اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حماس تمدید آتش‌بس را رد کرد



اخبار,اخباربین الملل,تمدید آتش بس حماس و اسرائیل

 

 اخبار  بین الملل - حماس تمدید آتش‌بس را رد کرد

جنبش حماس تمدید آتش بس با ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل بر اساس شروط این رژیم را نپذیرفت.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه اسکای نیوز، جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که تمدید آتش بس در غزه با ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل را نمی پذیرد.


سامی ابو زهری سخنگوی حماس گفت که گروههای فلسطینی هنوز به توافقی درباره تمدید آتش بس دست نیافتند و این گفت‌وگوها ادامه دارد.


این در حالی است که ارتش اسرائیل مدعی شده است که بامداد امروز و پیش از پایان مهلت آتش بس، دو موشک از غزه به سمت جنوب اسرائیل شلیک شده است.


حماس این ادعا را تکذیب و تاکید کرد که از غزه موشکی به سمت اسرائیل شلیک نشده است. از صبح سه شنبه در غزه آتش بس اعلام شده بود.


دو مسئول بلند پایه حماس با اشاره به اینکه مسئولان رژیم اشغالگر صهیونیستی به درخواست های فلسطین در خصوص آتش بس پاسخ ندادند، از مخالفت با تمدید آتش بس خبر دادند.
یک مسئول جنبش حماس پس از پایان نشست طولانی با میانجی های مصری در قاهره، تاکید کرد که موضع ما یکپارچه و مبتنی بر مخالفت با تمدید آتش بس است و این تصمیم نهایی ما است.


وی با بیان اینکه اسرائیل در خصوص آتش بس چیزی عرضه نکرده است، افزود: یکی از درخواست های اصلی حماس برای پذیرش آتش بس دائمی، پایان محاصره غزه است که اسرائیل آن را نپذیرفت.‎


خبرنگار شبکه خبری المیادین در مصر گزارش داده است که مقاومت و اسرائیل به توافق برای آتش بس دست نیافته‌اند اما آرامش میان دوطرف بدون توافق در این زمینه ادامه خواهد یافت.
براساس این گزارش، آتش‌بس 72 ساعته که از صبح روز سه‌شنبه به اجرا درآمده است، امروز ساعت 5 صبح به وقت گرینویچ پایان می‌یابد.


مذاکرات آتش بس دائمی بین گروه‌های فلسطینی و اسرائیل با میانجیگری مصر در قاهره در حال انجام است.


طرف فلسطینی بر رفع محاصره کامل نوار غزه، بازگشایی بنادر و گذرگاهها در این مذاکرات تأکید دارد. طرف اسرائیلی نیز خلع سلاح گروه‌های مقاومت را شرط هرگونه آتش بس اعلام کرده است، در حالی است که گروه‌های مقاومت سلاح فلسطین را خط قرمز خود در این مذاکرات اعلام کرده‌اند.
 اخبار بین الملل - تسنیم


ویدیو مرتبط :
حماس رسما پیشنهاد آتش بس را رد کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمدید 4 ساعته آتش‌بس موقت در غزه / تشکر حماس از ایران



 

اخبار بین الملل- تمدید 4 ساعته آتش‌بس موقت در غزه

آتش‌بس 12 ساعته‌ای که از صبح امروز به پیشنهاد «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل برقرار شده بود، تا ساعتی دیگر به پایان می‌رسد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داده است که کابینه امنیتی این رژیم در حال بررسی تمدید 4 ساعته آتش‌بس موقت در نوار غزه است.

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داده است که کابینه امنیتی این رژیم در حال بررسی تمدید 4 ساعته آتش‌بس موقت در نوار غزه است.

آتش‌بس 12 ساعته‌ای که از صبح امروز به پیشنهاد «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل برقرار شده بود، تا ساعتی دیگر به پایان می‌رسد. با وجود اعلام آتش‌بس، نیروهای اسرائیلی به تجسس در نوار غزه ادامه داده و ساکنان مناطق تخلیه شده را از بازگشت به خانه‌های خود منع کردند.

پایگاه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز گزارش داده است که در رأی‌گیری که به صورت تلفنی از اعضای کابینه امنیتی انجام شده، اعضا با تمدید 4 ساعته آتش‌بس موقت، موافقت کرده‌اند.

این خبر هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

خبار,تشکر حماس از ایران

 

حماس: از ایران به دلیل حمایت از موضوع فلسطین تشکر می‌کنیم

سخنگوی دولت حماس ضمن تشکر و قدردانی از ایران به دلیل حمایت از فلسطین اعلام کرد که هیچ کس تلاش های ایران برای حمایت از موضوع فلسطین را فراموش نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه المیادین، «ایهاب الغصین»، سخنگوی دولت حماس امروز طی سخنانی اعلام کرد که هنوز هیچ چیزی رسمی درباره تمدید آتش بس برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه وجود ندارد.

الغصین در ادامه افزود: با وجود خونریزی ها و تحمل دردها و رنج ها از مطالبات خود که در راس آن لغو محاصره غزه قرار دارد، دست بر نمی داریم.

وی تاکید کرد: برخی کشورهای عربی برای خلع سلاح مقاومت با اسرائیل توطئه می کنند.

سخنگوی دولت حماس گفت: مقاومت منحصر به حماس نیست بلکه به اصلی برای همه مردم فلسطین و حتی مردم عرب تبدیل شده است.

الغصین در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ کس تلاش های ایران برای حمایت از موضوع فلسطین را فراموش نمی کند، گفت: خواستار حمایت های بیشتر هستیم.

وی همچنین اعلام کرد که مصر باید نقش عادی و معمولی خود را ایفا کند و حداقل باید گذرگاه رفح را بازگشایی کند.

ایهاب الغصین گفت: مردم فلسطین تا آزادی سرزمینشان و رفع محاصره غزه به مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ادامه می دهند.

الغصین گفت: نیروهای اشغالگر در غزه پیشروی نداشت بلکه با مقاومت گروه های فلسطینی در مرزهای خود با غزه باقی ماندند.

سخنگوی حماس افزود: از ایران به خاطر کمک هایش به مقاومت فلسطینی تشکر می شود و مصر باید ورود کمک های بشردوستانه به غزه را تسهیل کند.

وی ضمن تکذیب هرگونه ارتباط حماس با اخوان المسلمین مصر گفت: حماس ضرری را متحمل مصری ها نکرد.
اخبار بین الملل - فارس