اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خداحافظی لکسوس CT200h با خط تولید


سازندهٔ ژاپنی تصمیم دارد یک کراس‌اوور هیبریدی جدید را جایگزین مدل ناموفق CT200h کند

وب سایت پدال - امیر دهقان دستگردی: سازندهٔ ژاپنی تصمیم دارد یک کراس‌اوور هیبریدی جدید را جایگزین مدل ناموفق CT200h کند

هاچ بک کامپکت لکسوس یعنی مدل CT200h در سال 2010 معرفی شد و با فروش حدود 10 هزار دستگاه در سال هیچ‌گاه موفق نبود. به‌روزرسانی‌های متعدد آن از سوی لکسوس نیز کارساز نبوده و به همین دلیل به پایان عمر خود نزدیک می‌شود درحالی‌که هیچ جایگزین مستقیمی برایش تعیین نشده است.

خداحافظی لکسوس CT200h با خط تولید

مدیر فروش برند لکسوس در اروپا «Alain Uyttenoven» دراین‌باره گفته است که تولید CT200h در اواسط سال 2018 متوقف‌شده و جای خود را به نسخهٔ تولیدی کانسپت LF-SA خواهد داد. هرچند لکسوس در سال گذشته فروش کلی معادل 652 هزار دستگاه داشته و همچنین حضور قدرتمندی در بازار ایالات‌متحده داشته است، اما این لوکس ساز ژاپنی اوضاع خوبی در اروپا ندارد چراکه در سال گذشته تنها 64 هزار دستگاه خودرو در بازار اروپا فروخته است و برای سال جاری نیز انتظار می‌رود به فروشی در حدود 70 هزار دستگاه در اروپا دست پیدا کند.

خداحافظی لکسوس CT200h با خط تولید

Alain Uyttenoven در این رابطه می‌گوید: «50 درصد از کل فروش خودروهای پریمیوم را مدل‌هایی با قیمت زیر 40 هزار یورو (حدود 45 هزار دلار) تشکیل می‌دهد که ما در این بخش حضور ضعیفی داریم و تنها نمایندهٔ ما در این بازهٔ قیمتی مدل CT200h است».

خداحافظی لکسوس CT200h با خط تولید

اگر کانسپت LF-SA چراغ سبز تولید را اخذ کند، تبدیل به کوچک‌ترین کراس اوور لکسوس شده و در زیر مدل NX قرار خواهد گرفت. این مدل از طراحی آینده‌نگرانه و ترکیب 2+2 سود خواهد برد. کراس اوورهای RX و NX لکسوس با توجه به افزایش روزافزون تقاضای جهانی برای کراس اوورها و SUVها، با افزایش فروش مواجه شده‌اند به‌طوری‌که برند ژاپنی توانست در سال 2015 به‌تنهایی 150 هزار دستگاه از مدل RX را بفروش برساند و انتظار می‌رود فروش آن امسال به 200 هزار دستگاه برسد. برادر کوچک‌تر RX یعنی NX نیز سال گذشته موفق به فروش 150 هزار دستگاه شد و احتمالاً امسال به 160 تا 170 هزار دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.

خداحافظی لکسوس CT200h با خط تولید

خداحافظی لکسوس CT200h با خط تولید

اما هاچ بک CT که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2010 معرفی‌شده و بر اساس کانسپت LF-CH شکل‌گرفته بود با استقبال مواجه نشد و همواری فروش ضعیفی را تجربه کرده است. CT200h یک هاچ بک هیبریدی است و اولین محصول لکسوس بود که در آن از جلوپنجرهٔ معروف دوکی‌شکل این شرکت استفاده شد. لکسوس CT200h مجهز به یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری (مشترک با تویوتا پریوس و آیوریس) با 98 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی است. این دو موتور روی‌هم قادر بتولید 134 اسب بار قدرت و 207 نیوتن متر گشتاور هستند. مصرف سوخت این هاچ بک لوکس نیز به‌صورت ترکیبی 4.1 لیتر در صد کیلومتر اعلام‌شده است.

خداحافظی لکسوس CT200h با خط تولید

خداحافظی لکسوس CT200h با خط تولید

خداحافظی لکسوس CT200h با خط تولید


ویدیو مرتبط :
حالت های رانندگی لکسوس CT200h 2014

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خط تولید خودرو سواری ریو متوقف می شود



 

 

معاون فنی- مهندسی گروه خودروسازی سایپا گفت: تولید خودرو سواری ریو در گروه خودروسازی سایپا تا پایان امسال متوقف می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ‌مرتضی شفیعی  با بیان اینکه خودرو جدیدی با کلاس بالاتر جایگزین ریو خواهد شد، افزود: درپی مخالفت شرکت کیاموتور (شرکت مادر) با افزودن امکانات جدیدی همچون ایربگ (کیسه هوا) و ارتقای موتور ریو از استاندارد اروپایی یورو 2 به یورو 4 ، تولید این محصول تا پایان سال متوقف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ما پیش از این موفق شده بودیم موافقت کیا را برای نصب ترمز ضد قفل (ای . بی . اس) کسب کنیم، گفت: باتوجه به الزام سایپا به تبعیت از مقررات و ضوابط شرکت مادر در تولید خودرو تحت لیسانس و مخالفت کیا موتور با انجام این تغییرات ، تصمیم گرفتیم از سال اینده به جای ریو، خودرو جدیدی را تولید و روانه بازار کنیم..... / تحلیل : عصر ایران