اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خاتمی: به هیچ وجه دیگر کاندیدای ریاست جمهوری نخواهم شد



 

خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری، به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند که میهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

*عزت الله ضرغامی اخیرا در جلسات متعددی گفته است: " بنده به هیچ وجه کاندیدای ریاست جمهوری نخواهم شد. تا زمانی که حکم مقام معظم رهبری برای صداوسیما را دارم به هیچ مسوولیت دیگری فکر نمی کنم."

*محمد خاتمی نیز در جلسه ای گفته است بنده به هیچ وجه دیگر کاندیدای ریاست جمهوری نخواهم شد. خاتمی همچنین افزوده است:به چیزی به نام جنبش سبز آن هم به عنوان یک جریان سیاسی و اجتماعی قائل نیستم. هر اصلاحی هم قرار است صورت بگیرد باید در چارچوب نظام باشد.

*عبدالله نوری در جلسه ای با رد سخنان خاتمی درباره جنبش سبز می گوید: بنده آمده ام تا جبهه فراگیر اصلاحات را تشکیل دهم. نباید هیچ دیواری میان اصلاح طلبی و جریان سبز کشید. نوری همچنین گفته اگر ما بخواهیم افراد را محور قرار بدهیم دچار شکست می شویم.

*یکی از روزنامه های نزدیک به شهرام جزایری با یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری وارد مذاکره و معامله شده است. این روزنامه تاکنون چند تیتر اول خود را به این کاندیدا اختصاص داده و قرار است پس از ارزیابی نهایی از کار این روزنامه، قرارداد نهایی با آن منعقد شود.

*سید هادی خامنه ای به دعوت جریان اصلاحات برای حضور در جبهه فراگیر اصلاح طلبی پاسخ منفی داده است. وی مدتی است با تشکیل موسسه ای تاریخی مشغول کارهای پژوهشی است. پیش از این نیز محتشمی پور با کناره گیری از جریان اصلاحات، تهران را به قصد حوزه نجف ترک کرده بود.

*گزارش یک نهاد نظارتی نشان می دهد یک شرکت معروف غذایی که اسپانسر یک تیم معروف ورزشی شده است ارتباط نزدیکی با برخی عوامل فرقه ضاله بهاییت دارد. این شرکت غذایی به همراه یک شرکت تولیدی فرش اسپانسر رسانه های بهاییت در استرالیا شده اند.

*شنیده ایم در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلامرضا آقازاده رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی از محتوای کتاب خاطرات هسته ای حسن روحانی گلایه کرده است .

*پس از درج گزارشی در یک روزنامه درباره فرار نخبگان، بررسی های صورت گرفته نشان داد این گزارش در بخش های زیادی غیر واقعی بوده است. این روزنامه از هیات نظارت تذکر دریافت کرده و پرونده آن به دادگاه ارسال شد. آمار نشان می دهد مهاجرت نخبگان سیر نزولی داشته و به 20 درصد رسیده است. در کشور 13هزار نخبه المپیادی داریم.

*شنیده ایم حجت الاسلام قرائتی به دلیل کثرت اشتغالات از ریاست ستاد احیاء زکات استعفا داده و حجت الاسلام حسن عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی جایگزین ایشان شده اند. گفته می شود سال گذشته حدود 200 میلیارد تومان زکات از سوی کشاورزان و دامداران به این ستاد پرداخت شده است.

*در جلسه اخیر تعدادی از اصلاح طلبان که مشغول تدوین مانیفست اصلاحات هستند ایده حمایت از کاندیدای وحدت ملی مطرح شده است. در این جلسه حاضران معتقد بودند:" در انتخابات آینده ریاست جمهوری مهم این نیست که ما کاندیدای اختصاصی داشته باشیم بلکه مهم آن است که ما در دولت آینده سهمی داشته باشیم. باید کاندیدایی بیاید و سهم ما را بدهد و راه ما را برای بازگشت به حاکمیت باز کند.

*جریان اپوزیسیون خارجی که به مناسبت 25 خرداد در پارک های تهران اعلام تجمع نموده بود برای فرار از مضحکه شدن این فراخوان حتی پیگیر خبر این تجمع هم از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی هم نشد.

* شبکه های ماهواره ای و سایت های اینترنتی وابسته به جریان اپوزیسیون در هفته های اخیر روی محور  ناکارآمدی الگوی حکومت دینی مبتنی بر ولایت فقیه متمرکز شده اند. این شبکه ها با سیاه نمایی و بزرگنمایی برخی ضعف های اجرایی همچنین سعی دارند میان "خط مقاومت" در برابر زیاده خواهی کشورهای غربی و مشکلات اقتصادی موجود در کشور پیوند برقرار نماید. در داخل کشور هم برخی چهره های سیاسی اسیر این تحلیل مزورانه شده اند.  

* در هفته های اخیر دور جدید عملیات القاعده در سوریه با نام "کاشت وحشت" آغاز شده است. کارشناسان نوع جنایات و قساوت های انجام شده علیه مردم به ویژه شیعیان سوریه را هولناک و غیر قابل مقایسه با جنایات طالبان می دانند.../مشرق


ویدیو مرتبط :
‫دابسمش کاندیدای ریاست جمهوری‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سید محمد خاتمی و سید حسن خمینی کاندیدای ریاست جمهوری نمی شوند



 اخبار,اخبار سیاسی

 

غفوری فرد:

سید محمد خاتمی و سید حسن خمینی کاندیدای ریاست جمهوری نمی شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده تهران در مجلس هشتم می گوید سید حسن خمینی تمایلی به حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

حسن غفوری فرد نامزد مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در تهران در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص برخی اظهارت درباره نامزدهای اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: آقای عارف همیشه یکی از گزینه های مطرح اصلاح طلبان در این زمینه است و «جدی ترین گزینه» پیش روی اصلاح طلبان است.

برخی رسانه ها در هفته گذشته از محمد رضا عارف، کمال خرازی،سید حسین خمینی، سید محمد خاتمی و عبدالله نوری به عنوان نامزدهای محتمل اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نام بردند.

غفوری فرد همچنین با بیان اینکه آقای خرازی نامزدی جدی نیست، ادامه داد: آقای خاتمی را  نیز بعید می دانم وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود، همچنان که در انتخابات سال 88 از عرصه کنار کشید.

وی در پاسخ به اینکه چقدر موضوع ورود سید حسین خمینی را جدی نمی دانید، اظهار داشت: بعید می دانم ایشان وارد این عرصه شود و خودش مایل است به کارهای علمی و پژوهشی بپردازد.

نماینده تهران در پاسخ به این پرسش که رویکرد اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری بعد چه باید باشد؟، تصریح کرد: آنها باید حتما نسبت به فتنه 88 اعلام برائت کنند. چرا که اگر این کار را نکنند، شورای نگهبان صلاحیت آنها را تائید نمی کند.

غفوری فرد گفت: بعید می دانم در یک فاصله زمانی کوتاه مدت، مردم رویکرد مثبتی نسبت به اصلاح طلبان داشته باشند./انتخاب