اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبرهای خوبی از وحدت اصلاح‌طلبان در راه است/ تقدیر از دولت زمان جنگ



اخبار,اخبارسیاسی,محمدرضا عارف

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه جریان رقیب می‌خواهد شکستش در انتخابات۹۲ را در انتخابات مجلس جبران کند، گفت: خبرهای خوبی از وحدت و همگرایی جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس در راه است که امیدوارم همبستگی اصلاح طلبان باعث تشکیل مجلسی قوی، توانا و در شأن ملت بزرگ ایران شود.

به گزارش ایلنا٬ محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان سیاسی، اهالی فرهنگ و هنر و ورزشکاران بندر‌انزلی با تبریک عید سعید قربان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به مقاومت ملت ایران در برابر جنگ تحمیل شده از سوی رژیم بعث عراق اشاره کرد و گفت: اقدام رژیم بعث عراق در برابر ایران اقدامی تجاوزکارانه علیه انقلاب اسلامی و برای اشغال سرزمین ما بود که با هدف به خطر انداختن منافع ملی ایران صورت گرفت ولی آن‌چه موجب ناکامی آن‌ها و عظمت ملت ایران شد، حضور ومقاومت مردم بود.

وی با یادآوری رشادتهای جوانان ایران در هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: ملت ما در طول جنگ تحمیلی رنج‌ها و مشقتهای فراوانی را تحمل کرد، بسیاری از جوانان به جبهه‌ها رفتند، شهید، اسیر و جانباز شدند و خانواده‌های بسیاری مقاومت کردند و دفاع مقدس را به نتیجه رساندند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در دوران جنگ، گفت: رهبری مقتدرانه امام خمینی (ره) در طول دفاع مقدس، هوشمندی، دلسوزی و مدیریت استراتژیک مدیران دولت وقت و صبر و متانت مردم باعث شد بر مشکلات اقتصادی فائق بیاییم و نتیجه وحدت مردم و مسئولان پیروزی فرزندان ایران در جبهه‌ها بود.

وی با انتقاد از برخی تعابیر نادرستی که بعضا از سوی برخی افراد نسبت به مدیران نظامی و سیاسی دوران جنگ مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: حماسه هشت سال دفاع مقدس با وحدت همه بخصوص فرماندهان نظامی و مدیران سیاسی صورت گرفت و اگر اختلاف نظری هم در شیوه اداره جنگ بود به جبهه‌ها تسری پیدا نمی‌کرد و با درایت امام خمینی (ره) و مسئولان وقت و تلاش و پشتکار رزمندگان اسلام موفق شدیم سرزمین‌های به اشغال درآمده را باز پس بگیریم.

عارف با بیان اینکه ایران منادی صلح طلبی در جهان است، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس نباید وسیله‌ای برای تسویه حسابهای سیاسی شود متاسفانه بعضا دیده می‌شود عده‌ای که به دنبال حذف افراد و گروه‌ها بویژه اصلاح طلبان هستند از دفاع مقدس استفاده ابزاری می‌کنند و به دنبال منافع گروهی و جناحی خود هستند در حالیکه اصلاح طلبان هم در دوران انقلاب و هم در طول جنگ تحمیلی حضور چشم گیری در دفاع از میهن اسلامی خود داشتند و همواره در همه صحنه‌ها و رویدادهای مهم انقلاب و کشور حضور خواهند داشت.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر اینکه هنر اصلاح طلبان این است که در شرایط سخت پیروز رقابتهای سیاسی از جمله انتخابات شوند، گفت: اگر اصلاح طلبان بین خود وحدت و همگرایی داشته باشند می‌توانند هماهنگی و تفاهم با نهادهای تصمیم گیر در امر انتخابات مذاکره کنند و تجربه نشان داده است اینچنین مذاکرات به نتیجه‌های مثبت منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه جریان رقیب اصلاحات می‌خواهد شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری را در انتخابات مجلس جبران کند، خاطرنشان کرد: خبرهای خوبی از وحدت و همگرایی جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس در راه است که امیدوارم همبستگی اصلاح طلبان باعث تشکیل مجلسی قوی، توانا و درشان ملت بزرگ ایران شود.

عارف در پایان با اشاره به موقعیت گردشگری بندرانزلی و پتانسیل بسیار خوب این شهر در ورزشهای انفرادی و همگانی بر لزوم توجه جدی همه مسئولان بویژه مسئولان محیط زیست و وزارت ورزش و جوانان به این شهر ساحلی کشور تاکید کرد.


  اخبار سیاسی  - ایلنا 


ویدیو مرتبط :
اصلاح طلبان امام زمان (عج) راهم می خواستند استیضاح کنند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی اصلاح طلبان مجلس: دولت دنبال سپر بلا می گردد



سخنگوی اصلاح طلبان مجلس:

دولت دنبال سپر بلا می گردد

اصلاح طلبان بی ‌تفاوت شده‌اند

قطعا دولت در این مدت باقی مانده تا پایان عمرش ، رقبای سیاسی را به عنوان عوامل نا کارآمدی خود معرفی می کند و سعی می کند چالش های خاص ایجاد کند ، تا اذهان عمومی را از مشکلات اصلی چون تورم ، بیکاری و اشتغال منحرف کرده و به سمت مسائل حاشیه ای منحرف کند، تا مشکلاتی که ایجاد کرده ، جلب توجه نکند

 

داریوش قنبری سخنگوی فراکسیون خط امام (ره) (اصلاح طلبان) مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، با اشاره به موضوع گیری های اخیر رییس جمهور گفت: با توجه به بحران کار آمدی که در عملکرد دولت نمود پیدا کرده است ، این عکس العمل ها عجیب نیست؛ دولت در سال آخر عمر خود سعی می کند دیگران را مقصر معرفی کند و دنبال سپر بلایی می گردد تا مشکلات را به آن بسپارد.

نماینده مردم ایلام تصریح کرد: قطعا دولت در این مدت باقی مانده تا پایان عمرش ، رقبای سیاسی را به عنوان عوامل نا کارآمدی خود معرفی می کند و سعی می کند چالش های خاص ایجاد کند ، تا اذهان عمومی را از مشکلات اصلی چون تورم ، بیکاری و اشتغال منحرف کرده و به سمت مسائل حاشیه ای منحرف کند،  تا مشکلاتی که ایجاد کرده ، جلب توجه نکند.

 

سخنگوی فراکسیون اقلیت گفت: دولت چون توانی برای حل کردن مشکلات ایجاد شده ندارد ، مسائل را به حاشیه می کشد ؛ علیرغم قول احمدی نژاد برای اتمام پروژه های ناتمام ، بعید است دولت در این عمر باقی مانده بتواند به ملت خدمت موثری داشته باشد.

قنبری گفت: نارضایتی ها از دولت زیاد است و ورود زودهنگام جامعه به بحث انتخابات آتی ریاست جمهوری دلیلی بر این امر است.

 

سخنگوی اصلاح طلبان مجلس در ادامه به گمانه زنی ها پیرامون نامزدهای احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: علیرغم مباحث مطروحه درباره نامزدی برخی آقایان ، در اصلاح طلبان تحرک جدیبرای انتخابات نمی بینم ، در بین اصولگرایان تحرکات برای انتخابات آتی بیشتر است ، چرا که قصد دارند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را نیز از آن خود کنند و شاید همانطوری که اصلاح طلبان را از مجلس کنار گذاشتند ، به دنبال این هستند تا در انتخابات ریاست جمهوری نیز اصلاح طلبان را کنار بگذارند.

 

وی افزود: از شرایط اینگونه بر می آید که اصولگرایان قصد دارند انتخابات ریاست جمهوری را نیز درون خود بازی کنند و اجازه ندهند غیر خود اصولگرایان ، گروه دیگری به انتخابات ریاست جمهوری ورود داشته باشد.

 

قنبری گفت: در میان اصلاح طلبان ما تحرک انتخاباتی خاصی را نمی بینیم، زیرا اصلاح طلبان تشکیلات منسجم و قابل توجهی ندارند تا به آن اتکا کرده وتبلیغات داشته باشد .

وی افزود: اگر این روند ادامه داشته باشند ، اصلاح طلبان راهی ندارند جز اینکه خود را از فعالیت های سیاسی کنار بکشند ، چون در همین انتخابات مجلس فضا طوری بود که اصلاح طلبان رغبتی برای شرکت در انتخابات نداشتند .

قنبری در خاتمه گفت: به نظر می رسد نوعی بی تفاوتی و عدم تمایل را در اصلاح طلبان برای شرکت در عرصه های سیاسی شاهدیم./اعتدال