اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خانواده کلاس‌ اولی ها بخوانند


مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با توصیه به مادران به منظور آماده سازی ذهنی دانش‌آموز کلاس اولی برای حضور در مدرسه گفت: اگر خانواده‌ای تاکنون موفق به ثبت‌نام فرزندش نشده است به ادارات آموزش‌وپرورش مراجعه کنند. خبرگزاری تسنیم: علیرضا کمره‌ای مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه سه سیما با توصیه‌هایی به والدین به منظور آماده سازی کلاس اولی‌ها برای رفتن به مدرسه گفت:‌ مادران باید فضای ذهنی دانش‌آموز را با مدرسه آشنا کنند و در این رابطه با دانش آموز کلاس اولی صحبت کنند حتی می‌توانند در فرصت باقی مانده او را به مدرسه برده تا از نزدیک با محیط آن آشنا شود تا در روز اول مدرسه نگرانی نداشته باشد.


وی در پاسخ به پرسشی درخصوص مازاد نیرو در کنار کمبود نیرو اظهار داشت:‌ طی سال‌های گذشته استخدام‌های بی رویه و موافقت غیراصولی با نقل و انتقال نیروها باعث شده است توازن نیروی انسانی در آموزش و پرورش به هم بریزد.

کمره‌ای افزود: نقل و انتقالات بی رویه نیروها باعث شده است تا در کلان شهرها با تورم نیروی انسانی و در مناطق کم برخوردار با کمبود نیروی انسانی مواجه شویم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به استقرار نظام 6.3.3 در تمام دوره‌های تحصیلی از سال تحصیلی جدید گفت: به دلیل حذف پایه دهم از دوره دوم متوسطه تعدادی از معلمان این دوره کلاس درس ندارند. در چنین شرایطی می‌توانستیم به دو روش رفتار کنیم، نخست آنکه اجازه بدهیم این تعداد معلم سال تحصیلی جاری را بدون کلاس درس سپری کنند اما با توجه به اهمیت سازماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش تصمیم گرفتیم که از این نیروها در دوره متوسطه اول و ابتدایی استفاده کنیم.

کمره‌ای در پاسخ به پرسشی درخصوص مشکلات مردم برای ثبت‌نام فرزندانشان در روزهای پایانی شهریور عنوان کرد: در شهرستان‌های استان تهران مشکلی در این رابطه نداریم و در بحث ثبت‌نام دانش آموزان نیز تنها سه شکایت در سامانه ثبت شده بود اما باز هم به خانواده‌ها اعلام می‌کنیم  اگر تاکنون موفق به ثبت‌نام فرزندانشان نشده‌اند، نگران نباشند و به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند تا کار ثبت نام آنها انجام شود.


ویدیو مرتبط :
تدریس و یادگیری کلاس اولی ها خارج از کلاس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه برخورد معلمان با کلاس اولی ها



کلاس اولی ها,نحوه برخورد معلمان با کلاس اولی ها

* معلمان کلاس اولی ها به یاد داشته باشید که الگوهای محبوب این دانش آموزان بزرگسالانی با شخصیتی لبریز از محبت و مهربانی و شادمانی هستند که هرگز دعوا و پرخاش نمی کنند. پس از عصبانیت در مدرسه و کلاس مخصوصاً در اوایل سال تحصیلی جداً خودداری کنید.

* اولی ها به شدت حساس و حتی می توان گفت که دارای حس حسادت هستند و دوست دارند که معلمشان نگاه و رفتار عاشقانه اش را بین همه ی دانش آموزان (زرنگتر ها و متوسط ها یا سفید ها و سبزه ها یا پولداران و بی پول ها و یا عقبی ها و جلویی ها و ... ) را به طور مساوی تقسیم کند. پس معلمان توجه کنید که حتی اگر برادر یا فرزند شما در کلاس شما است رفتار شما برای همه یکی باشد.

* کلاس اولی ها در روزهای اول سال تحصیلی مشتاقانه منتظر شنیدن سخنان عاشقانه و پر مهر معلم مهربان و عزیز خود هستند. پس از معلمان این آینده سازان خواسته می شود که در روز های اول سال تحصیلی با برنامه ای از پیش تعیین شده و طرح درسی مناسب برای این روزها به کلاس بروند و کمتر از درس پرسیدن و نمره در این کلاس ها سخنی به میان بیاید تا در روزهای بعدی این عزیزان مشتاقانه تر به مدرسه بیایند.

* اولی ها دوست دارند که معلمشان در چگونگی نشستن آن ها در ردیف های جلو یا عقب اظهار نظر کند. معلمان کلاس اول با دانش و تجربه ای که دارند خوب می دانند دانش آموزانی که کمرو و خجالتی هستند و در گوشه ای در انتهای کلاس ساکت و آرام نشسته اند باید این فرصت را پیدا کنند که به نوبت در ردیف های جلو بیایند و در آنجا بنشینند.

* در پایان ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و آرزوی موفقیت برای همه ی مدیران و معلمان و دانش آموزان عزیز از مدیران دبستان ها و معلمان کلاس اول می خواهیم که در روز اولی که دانش آموزان کلاس اول زودتر از دیگر دانش آموزان به مدرسه و کلاس درس پا می گذارند مراسم با شکوهی و جشن زیبایی را تدارک ببینند و برای آن روز برنامه ای خاص داشته باشند تا این روز در ذهن همه ی دانش آموزان بهترین روز مدرسه شان باشد و هیچ وقت فراموش نکنند و با ذوق و شوق خاصی در روزهای آینده و با نگرشی مثبت به مدرسه بیایند.

منبع:tebyan.net