اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور مهندس موسوی و کروبی؛ شرط ناطق نوری برای حضور در انتخابات



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

یک ادعای تایید نشده؛حضور مهندس موسوی و کروبی؛ شرط ناطق نوری برای حضور در انتخابات

در حالی که منابع متعدد از عدم تمایل حجت الاسلام ناطق نوری برای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری خبر می دهند، ایلنا به نقل از یک فعال اصولگرا نوشت: من شنیدم که آقای ناطق نوری هم شرط ورود خود در عرصه انتخابات را حضور موسوی و کروبی عنوان کرده است

انتخاب: رئیس ستاد انتخاباتی جبهه ایستادگی مدعی شد: من شنیدم که آقای ناطق نوری هم شرط ورود خود در عرصه انتخابات را حضور موسوی و کروبی عنوان کرده است

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب»؛ ابوالقاسم رئوفیان طبا که با ایلنا گفتگو می کرد، گفت: به نظر من سرآغاز فتنه، مناظره‌های پیش از انتخابات سال ۸۸ بود، علی رغم اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند خلاف این امر را به جامعه القا کنند، من هیچ یک از نامزدهای انتخابات ۸۸ را به عنوان فتنه‌گر نمی‌دانم.

وی تاکید بر اینکه افراد و گروه‌ها در آستانه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری باید از اتخاذ مواضع تند و قضاوت‌های ناعادلانه پرهیز کنند،گفت: برای مثال من موضع آقای عسگراولادی را که طی روزهای اخیر در خصوص لفظ فتنه و ضرورت رایزنی با همه گروه‌ها بیان شد،به رویکردی اعتدالی و پرهیز از افراط و تفریط بسیار نزدیک دیدم.

رئوفیان ضمن انتقاد از برخی اظهارات صورت گرفته در آستانه انتخابات عنوان کرد: متاسفانه عده‌ای تا فرصتی را پیدا می‌کنند و تریبونی دارند، بر اساس تشخیص خود عمل کرده و احساس می‌کنند که تامین منافع نظام تنها در طرح چنین موضوعاتی است. علاوه بر این تلاش می‌کنند تا این افکار نه چندان صحیح خود را به افکار عمومی نیز تسری دهند درحالیکه اگر به وحدت کلمه و نزدیک کردن عناصر تاثیر گذار نظام به یکدیگر بیشتر توجه کنیم، مصالح کشور را بیش از این در نظر گرفته و دیگر همه افراد را به یک چشم نگاه نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید همه افراد را با الفاظی همچون خائن، فتنه گر و ضد ولایت فقیه از صحنه کشور خارج کنیم،گفت: اینکه ما بخواهیم هریک از دولت‌های سازندگی اصلاحات را با عناوینی تخریب کنیم و بگوییم آن‌ها در مسیر ولایت نبودند، موجب می‌شود تا به وحدت و آنچه تضمین کننده بقای انقلاب اسلامی است، دست پیدا نکنیم. این فعال سیاسی اصولگرا افزود: با تخریب دولت‌های گذشته دیگر چگونه مردم می‌توانند این اطمینان را داشته باشند که دولت‌های بعدی نیز به دلایلی به حاشیه رانده نشوند؟ چرا که از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هریک از دولت‌ها به ویژه دولت سازندگی و اصلاحات به بهانه تسویه حساب شخصی و به نحوی مورد هجمه قرار گرفته‌اند.

رئوفیان ادامه داد: در جریان مناظره‌های تلویزیونی آماری ارائه شد که افکار عمومی را بدبین کرد و به ضرر نظام تمام شد؛ اما امروز نیاز و انتظار جامعه وحدت کلمه است. البته این به معنای آن نخواهد بود که عیب‌ها را نبینیم بلکه به این معنی است که اگر فردی جرمی مرتکب شده است قوه قضاییه آن را بررسی خواهد کرد وهمه در برابر قانون برابر هستند.

بنابراین اینکه عده این لفظ سران فتنه را به کار گیرند و برخی حتی را پا را فرا‌تر گذاشته و اظهار کنند که در صورت توبه نیز امکان بازگشت آن‌ها به عرصه وجود ندارد امر درستی نخواهد بود. وی با بیان اینکه نباید بار دیگر انتخابات را صحنه رویارویی عده‌ای با یکدیگر قرار دهیم، گفت: باید نگاه کنیم که فردی همچون عسگر اولادی که از زمان نهضت۱۵ خرداد در کنار امام بوده است، برای رسیدن به وحدت چطور مبتنی بر اخلاق و انصاف نظر می‌دهد.

من شنیدم که آقای ناطق نوری هم شرط ورود خود در عرصه انتخابات را حضور موسوی و کروبی عنوان کرده است. بنابراین ما نمی‌توانیم برای بیان این حرف‌ها چهره‌های مطرح نظام را تخطئه کنیم.

رئوفیان خاطرنشان کرد: کسانی که امروز حرف از ساکتین فتنه می‌زنند در واقع خود کاسبین فتنه هستند که می‌خواهند از این طریق و با این هجمه‌ها تنور خود را گرم نگه دارند در هرحالیکه با این حربه‌ها موفق نخواهند بود. رئیس ستاد انتخاباتی جبهه ایستادگی در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان که در روی کار آمدن احمدی‌نژاد نقش داشتند نباید مسئولیت برخی از مشکلات پیش آمده را بپذیرند، گفت: اگرچه احمدی‌نژاد با حمایت اصولگرایان شهردار شد. اما اینکه وی با حمایت جریان اصولگرا رئیس جمهور شد را نمی‌پذیرم از سوی دیگرمعتقدم برخی عناصر اصولگرا که در روی کار آمدن وی تاثیر جدی داشتند امروز باید پاسخ گوی مشکلات پیش آمده باشند./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
حضور مردم در انتخابات حضور دشمن شکن هست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال حضور ناطق‌نوری در انتخابات



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

احتمال حضور ناطق‌نوری در انتخابات 

آرمان: هنوز حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری حضور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم را رد یا تایید نکرده است بنابراین تصور می‌شود که او شاید بیاید. آخرین خبری که درمورد حضور ناطق‌نوری در انتخابات مطرح شد، مربوط به آن روزی است که او به‌همراه آیت‌ا...هاشمی پس از جلسه مجمع با یکدیگر به گفت‌وگو نشستند.

آیت‌ا..‌هاشمی‌ رفسنجانی درمورد آن روز به آرمان گفت که او و ناطق‌نوری هر دو از یکدیگر خواستند در انتخابات حضور پیدا کنند البته آیت‌ا...در همان گفت‌وگو با صراحت اعلام کرد قصد شرکت در انتخابات را ندارد اما ناطق‌نوری هیچ نگفت.

نظرسنجی سایت نزدیک به ناطق‌نوری

روز گذشته سایت سفیر از سایت‌های نزدیک به حجت‌الاسلام ناطق‌نوری نوشت: «حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری در ماه‌های اخیر به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم مطرح شده است.

گرچه ناطق‌نوری، عدم کاندیداتوری خود را در انتخابات رد نکرده، اما تاکید کرده که برای حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا هنوز احساس تکلیف نکرده است. در همین راستا این سایت اقدام به برگزاری یک نظرسنجی کرده است. سوال این نظرسنجی این‌گونه است: «با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری، شما با توجه به گرایش سیاسی خود موافق حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری به‌عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم هستید؟» پاسخ‌های درنظر گرفته‌شده هم شامل «اصولگرا هستم، بله»، «اصلاح‌طلب هستم، بله»، «نه اصلاح‌طلبم نه اصولگرا، بله»، « اصولگرا هستم، خیر»، « اصلاح‌طلب هستم، خیر» و « نه اصلاح‌طلب هستم نه اصولگرا، خیر» می‌شود.

ضرورت حضور شیخ نور در انتخابات

درحالی نام حجت‌الاسلام ناطق‌نوری به‌عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم مطرح است که او از سال‌ها پیش به‌دلیل بی‌مهری برخی اصولگرایان از جمع آنها جدا شد و اعلام کرد دیگر ریش‌سفیدی نخواهد کرد.

شیخ نور مدتی را به دور از جمع‌های رسمی سیاسی گذراند به نحوی که تنها به جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رفت. او حتی از رفتن به جلسات جامعه روحانیت خودداری کرد تا نشان دهد از دوستان قدیمی خود دلگیر است. برخی اصولگرایان معتقدند اگر ناطق‌نوری در انتخابات مجلس نهم حضور داشت، اصولگرایان به چند دسته تقسیم نمی‌شدند اما انتخابات ریاست‌جمهوری نهم پیوند بین شیخ نور و اصولگرایان را برید.

او پس از آن اعلام کرد که دیگر نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب است و فقط به مردم می‌اندیشد چنان‌که دفتر و منزل او مأمنی برای افرادی شد که به هر طریقی به کمک و یا راهنمایی شیخ نور احتیاج داشتند و در این راستا، برای او جناح‌های مراجعان اهمیت نداشت و در دفترش برای هر فرد از هر جناحی در داخل کشور باز بود. اکنون بسیاری از افرادی که در نیمه دهه 80 با شیخ نور بی‌مهری کردند به در منزل و دفتر کارش می‌آیند و از او می‌خواهند تا در انتخابات حاضر شود تا شاید گره‌ای از مشکلات اصولگرایان بازکند.