اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خشم واشنگتن از اظهارات وزیر جنگ اسرائیل




اخبار بین الملل - خشم واشنگتن از اظهارات وزیر جنگ اسرائیل

دولت آمریکا در واکنش به اظهارات تند "موشه یعالون" نسبت به میانجیگری واشنگتن در مذاکرات سازش خاورمیانه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آمریکا سخنان "موشه یعالون" در مورد موضع آمریکا در مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها را "خصمانه" دانست.

 

بر این اساس "جن ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تلاش آمریکا برای تامین خواسته های رژیم صهیونیستی در مذاکرات سازش خاورمیانه، اظهارات یعالون را خصمانه و نامناسب خواند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نسبت به موفقیت تلاش‌های آمریکا برای توافق میان تل آویو با تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز بدبینی کرده بود.

یعالون در این سخنان که خشم واشنگتن را به دنبال داشت تاکید کرد از زمان از سرگرفته شدن مذاکرات سازش در واقع مذاکره ای بین طرفین انجام نگرفته و آنچه انجام شده تنها مذاکراتی بوده که آمریکایی‌ها به صورت جداگانه با طرف اسرائیلی و فلسطینی‌ها ترتیب داده اند.

به ادعای وزیر جنگ اسرائیل طرح ارائه شده از سوی آمریکایی ها ضامن صلح در منطقه نخواهد بود. این در حالی است که حتی با وجود از سرگیری مذاکرات متوقف شده سازش و با وجود درخواست های مکرر واشنگتن، صهیونیست ها با ادامه پروژه شهرک سازی در مناطق فلسطینی در مسیر رسیدن به توافق با فلسطینی ها مانع تراشی کرده اند.

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


آمریکا واکنش رسمی نتانیاهو به اظهارات یعلون را خواستار شد

مقام ارشد آمریکایی گفته است که کاخ سفید از واکنش اسرائیل به اظهارات «موشه یعلون» راضی نشده و نتانیاهو باید علنی در این مورد موضع گرفته و اعلام کند که نظراتش با وزیر جنگ کابینه‌اش متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد آمریکایی در واکنش به انتقادات «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی از «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، گفته است «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل باید علنا به این موضوع واکنش نشان دهد.

خبرنگار روزنامه «هاآرتص» به نقل از این مقام ارشد آمریکایی نوشته است که کاخ سفید از واکنش مقامات اسرائیلی به اظهارات یعلون راضی نیست.

وی می‌گوید: «ما از نتانیاهو انتظار داریم با موضع‌گیری علنی و اعلام اینکه با نظرات او (یعلون) در مورد کری و مذاکرات صلح مخالف است، قضیه را سر و سامان دهد.»

امروز روزنامه صهیونیستی «یدیعوت‌آحارونوت» در گزارشی اختصاصی نوشت که یعلون در یک جمع خصوصی به شدت از تلاش‌های کری برای پیشبرد مذاکرات سازش انتقاد کرده است.

ساعتی بعد از انتشار این خبر دفتر یعلون به آن واکنش نشان داد و با بیان اینکه قرار نبود این صحبت‌ها به رسانه‌ها منتقل شود، تلویحا صحت گزارش یدیعوت را تائید کرد.

یعلون که پیش از این هم به صورت علنی از سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرده بود، تلاش برای موفقیت مذاکرات سازش را بی‌مورد و برآمده از «یک حس غیرقابل‌توضیح وسواسی و آخرالزمانی» دانسته است.

وی همچنین گفته است: «تنها چیزی که می‌تواند اسرائیل را حفظ کند، این است که کری یک جایزه صلح نوبل بگیرد و دست از سر ما بردارد.»

وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی همچنین گفته است که در واقع هیچ مذاکراتی بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان در جریان نیست، بلکه این آمریکاست که با اسرائیل و تشکیلات خودگردان مذاکره می‌کند.

او در بخش دیگری از اظهارات جنجالی‌اش گفته طرحی که کری در هفته‌های اخیر به طرفین مذاکرات ارائه کرده، «حتی به اندازه کاغذی هم که برای نوشتن آن به هدر رفته ارزش ندارد. در این طرح نه امنیت هست، نه صلح. تنها در صورتی که به طور مداوم در «جودا و سامریه» (کرانه باختری) و رود اردن حضور داشته باشیم می‌توانیم مطمئن شویم که فرودگاه «بن‌گوریون» و شهر «نتانیا» از هر جهت هدف موشک قرار نمی‌گیرد.»

امروز همچنین «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم با صدور بیانیه‌ای اظهارات یعلون را «توهین‌آمیز و نامناسب» توصیف کرد.

کری از زمان آغاز به کار خود به عنوان وزیر خارجه آمریکا دستکم 10 بار به فلسطین اشغالی سفر کرده است. وی در تلاش است تا طرفین مذاکرات سازش را به امضای توافقنامه «چارچوب وضعیت نهایی» متقاعد کند. اظهارات یعلون در حالی مطرح شده که رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند در طرح پیشنهادی کری، تمام منافع اسرائیل در نظر گرفته شده است.
اخبار بین الملل - مهر،فارس

 


ویدیو مرتبط :
اظهارات ظریف و خشم خبرنگاران فارسی زبان شبکه های دولتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض کری به اظهارات وزیر جنگ اسرائیل درباره سیاست آمریکا در قبال ایران



اخبار, سیاستهای آمریکا در قبال ایران


اخبار سیاست خارجی - اعتراض کری به اظهارات وزیر جنگ اسرائیل درباره سیاست آمریکا در قبال ایران

وزیر خارجه آمریکا طی تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات وزیر جنگ اسرائیل که از سیاستهای آمریکا در قبال ایران انتقاد کرده بود، اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، جان کری، وزیر خارجه آمریکا طی تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مراتب اعتراض خود نسبت به اظهارات اخیر موشه یعلون، وزیر جنگ اسرائیل درباره سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران، اعلام کرده است.

طبق گزارش رویترز، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته آقای  کری در این تماس تلفنی گفته اظهارات موشه یعلون تطابقی با واقعیت ندارند.

جن ساکی همچنین به خبرنگاران گفت اظهارات وزیر جنگ اسرائیل «غیرسازنده» هستند و خلاف «ارتباط نزدیک» بین آمریکا و اسرائیل هستند.


وزیر جنگ اسرائیل در اظهاراتی که در روزنامه صهیونیستی هاآرتص به چاپ رسید گفته بود آمریکا در ارتباط با ایران ضعیف عمل کرده و اسرائیل برای مقابله با ایران نمی‌تواند به آمریکا اتکا کند.
اخبار سیاست خارجی - فارس