اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خط و نشان سلفی‌ها برای السیسی



اخبار ,اخبار بین الملل ,انتخابات ریاست جمهوری در مصر

 

اخبار بین الملل - خط و نشان سلفی‌ها برای السیسی

هنوز تب معركه انتخابات ریاست جمهوری در مصر سرد نشده بحث انتخابات مجلس به میان آمده است. گفته می‌شود سلفی‌های حزب النور در صدد هستند به كمك اخوانی‌ها اكثریت مجلس پیش روی مصر را به دست آورند.

به گزارش روزنامه العرب، چاپ لندن، یكی از چهره‌های بارز حزب سلفی النور اعلام كرده است كه این حزب درصدد است به كمك اخوانی‌ها اكثریت مجلس آینده مصر را از آن خود كند.

محمد الاباصیری در گفت وگو با این روزنامه گفته است كه حزب النور تلاش می‌كند پیمانی انتخاباتی كه شامل عناصری از رده‌های دوم و سوم جماعت اخوان المسلمین و افرادی گم نام از لحاظ رسانه‌ای از اعضای حزب منحل شده ملی باشد را تشكیل دهد تا به این ترتیب بتواند اكثریت مجلس آینده مصر را از آن خود كند.

وی همچنین می‌گوید كه حزب النور با عناصری كه قبلا در ساختار حزب ملی فعال بوده‌اند توافق كرده تا از تبلیغات حزب النور حمایت مالی كنند در مقابل آنها در مناطقی كه سلفی‌ها نفوذ بسیار دارند با فهرست حزب النور نامزد شوند.

حزب سلفی النور همواره تلاش كرده تا در محیطی كه اخوان المسلمین نفوذ دارد خود را مطرح كند. این حزب همیشه سعی داشته است در میان آن دسته از كسانی كه از اخوان المسلمین سرخورده شده اند، خود را مطرح و به عنوان حزبی معتقد به تساهل معرفی كند تا به این ترتیب آن دسته از افرادی كه از رویكرد تروریسم اخوان رویگردان هستند به آن متمایل شوند.

الاباصیری می‌گوید: "حزب النور تلاش دارد بر مجلس آینده مسلط شود. ما در كمیته پنجاه نفری بازنویسی قانون اساسی كه توسط حكومت جدید بعد از اخوان به رفراندوم گذاشته شد، عضویت داشتیم برای همین انتظار داریم در تقسیم قدرت میان رئیس جمهوری، نخست وزیری و ریاست مجلس سهمی هم ما داشته باشیم."

الاباصیری تاكید می‌كند، حزب النور از ژنرال عبدالفتاح السیسی به دلیل میهن پرستی‌اش حمایت كرد، موضوعی كه در سخنرانی‌های رهبران حزب همواره بیان شده است. اگر چه اكثریت سلفی‌ها مثل اخوان اعتقادی به میهن ندارند، اعلام حزب النور به حمایت از السیسی در حقیقت تلاش برای نوعی همراهی سیاسی با او بود چرا كه همه می‌دانستند رئیس جمهوری آینده چه سیاستی در پیش خواهد گرفت و برای این كه مبادا دچار انحلال حكومتی شوند با او همكاری كردند.

وی در ادامه می‌افزاید: "سلفی‌ها در انتخابات اخیر در منبرهای مسجد به تبلیغ السیسی پرداختند و انتظار می‌رود در اقدامی متقابل به آنها نیز اجازه داده شود كه در مساجد به ترویج نامزدهای خود برای انتخابات مجلس بپردازند. هدف ما این است بعد از این كه بر مجلس آینده مسلط شدیم بتوانیم دولتی سلفی نیز تشكیل دهیم."

الاباصیری مجلس آینده را به مثابه مرگ و زندگی برای جریان‌های سلفی دانسته و تاكید می‌كند، آنها هم درك می‌كنند كه اكثریت مجلس و تشكیل دولت توسط سلفی‌ها طوق نجاتی برایشان در برابر اخوان محسوب می‌شود.

الاباصیری سپس به سناریوهای پیش روی سلفی‌ها اشاره می‌كند و می‌گوید: "دو سناریو وجود دارد كه هر كدامشان در تعیین آینده سلفی‌ها در مصر تاثیرگذارند، یكی موفقیت آنها در تشكیل دولت بعد از این كه توانستند اكثریت مجلس را به دست آورند كه در این صورت ممكن است مصر را به سرنوشت كشور شكست خورده‌ای كه شاهد ناامنی و فروپاشی اقتصادی است رهنمون كنند و فرصت‌ها را برای وقوع انقلاب سوم در كشور فراهم آورند. سناریوی دیگر كه بیش از هر سناریویی برای مصر قابل تطبیق است این است كه سلفی‌ها اكثریت مجلس را به دست آورند اما نتوانند رویای تشكیل دولت را محقق كنند.

این مساله سبب می‌شود تا مطابق قانون اساسی جدید حزب النور منحل شود و این مساله سبب شود تا جریان سلفی و هوادارانش به دولت اعلام جنگ دهند و اندیشه تكفیری را بپذیرند و از اخوان به دلیل همكاری با انقلابیون در انقلاب پوزش بخواهند. این سناریو می‌تواند فاجعه آمیز باشد و لازم است دولت از هم اكنون خود را برای آن آماده كند به ویژه كه اندیشه جهادی و استشهادی نزد سلفی‌ها بیش از اخوانی‌ها وجود دارد و آنها می‌توانند به سرعت گروه‌های تكفیری را برای انجام عملیاتشان بسیج كنند. در عین حالی كه نیازی به چنین كاری هم ندارند برای این كه ایدئولوژی آنها به تنهایی اندیشه جهاد را تقویت می‌كند."

وی تصریح می‌كند، حزب النور از الآن تلاش می‌كند كه خود دولت باشد قبل از این كه دولت بخواهد آن را ببلعد، رهبران حزب به خوبی می‌دانند كه رویارویی آنها با دولت پیش رو گریزناپذیر است و سرنوشت اخوان در هر لحظه منتظر آنها است و چیزی نجاتشان نمی‌دهد جز قدرت قانون اساسی در صورتی كه اكثریت مجلس آینده را به دست آورند و بتوانند دولتی تشكیل دهند كه اختیارات رئیس جمهوری آینده را در قدرت كاهش دهد. آنها برای رسیدن به این هدف آمادگی دارند حتی با شیطان هم همكاری كنند.

وی اذعان می‌كند، ظرف روزهای آینده حزب النور و الدعوه سلفی به اخوان نزدیك خواهند شد و برخی از نامزدهای ناشناخته آنها را در فهرست حزب خود خواهند گنجاند كه در آن صورت اخوان قبول خواهد كرد كه بعد از الدعوه سلفی كه تلاش می‌كند بر همه چیز مسلط شود، جایگاه دوم را داشته باشد.


* حزب النور تلاش می‌كند پیمانی انتخاباتی كه شامل عناصری از رده‌های دوم و سوم جماعت اخوان المسلمین و افرادی گم نام از لحاظ رسانه‌ای از اعضای حزب منحل شده ملی باشد را تشكیل دهد تا به این ترتیب بتواند اكثریت مجلس آینده مصر را از آن خود كند

* سلفی‌ها در انتخابات اخیر در منبرهای مسجد به تبلیغ السیسی پرداختند و انتظار دارند در اقدامی متقابل به آنها اجازه داده شود به ترویج نمایندگان خود برای انتخابات مجلس بپردازند
اخبار بین الملل - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
وثائقی: السیسی .. الشخصیة والمنصب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جلوگیری ازاشغالی خط تلفن هنگام استفاده ازاینترنت



 

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش کاربردی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوانید کانکشن خود را طوری تنظیم کنید که به هیچ گاه اشغال نشود ؛ بدین شکل که به هنگام تماس به خط تلفن شما،میتوانید از اینترنت خارج شوید و پاسخ تلفن را بدهید. البته برای این کار باید خط شما قابلیت پشت خطی را داشته باشد.

 

بدین منظور:


1- از منوی Start وارد Control Panel شوید.

2- سپس وارد Network Connections شوید.

3- کانکشنی که با آن به اینترنت وصل میشوید را انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک کنید ، سپس Properties را برگزنید.

4- در پنجره باز شده به تب Advanced بروید.

5- از قسمت پایین ، دکمه Settings را برگزنید.

6- در پنجره جدید باز شده دکمه Edit را بزنید.

7- باز هم در پنجره جدید ، در کادر خالی عبارت Call Waiting را وارد نمایید.

8- در پایان تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.

 

اکنون در صورتی که در اینترنت باشید و کسی با شما تماس بگیرد ، با پیام Call wating now active روبرو خواهید شد.

لازم به ذکر است که باید برای بهره گیری از این سرویس ، مودم شما از Voice پشتیبانی کند و اینکه سیستم های مخابراتی برخی از مناطق امکان این کار را ندارند. همان طور که ذکر شد خط شما نیز باید قابلیت پشت خطی داشته باشد.