: هم اکنون زمان مناسبی برای حمله ی اسرائیل به ایران نیست و چنین حمله ای به طور اجتناب ناپذیری امریکا را به درون جنگ می کشاند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، کالین کاهل معاون سابق دستیار وزیر دفاع امریکا در امور خاورمیانه گفت: هرگونه حمله اسرائیل به ایران منجر به حملات تلافی جویانه این کشور می شود.

وی اضافه کرد: پاسخ ایران به حمله اسرائیل گسترده خواهد بود.

 

این مقام سابق پنتاگون افزود: حملات تلافی جویانه ایران شامل حملات موشکی به سفارتخانه های امریکا در منطقه و استفاده این کشور از متحدانش در جهت بستن تنگه هرمز می شود.

 

    اخبار,اخبار جدید

 

کالین کاهل گفت: کسی نباید خودش را در خصوص احتمال عدم ورود امریکا به جنگ احتمالی با ایران فریب دهد.

وی افزود: در صورت حمله اسرائیل به ایران، آمریکا وارد جنگ با ایران خواهد شد.

معاون سابق دستیار وزیر دفاع امریکا گفت: حمله ی نظامی به ایران منجر به توقف و پایان یافتن برنامه هسته ای این کشور نمی شود.

 

وی اضافه کرد: باید زمان بیشتری به دیپلماسی داد و البته هنوز هم مشخص نیست که ایران تصمیم به ساخت سلاح هسته ای گرفته باشد.

 

این مقام سابق پنتاگون گفت: هر کسی که مخالف دستیابی ایران به سلاح هسته ای است، باید نگران حمله نظامی هم باشد.

 

کالین کاهل اظهار داشت: حمله به ایران شرایطی دارد، مانند انکه دیپلماسی و تحریم ها جواب نداده باشد، ایران تصمیم به ساخت سلاح هسته ای گرفته باشد و اینکه یک حمله نظامی بتواند توانایی های هسته ای تهران را کاهش داد.

وی گفت: دلیل مخالفت من با حمله اسرائیل به ایران آن است که در حال حاضر هیچ کدام از شرایط بالا وجود ندارد./انتخاب


ویدیو مرتبط :
برژینسکی: جنگ لبنان و اسرائیل جنگ ایران و امریکا بود و امریکا شکست خورد + یک داستان شنیدنی از جنگ حزب الله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل درخواست اوباما را رد کرد: دیگر به دنبال اجازه امریکا برای حمله به ایران نیستیم



 

 

اسرائیل درخواست اوباما را رد کرد: دیگر به دنبال اجازه امریکا برای حمله به ایران نیستیم

 

دیلی تلگراف به نقل از منابع خود نوشت: اسرائیل به اوباما در مورد عدم حمله به ایران تضمینی نداده و این موضوع باعث افزایش نگرانی ها مبنی بر حمله ی اسرائیل در تابستان آینده به ایران شده است.

این روزنامه انگلیسی نوشت: رئیس جمهور امریکا از سران اسرائیل خواستار دادن تضمین در مورد عدم حمله به ایران بدون هماهنگی با کاخ سفید شده است. اسرائیل این در خواست اوباما را رد کرده و گفته است که دیگر به دنبال اجازه امریکا برای حمله نیست.

پنتا، وزیر دفاع امریکا به سران اسرائیل گفته است که اوباما تضمینی می خواهد که بر اساس آن، حمله ی یک جانبه اسرائیل علیه تاسیسات هسته ایران بدون هماهنگی با امریکا انجام نشود.

به گفته ی منابع دیلی تلگراف، ایهود باراک و نخست وزیر اسرائیل پاسخ و واکنشی غیر مستقیم داشته و از دادن پاسخی صریح طفره رفته اند.

به نوشته ی دیلی تلگراف، نتانیاهو و باراک، مشخص نکردند که حمله نظامی به ایران در حال برنامه ریزی است یا قریب الوقوع خواهد بود.

هیچ کدام از این دو فرد، تضمین و اطمینانی ندادند که براساس آن، اسرائیل  برای حمله به ایران، اول از امریکا اجازه بگیرد یا کاخ سفید را قبل از اقدام نظامی اگاه سازد.

به نوشته ی این روزنامه ی انگلیسی، اوباما پس از اطلاع از واکنش غیرمتعهدانه ی نتانیاهو، به سرویس های اطلاعاتی امریکا دستور افزایش نظارت بر اسرائیل را داده است. اوباما در پی کشف مقاصد اصلی اسرائیل است..../انتخاب