اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله هوایی به کاروان داعش در حماه و کشته شدن 40 تروریست



اخبار,اخباربین الملل, گروه تروریستی داعش

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از هدف قرار گرفتن کاروان خودرویی داعش در یک حمله هوایی در حومه شرقی حماه و کشته شدن 40 تروریست خبر داد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: چند جنگنده با بمباران کاروان خودرویی داعش متشکل از 16 خودرو که از رقه، پایگاه اصلی این گروه در شمال سوریه به سمت مناطق تحت تصرف خود در حومه شرقی حماه در حرکت بود، بیش از 40 تن از این تروریست‌ها را از پای درآوردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در انگلیس قرار دارد و گزارش‌های خود را براساس داده‌های فعالان سوری منتشر می‌کند، در این گزارش به نوع جنگنده‌ها و اینکه متعلق به چه کشوری هستند، اشاره نکرد. اکنون جنگنده‌های کشورهای متعددی بر فراز آسمان سوریه به انجام عملیات مشغول هستند.

در کنار جنگنده‌های کشورهای عضو ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا، نیروی هوایی روسیه و جنگنده‌های ارتش سوریه نیز حملات هوایی علیه مناطق تحت تصرف مخالفان این کشور انجام می‌دهند.

روسیه به عنوان هم‌پیمان بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، چند هفته قبل حملات هوایی خود علیه پایگاه‌های داعش در سوریه را آغاز کرده اما برخی کشورها و نیز مخالفان سوریه مسکو را به هدف قرار دادن مخالفان به جای داعش متهم می‌کنند.

دمشق نیز چند روز قبل از آغاز حملات گسترده در حلب، حماه و حمص با هدف بازپس‌گیری مناطق تحت تصرف مخالفان و با حمایت هوایی جنگنده‌های روسی خبر داد.


اخبار بین الملل  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
کشته شدن 40 عضو داعش در حمله ارتش عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله هوایی آمریکا به داعش لیبی / 40 نفر کشته شدند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

جنگنده های آمریکایی مراکز داعش در لیبی را بمباران کردند.

به گزارش عصرایران، رسانه های بین المللی خبر داده اند که در این حمله، یک پایگاه نظامی داعش در شهر صبراته لیبی مورد هدف قرار گرفت. در این حمله بیش از 40 نفر کشته شدند.

یک سخنگوی نظامی آمریکا هم در این باره گفت: ارتش آمریکا حملات هوایی را علیه افراط گرایان مرتبط با گروه دولت اسلامی (داعش ) در لیبی انجام دادند.

مارک چیدل سخنگوی فرماندهی نظامی آمریکا در افریقا به رویترز گفت: از جمله اهداف این حمله هوایی می توان به نور الدین شوشان اشاره کرد. او مظنون به دخالت در 2 حمله بزرگ در تونس است.

هم اکنون گروه مسلح داعش چند شهر لیبی را در کنترل کامل خود دارد.

مقر اصلی داعش، شهر رقه سوریه است. گروه داعش حدود یک سوم خاک عراق و بخش های زیادی از خاک سوریه را در دست دارد.

گروه مسلح " دولت خلافت اسلامی" در رسانه ها به داعش معروف است.
داعش هم اکنون علاوه بر سوریه و عراق، مناطقی از مصر و لیبی را نیز تصرف کرده است. داعش لیبی قبل از این 21 مسیحی مصری را اعدام کرده بود.

این نخستین حمله از این دست آمریکا علیه داعش لیبی است.

جنگنده های آمریکا هم اکنون مراکز داعش در سوریه و عراق را نیز بمباران می کنند.

 

اخبار بین الملل - عصر ایران