اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خسارت مرغداران به خاطر بزرگ نمایی شیوع آنفلوآنزا



اخبار,اخبار اقتصادی,مرغداران

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس گفت: متاسفانه سازمان دامپزشکی درخصوص بروز آنفلوآنزا عجولانه برخورد کرد و به خاطر حساسیتی که وجود داشت شعاع موضوع را گسترده کرد و در این زمینه بزرگ نمایی شد..

شمس‌الله شریعت نژاد درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درخصوص آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا در کشور گفت: بیماری آنفلوآنزا که یک بیماری مشترک بین انسان و دام است و از طریق طیور و پرندگان منتقل می شود در شمال کشور فقط در مرغداری‌های خانگی مشاهده شد و درحال حاضر این بیماری مدیریت شده و وضعیت عادی است.

نماینده مردم تنکابن،رامسر و عباس آباد درمجلس شورای اسلامی افزود: نکته ای که وجود دارد برای مرغداری های خانگی مجوزی صادر نمی شود؛اما درهمه واحدهای صنعتی تولید و پرورش مرغ و تخم مرغ که دارای مجوز هستند هیچ مشکل و نشانی از آنفلونزا مشاهده نشده است.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: متاسفانه سازمان دامپزشکی در خصوص بروز آنفلوآنزا مقداری عجولانه برخورد کرده و به خاطر حساسیتی که وجود داشت شعاع موضوع را گسترده کرده و در این زمینه بزرگ نمایی شد.

شریعت نژاد گفت: بزرگ نمایی بوجود آمده در مورد شیوع آنفلونزا لطمات بسیار جدی به صنعت مرغ به خصوص در مازندران وارد کرد که باید تدابیر لازم برای جبران این خسارتها پیش بینی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی استان مازندران و توجیه اقتصادی پرورش مرغ و تخم مرغ در این استان بیش از 35 درصد جوجه یک روزه کشور در مازندران پرورش داده و تولید می شود،اما متاسفانه به دلیل حواشی رخ داده و بزرگ نمایی در مورد شیوع آنفلوآنزا ،اکثر تولیدکنندگان دراین مدت کوتاه به علت فضاسازی‌های صورت گرفته متحمل ضرر و زیان بسیاری شدند.

 آنفلوآنزا مدیریت شده و وضع دارد به حالت عادی برمی گردد
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه درحال حاضر آنفلوآنزا مدیریت شده و وضع دارد به حالت عادی برمی گردد،گفت: از ابتدا هم واحدهای صنعتی پرورش مرغ مشکلی نداشتند و هشدارهایی هم که در مورد شیوع گسترده آنفلوآنزا در کشور داده می شود به منظور پیشگیری است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

شریعت نژاد با تاکید برحمایت بیشتر دولت از تولیدکنندگان افزود: براساس قانون شرکت پشتیبانی امور دام موظف است؛برای حمایت از تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ های آلوده را خریداری کند اما متاسفانه کوچکترین حمایتی مشاهده نشد و همه خسارتها متوجه تولید کننده شد.

دولت هیچ کمک ریالی نداشته و همه خسارت ها را تولیدکنندگان متحمل شدند
عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه اصلا حمایتی در این حوزه وجود ندارد و دولت هیچ کمک ریالی نداشته و همه خسارت ها را تولیدکننده ها متحمل شدند،افزود: این درحالی است که ما کشوری هستیم که مزیت بالایی برای تولید تخم مرغ داریم و این صنعت می تواند ارز آور باشد اما حمیات های لازم صورت نمی گیرد.

 شایعات آنفلوآنزایی مانع افزایش صادرات مرغ شد!
رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت:‌ به دلیل شایعات اخیر درباره آنفلوآنزای مرغی، قانون جدید مبنی بر حذف مجوز وزارت کشاورزی برای صادرات مرغ، نمی‌تواند به بازار این محصول کمک کند و برای ایجاد تعادل در بازار، باید به افزایش صادرات مرغ کمک کرد.

محمد یوسفی، اظهار کرد: علی‌رغم حذف مجوز وزارت جهاد کشاورزی برای صادرات گوشت مرغ در راستای تسهیل آن، برخی شایعات و اخبار در زمینه‌ی شیوع آنفلوآنزای مرغی در کشور که فقط در چند نمونه بومی یکی از روستاهای مازندران مشاهده شده بود، سبب شد تا صادرات این محصول با مشکلات بسیاری مواجه شود.

وی افزود: پیش از این مشتریان عراقی علی‌رغم این‌که رقیبی مانند برزیل هر کیلوگرم گوشت مرغ صادراتی را کمتر از دو دلار در بندر بصره عرضه می‌کرد، به دلیل اسلامی و شیعی‌بودن و همچنین شرایط ذبح اسلامی، خواهان گوشت مرغ ایرانی بودند، اما پس از این‌که اطلاعیه سازمان دامپزشکی مبنی بر بروز آنفلوآنزای مرغی در یکی از روستاهای مازندران منتشر شد، صادرات گوشت مرغ به عراق تقریبا قطع شده و تنها حجم اندکی به افغانستان صادر می‌شود.

یوسفی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که با توجه به مازاد تولید گوشت مرغ نسبت به مصرف (نیاز داخلی، ذخیره و صادرات) بازار رکودی و قیمت رو به کاهش این محصول تا ماه‌های آینده همچنان ادامه دارد، چرا که باید تولید با میزان مصرف متعادل شود.

اخبار اقتصادی - خانه ملت


ویدیو مرتبط :
خسارت بزرگ بدون تحول در علوم انسانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگ نمایی عنوان "کشکی" توسط آقای علی آبادی/ او، یکی از 14 نایب رئیس تشریفاتی!



 

 

 

بزرگ نمایی عنوان

 

جزئیات جدید نائب رییسی المپیک علی آبادی

بزرگ نمایی عنوان "کشکی" توسط آقای علی آبادی/ او، یکی از 14 نایب رئیس تشریفاتی!

پس از انتشار گسترده خبر انتخاب علی آبادی به عنوان "نایب رئیس شورای المپیک آسیا"، اخبار جدید حکایت از سهیم بودن همه کشورهای آسیایی در نائب رییسی این شورا و تشریفاتی بودن این سمت، دارد.

شورای المپیک آسیا هم اکنون 14 نایب رئیس دارد و علی آبادی یکی از آن 14 نفر است.

این در حالی است که در مجامع ورزشی جهانی، سمت نایب رئیسی یک عنوان تشریفاتی است که نه دفتر و اداره‌ای دارد و نه حق تصمیم‌سازی. مهم ترین عناوین در فدراسیون‌های جهانی و مجامع ورزشی عبارت اند از ریاست، دبیرکلی و ریاست کمیته داوران.

نکته جالب تر آنکه کشورهای ضعیف قاره آسیا مانند ترکمنستان که عملاً در عمده رقابت های ورزشی این قاره، غایب هستند نیز در اکثر رشته‌های ورزشی نیز توانست یکی از کرسی‌های نایب رئیسی را تصاحب کند.

سریلانکا، ماکائو و پاکستان هم در تقسیم مسئولیت‌ها، سمت‌های مهمی را عهده‌دار شده‌اند.

اما نواب رئیس شورای المپیک آسیا به شرح زیر هستند.

۱. تیموتی فوک از هنگ كنگ؛ نایب رئیس شرق آسیا
۲. تمیرخان دوسموخامبتوف از قزاقستان؛ نایب رئیس در آسیای مركزی
۳. سید عاصف حسن از پاكستان؛ نایب رئیس رئیس جنوب آسیا
۴. آریرا چاكاران از تایلند؛ نایب رئیس جنوب شرق آسیا و بازی‌های ساحلی ۲۰۱۴
۵. شیخ عیسی بن رشید الخلیفه از بحرین؛ نایب رئیس در غرب آسیا
۶. پارک یونگ سونگ از كره جنوبی؛ نایب رئیس در بازی‌های آسیایی اینچه اون
۷. ساپار دردی تویلیف از تركمنستان؛ نایب رئیس در بازی‌های ۲۰۱۷
۸. یو ژای كینگ از چین؛ نایب رئیس دومین دوره بازی‌های آسیایی نوجوانان و سومین دوره بازی‌های ساحلی آسیا
۹. هوآنگ كیانگ از ویتنام؛ نایب رئیس در بازی‌های ساحلی ۲۰۱۶
۱۰- سونه‌كازو تاكادا از ژاپن؛ نایب رئیس در بازی‌های ۲۰۱۷
۱۱. غفور رحیموف (ازبكستان)
۱۲. هماسیری فرناندو (سریلانكا)
۱۳. محمد علی‌آبادی (ایران)

علاوه بر این ۱۳ تن، ژانگ وی از چین نیز به عنوان نایب رئیس افتخاری برگزیده شده است.

آقای علی آبادی، باز هم...؟

چنانچه در جدول بالا مشهود است، شورای المپیک آسیا فقط یک نایب رئیس ندارد که این سمت در انحصار یک کشور خاص باشد. از طرفی محمد علی آبادی حتی نایب رئیس شورای المپیک در غرب آسیا هم نشده و این کرسی در اختیار بحرین است!

مقابل اکثر نواب رئیس، مسئولیتی هم پیش‌بینی شده اما در مقابل نام محمد علی‌آبادی هیچ سمت و شرح وظیفه‌ای درج نشده است.

اما آقای اخیراً نفتی شده ی ایران، در گفت و گوی خود در حالی که در پوست خود نمی گنجید و تصور می کرد بعد از به یدک کشیدن ریاست اوپک، عنوان مهمی برای ایران دست و پا کرده، سخنانی به زبان می آورد که در محترمانه ترین حالت ممکن، نشان از "بی اطلاعی" ایشان است!

پیش از این علی آبادی گفته بود: «به دست آمدن این کرسی حاصل یک برنامه‌ریزی چند ساله است. علت انتخاب من، رشد و پیشرفتی بود که ورزش ما در سال‌های اخیر در بخش توسعه فضاهای ورزشی داشت. این پیشرفت‌مان مورد توجه مجامع بین‌المللی قرار گرفته بود. رشد چشمگیر و ۷۰۰ درصدی ورزش بانوان در ایران نسبت به بازی‌های آسیایی قبلی و همه و همه دست به دست هم دادند تا بتوانیم با رأی کشورهای آسیایی به این کرسی مهم که در تاریخ کشورمان سابقه نداشته، دست پیدا کنیم.»

او گفته است: «یکی از مهم‌ترین هدف‌های ما کسب کرسی در کمیته بین‌المللی المپیک است. خوشبختانه تعامل خوبی را با کشورهای مختلف دنیا در بخش ورزش و نهادهای بین‌المللی ورزشی برقرار کردیم که امیدمان برای دست‌یابی به چنین جایگاهی را افزایش می‌دهد...../تحلیل:انتخاب