اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمایت از سیاست‌های مسوولین...



 

 

حمایت از سیاست‌های مسوولین...

 

نژاد حسینیان :

حمایت از سیاست‌های مسوولین منجر به احتیاط غرب در صدور تحریم‌ها می‌شود


غرب از یكطرف سعی می‌كند با عواملی ایران را محدود و مورد تحریم قرار داده و از سوی دیگر تلاش می‌كنند تا اینطور وانمود كند كه مایل به گفت‌وگو با ایران برای حل و فصل مشكلات فی‌مابین است.

نماینده سابق ایران در سازمان ملل گفت: اگر ملت به حمایت از دولت در صحنه‌ها حاضر شده و از سیاست‌های مسوولین خود جانبداری كنند، آن زمان دیگر غربی‌ها نیز در اتخاذ رویكردهای تحریمی علیه ایران با احتیاط بیشتری وارد عمل خواهند شد.
محمدهادی نژادحسینیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با فرضیه كمبود احتمالی بنزین ناشی ‌از تحریم‌ها گفت: افزایش تولید بنزین در داخل ، از مدت‌ها پیش در دستور كار وزارت نفت ‌بوده است . طبق اظهارات مقامات و مسئولین وزارت نفت با اتمام طرح‌های در دست اقدام ظرفیت تولید بنزین داخلی بالا می‌رود و حتی بیش از آنچه نیاز داریم بنزین در اختیار خواهیم داشت و درصورتی كه بتوانند مشتری مناسبی برای آْن پیدا كنند، احتمال صادرات آن نیز هست.
نماینده سابق ایران در سازمان ملل همچنین در ادامه در رابطه با جایگزینی انرژی‌های نو با نفت ، گفت: بحث تولید این انرژی‌ها كاملا متفاوت از صنعت نفت است؛ برای تولید انرژی‌های جدید ما نیاز به عوامل و شرایط دیگری داریم.
وی در ادامه در مورد دشمنی اغلب غربی‌ها با نظام جمهوری اسلامی با توجه به تجاربی كه طی سال‌های متمادی به عنوان نماینده دائم ایران در سازمان ملل به دست آورده است، اظهار داشت: غرب همواره سیاست چماق و هویج را در دستور كار خود دارد از یك‌طرف سعی می‌كند با عواملی ایران را محدود و مورد تحریم قرار داده و از سوی دیگر تلاش می‌كنند تا اینطور وانمود كند كه مایل به گفت‌وگو با ایران برای حل و فصل مشكلات فی‌مابین‌اند.
نژادحسینیان خاطرنشان كرد: كشورهای غربی همواره این سیاست را در صحنه بین‌المللی به كار گرفته‌اند، اما میزان موفقیت رویكرد شان به رفتار مردم در پشتیبانی از دولت‌هایشان بستگی دارد.
نماینده سابق ایران در سازمان ملل در پاسخ به این پرسش كه آیا پس از تلاش‌هایی كه جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به دانش هسته‌ای داشته است با توجه به حمایت‌های مردمی از این سیاست‌ها، غرب ورود ایران به باشگاه هسته‌ای جهان را به رسمیت خواهد شناخت، گفت: گمان نمی‌كنم اینطور باشد و البته ایران هم بنظر می‌رسد كه به این راحتی‌ها در مقابل خواسته‌های غربی‌ها كوتاه نخواهد آمد لذا راه درازی در پیش داریم.
وی افزود: باید نخبگان و رهبران سیاسی با درایت و بصیرت راه‌كارها‌ی آتی به‌ همراه هزینه و درآمدهای آنها را تدوین و نقشه راه گزینه‌های مختلف را بهمراه هزینه و دست اوردهای آنها تدوین نمایند...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
سیاست ما ، سیاست ما عین دیانت ماست ، سیاست روز ، سیاست ما ، دنیای سیاست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بشار اسد: آمریکا بر سیاست جنگ افروزی تکیه دارد/ تقدیر از نقش روسیه در حمایت از سوریه



بشار اسد , رئیس جمهور سوریه

بشار اسد: آمریکا بر سیاست جنگ افروزی تکیه دارد/ تقدیر از نقش روسیه در حمایت از سوریه

رئیس جمهور سوریه در دیدار با معاون وزیر خارجه روسیه در دمشق تأکید کرد که مواضع مسکو در قبال بحران سوریه، این امید را می‌دهد که در نقشه راه جدید توازن جهانی ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «المنار»، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در دیدار «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با وی در دمشق تأکید کرد که مواضع مسکو در قبال بحران سوریه این امید را می‌دهد که در نقشه راه جدید توازن جهانی ایجاد خواهد شد.

بشار اسد همچنین از مواضع روسیه در حمایت از سوریه در برابر مقابله این کشور با تروریسم مورد حمایت کشورهای عربی و غربی تقدیر کرد و افزود: آمریکا در امور داخلی کشورها دخالت می‌کند و بر سیاست جنگ افروزی تکیه دارد.

از سوی دیگر سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه سوریه که به دمشق سفر کرده بود، در این دیدار گفت: پافشاری مسکو بر مواضع خود در راستای ایجاد راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه است.

ریابکوف پیش از این با «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه و «فیصل مقداد» معاون وی نیز دیدار کرده بود.

معاون وزیر خارجه روسیه پیش از این در دیدار با وزیر خارجه سوریه بر موضع کشورش در حل سیاسی بحران سوریه و مخالفت با تهدید‌ به استفاده از زور پافشاری کرده بود.

وی در همین راستا تأکید کرده بود که مسکو با اتخاذ تصمیماتی در شورای امنیت بر اساس بند هفت منشور سازمان ملل برای سوریه مخالف است./فارس