اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم انتصاب نماینده شورای شهر اصفهان10 روزقبل ازانتخابات صادر شد



اخبار,اخباراجتماعی,نماینده شورای شهر

 

 اخباراجتماعی  - حکم انتصاب نماینده شورای شهر اصفهان10 روزقبل ازانتخابات صادر شد/ رئیس شورا: به خدا ندیدم و امضا کردم

تاکید ۲ عضو شورای شهر بر عدم رعایت روند قانونی در انتخاب نماینده شورا برای نظارت بر حسن اجرای مصوبات این نهاد، مجادله چندین دقیقه ای در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان را در پی داشت.

رسول جزینی، عضو شورای شهر با نشان دادن حکم انتصاب یکی از اعضا به عنوان نماینده شورا، هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان را به برگزاری انتخابات صوری متهم کرد و گفت: حکم نماینده شورا برای نظارت بر حسن اجرای مصوبات در تاریخ 28 آبان صادر شده در حالی که انتخابات صورت گرفته در تاریخ 8 آذر بوده و این نشان از صوری بودن انتخابات شورا در این رابطه دارد.

او با تاکید بر روشن و گویا بودن مستنداتش،خطاب به رئیس شورای شهر گفت: شما حداقل 10 روز پیش از انتخاب عضو ناظر بر حسن اجرای مصوبات شورا، این حکم را به امضا رسانده بودید.

جزینی در حالی این انتقاد را با ارائه مستندات خود بیان می کرد که ظاهرا پیش از این نیز مباحثی در این رابطه مطرح شده بود چرا که وی در ادامه سخنان خود گفت: به بنده ایراد می‌گرفتید که چرا شورا و شما را به انجام انتخابات از پیش تعیین شده متهم می‌کنم،اما می دانستید که حرفم درست است ولی سندی برای ارائه نداشتم.

او گفت: برخی افراد از طبقه محروم جامعه برای رسیدن به اهداف خود استفاده ابزاری کرده اما خواهش می‌کنم که مسائل شهر را با مسائل سیاسی قاطی نکرده و حداقل رعایت حال مناطق محروم بشود. ابلاغ اشتباه شده و نباید صورت می‌گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در پاسخ به اتهام جزینی گفت: بیش از هزار و 400 برگه برای امضا برای من آورده شده که برای برخی تا 7 امضا باید صورت می‌گرفته و حکم این فرد نیز در میان همین برگه‌ها بوده و به خدا سوگند که من این حکم را تا به حال ندیده بودم.

او گفت: این ابلاغ اشتباه شده و نباید صورت می‌گرفته اما شده است و من معتقدم که امانت رای اعضا بالاتر از برگ کاغذ است.

در ادامه این بحث، قربانی دیگر عضو شورای شهر اصفهان نیز بر صوری بودن انتخابات مذکور تاکید کرد و گفت:پیش از اینکه رأی‌گیری برای انتخاب نماینده شورا برای نظارت بر حسن اجرای مصوبات انجام شود، برگه آن در کیفم بود ولی فرد مذکور از قبل انتخاب شده بود.

در این مجادله که بعضا با بالا رفتن صدای سخنرانان جلسه هم همراه بود،رئیس شورای شهر در پاسخ به قربانی گفت: شما به عنوان عضو شورا نمی توانید در این مورد اظهار نظر کنید چون شما فقط صاحب یک رای هستید.


 اخباراجتماعی  - تسنیم


 


ویدیو مرتبط :
رای گیری شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار جدید و انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم سیلی به نماینده شیراز صادر شد



حکم سیلی به نماینده شیراز صادر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتدال، در ۲۱ مهر ماه سال ۱۳۸۹ هنگامی که نطق میان دستور نمایندگان مجلس شروع شد جلسه ای با حضور ۱۴ تن از نمایندگان استان فارس در مورد تغییر و تحول مدیریتها در استان برگزار میشود که پس از صحبت های  سیداحمدرضا دستغیب( فخرالدین) نماینده شیراز، نصرالله کوهی باغ اناری نماینده سروستان، خرامه و کوار به سوی دستغیب حمله ور شده و با سیلی به صورت وی میزند به طوری که عینک دستغیب خرد و صورت وی سرخ میشود.

 

کار به این جا هم ختم نمی‌شود و کوهی باغ اناری با انتشار بیانه و نیز طرح مباحثی از جمله اتهام ضد ولایت فقیه و همگامی با فتنه گران و... در رسانه ها، به افترا و تهمت علیه دستغیب میپردازد.

 

احمدرضا دستغیب با طرح شکایت در دادسرا، علیه کوهی باغ اناری اعلام جرم میکند که جلسه دادگاه برگزار میشود و چند تن از نمایندگان استان فارس در دادگاه حاضر و درمرحله بازپرسی اظهارات و ادعای شاکی را مورد تایید قرارداده و علیه کوهی باغ اناری شهادت میدهند.

 

در نهایت شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران در تاریخ ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۰ اقدام به صدور حکم میکند. در حکم دادگاه آمده است: بر حسب کیفرخواست صادره از سوی دادسرای کارکنان دولت، آقای نصرالله کوهی باغ اناری متهم است به ایراد ضرب عمدی و نشر اکاذیب و توهین نسبت به شاکی آقای سید احمد رضا دستغیب که پس از بررسی اوراق و محتویات پرونده ، دادگاه بدین شرح مبادرت به صدور رای مینماید.

 

مهمترین مواردی که در رای دادگاه اعلام شده بدین شرح است: دادگاه با توجه به شکایت شاکی در دادسرا و دادگاه و اظهارات مطلعین که همگی نمایندگان مجلس هستند و اظهارات شاکی را تایید کرده اند ونیز صورتجلسه نمایندگان و گواهی پزشک قانونی مبنی بر قرمزی لاله گوش که در اثر اصابت جسم سخت ایجاد شده است. و نیز مفاد بیانیه متهم که اظهار شده شاکی ضد ولایت فقیه است و با لباس روحانیت به دنبال نان و روزی وافر است و همراه با فتنه گران است؛ بزهکاری متهم نزد دادگاه محرز و مطابق با مواد بند د از ماده ۴۸۴ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی است . بنا بر این دادگاه متهم را به پرداخت سه ربع دینار از بابت دیه سرخ (قرمز) شدن گوش راست به نفع شاکی محکوم میکند. ضمنا چون بزه انتسابی متصرف از ماده ۶۱۴ و تبصره آن است جنبه عمومی ندارد. همچنین دادگاه متهم را به استناد ماده ۶۹۸ و با رعایت بند ۳ و ۵ از ماده ۲۲ قانون مجازات اسلامی به پرداخت ۲ میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم میکند.

 

در این رابطه سیداحمدرضا دستغیب(فخرالدین) میگوید: هدف من از پیگیری و طرح شکایت در مراجع قضایی، جلوگیری از چنین رفتارهای غیر اخلاقی و غیر انسانی در جامعه بود و هیچگونه نفع شخصی برای من متصور نبوده است.

 

عضوهیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به سیلی اخیری که رییس سازمان هدفمندی یارانه ها به گوش حسینی دیگر نماینده مجلس زده است میگوید: اگر هیات رییسه مجلس طبق آیین نامه داخلی به وظیفه قانونی خود عمل میکرد شاهد تکرار چنین رفتارهایی در خانه ملت و مقابل خبرنگاران و دیگر نمایندگان نبودیم.

 

وی در پاسخ به اینکه بنا دارید مقادیر دیه تعیین شده را از کوهی باغ اناری نماینده سروستان دریافت کنید میگوید: با پیگیری این شکایت، سند معتبر و ماندگاری برای مجالس وجامعه بر جای گذاشتم.

دستغیب در خصوص نظر نهایی خود در مورد نحوه اجرای رای دادگاه میگوید: دستم را آلوده نخواهم کرد.

 

دستغیب با تاکید بر اینکه حاضر نیست بیش از این در مورد رفتار نماینده کوار صحبت کند میگوید: نظراتم را در این رابطه در گذشته اعلام کرده ام./اعتدال