اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حقوق بازنشستگان در سال آینده چند درصد افزایش خواهد داشت؟



اخبار,اخبار اجتماعی,حقوق جدید بازنشستگان کشوری


اخباراجتماعی - پرداخت حقوق بازنشستگان در سال آینده با افزایش 20درصدی

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت حقوق جدید بازنشستگان در سال آینده با افزایش 20 درصدی خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری ، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان کشوری در سال 1393 گفت : حقوق جدید بازنشستگان کشوری از ابتدای سال آینده براساس این میزان افزایش پرداخت می شود.

ایراندخت عطاریان افزایش سطح خدمات رفاهی و بهبود معیشت اقتصادی بازنشستگان را جزء برنامه ها و رویکرد ملی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود : مصوبه هیأت وزیران درخصوص افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان در سال 1393 نیز بیانگر توجه و اهتمام ویژه دولت به ارتقای معیشت و افزایش رفاه اجتماعی این قشر فرهیخته است.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت : براساس مصوبه هیأت وزیران حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در سال آینده 600 هزار تومان تعیین شده است.

عطاریان با اشاره به میانگین حقوق بازنشستگات کشوری در سال جاری گفت: میانگین حقوق بازنشستگان در سال 92 حدود 900 هزار تومان است که این رقم با احتساب افزایش 20 درصدی حقوق در سال جدید به حدود یک میلیون و 80 هزار تومان خواهد رسید.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: حقوق فروردین ماه بازنشستگان با افزایش 20 درصدی پرداخت می‌شود و بزودی صدور احکام جدید یک میلیون و 200 هزار بازنشسته نیز آغاز خواهد شد.
اخبار اجتماعی - روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری

 


ویدیو مرتبط :
قیمت فرآورده های نفتی سال آینده 5 درصد افزایش می یابد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش حقوق بازنشستگان از سال آینده


همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از ابتدای سال آینده اجرا می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی محدودیت مالی برای اجرای قانون همسان‌سازی ندارد، گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از ابتدای سال آینده اجرا می‌شود.

علی اکبر خبازها تاکید کرد: رقم اختصاص یافته برای اجرای همسان‌سازی، همان مطالبات باقی مانده از اجرای ناقص آن از سال 88 است، البته باید توجه داشت که این افزایش، جدای از افزایش سالانه حقوق‌ها خواهد بود.

وی افزود: برخلاف دور قبلی اجرای قانون همسان‌سازی، مقرر شده تا در دور جدید به صورت هماهنگ انجام شود.

مدیرعامل کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در ادامه توضیح داد: پیش از این با اجرای همسان‌سازی به حداقل‌بگیرها 80 هزار تومان پرداخت شد و این در حالی بود که افرادی که بیشترین میزان پرداختی حق بیمه را در طول‌ سال‌های کار و فعالیت خود داشتند، کمترین رقم را از همسان‌سازی دریافت می‌کردند که با هماهنگ‌سازی، سعی در حل مشکل اجرای همسان‌سازی در دور جدید می‌شود.

خبازها در ادامه از تشکیل کمیته‌ای متشکل از معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی، مدیرکل امور مستمری‌های این سازمان و نمایندگان کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران خبر داد و گفت: با تشکیل جلسه نهایی این کمیته، جزئیات اجرای همسان‌سازی مشخص می‌شود.

وی در پایان با اشاره به ادامه یافتن قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی با بیمه دی، گفت: مشکلات در این زمینه حل شده است.