اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خطر ارتكاب به قتل با مصرف مُسكن!


مطالعات نشان می دهد برخی داروهای تاثیر گذار بر سیستم عصبی مرکزی مانند مسکن ها و بنزودیازپین های آرامبخش، خطر ارتکاب قتل را افزایش می دهند.

خبرگزاری مهر: مطالعات نشان می دهد برخی داروهای تاثیر گذار بر سیستم عصبی مرکزی مانند مسکن ها و بنزودیازپین های آرامبخش، خطر ارتکاب قتل را افزایش می دهند.

براساس نتایج یک مطالعه جدید که در مجله روانپزشکی جهانی منتشر شده است، محققان سوئدی و فنلاندی به بررسی وجود مبنای علمی برای این ادعا که داروهای روانگردان می توانند باعث رفتارهای خشونت آمیز شوند، پرداختند.

این مطالعه در پی قتل هایی صورت گرفت كه توسط جوانان در مدارس و دیگر اماکن عمومی در ایالات متحده و فنلاند رخ داده بود.

پروفسور جاری تیهونن، محقق این مطالعه می گوید: «بارها ادعا شده است که داروهای ضد افسردگی استفاده شده توسط افرادی که مرتکب قتل می شوند عامل اصلی بروز رفتارهای خشونت آمیز است. تبلیغات گسترده در این خصوص، در حال حاضر شیوه های تجویز این داروها را تحت تاثیر قرار داده است.»

تیم تحقیقاتی فوق داده های حاصل از پایگاه داده ای موسسه جرم شناسی و سیاست گذاری فنلاند و نسخه های تجویزی موسسه بیمه تامین اجتماعی این كشور در بین ٩٥٩ قاتل مجرم، قبل از ارتكاب جرم، در بازه زمانی ٢٠٠٣ تا ٢٠١١ را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

براساس تحلیلهای محققان، ارتباط معناداری بین استفاده از داروهای ضد روان پریشی و افزایش خطر ارتکاب قتل وجود نداشت. اما داروهای ضد افسردگی باعث افزایش خطر ارتكاب قتل (٣١ درصد) می شدند.
استفاده از بنزودیازپین ها برای درمان اضطراب و بی خوابی با افزایش قابل توجه خطر (۴۵ درصد افزایش در خطر) ارتکاب قتل همراه بود، این در حالی بود كه بیشترین مورد افزایش قتل با مسکن های مخدر (۹۲ درصد خطر ابتلا) و مسکن های ضد التهابی همراه بود (۲۰۶ درصد افزایش خطر).

در بین افراد زیر ۲۶ سال كه از بنزودیازپین ها استفاده می كردند، خطر ارتکاب قتل ٩٥ درصد بیشتر بود. این رقم برای افرادی كه از مسكن های مخدر استفاده می كردند، ۲۲۳ درصد بود.


ویدیو مرتبط :
آیا مصرف سویا خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف ویتامین D خطر شکستگی استخوان را در دختران کاهش می دهد



 

ویتامین D, شکستگی استخوان

 

محققان دریافتند: خطر شکستگی فشار در دختران نوجوانی که رژیم غذایی غنی از ویتامین D دارند و به ویژه دارای فعالیت شدید بدنی هستند، کمتر است.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، پژوهشگران از بیمارستان کودکان بوستون بیش از شش هزار و ۷۰۰ دختر در محدوده سنی ۹ تا ۱۵ سال در شروع مطالعه را طی هفت سال تحت بررسی قرار دادند. محققان دریافتند در این مدت حدود چهار درصد از آنها دچار شکستگی شدند.

محققان بر اساس یافته های این پژوهش اظهار كردند: مصرف ویتامین D با کاهش خطر برای شکستگی همراه بود و این ارتباط در میان دخترانی که روزانه حداقل یک ساعت فعالیت بالا انجام می دهند، قوی تر است.

نتایج این مطالعه نشان داد: اگرچه اغلب توصیه می شود که برای قوی شدن استخوان ها کلسیم زیاد مصرف کنید، اما مصرف کلسیم و مواد لبنی با این شکستگی مرتبط نیست.

بر اساس این گزارش، شکستگی فشار، یک نوع شکستگی ناکامل در استخوان است که به علت فشارهای غیرمعمول و یا مکرر و همچنین تحمل وزن های سنگین و مداوم بر روی مچ پا یا ساق پا ایجاد می شود.

«کندرین سونویل» از بیمارستان کودکان بوستون و همکارانش بر اساس یافته های این پژوهش می گویند: هیچ شواهدی وجود ندارد که مصرف کلسیم و فراورده های لبنی، در برابر شکستگی فشار از استخوان محافظت کنند. منابع ویتامین D، در معرض نور خورشید قرار گرفتن و مواد غذایی از جمله ماهی قزل آلا، ماهی تن، تخم مرغ و شیر غنی شده است.

این تیم اشاره کرد با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، برای تعیین این که آیا قرص مکمل ویتامین D همان نتایج رژیم غذایی غنی از ویتامین D را فراهم می کند یا خیر.

این پژوهش در مجله «Archives of Pediatrics & Adolescent» منتشر شد....../   خبرگزارى ایسنا