اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور صد زن تونسی در سوریه برای جهاد نکاح



اخبار,اخبار بین الملل, گروه تروریستی داعش

بسیاری از این زنان پس از بازگشت به کشور، مورد بی مهری خانواده هایشان قرار می گیرند و چه بسا خانواده های تونسی این زنان را طرد می کنند.

بر اساس آمارهای رسمی تونس بیش از 100 زن تونسی برای همکاری با تروریست ها داعش و جهاد النکاح در سوریه حضور دارند.

به گزارش صداوسیما، راضیه الجربی رئیس اتحادیه ملی زنان تونس روز دوشنبه گفت بر اساس آمارهای رسمی این اتحادیه در حال حاضر بیش از 100 زن تونسی برای فعالیت جهاد النکاح با عناصر داعش به سوریه اعزام شده اند.
 
الجربی به خبرگزاری رسمی تونس گفت اتحادیه ملی زنان تونس تاکنون شکایت هایی درباره مسئله جهاد النکاح زنان تونسی در سوریه دریافت کرده و در حال پیگیری جدی این
مسئله است.

راضیه الجربی با تایید این خبر تصریح کرد اتحادیه ملی زنان از هیچ تلاشی برای حمایت
از زنانی که برای جهاد النکاح به سوریه رفته اند و نیز خانواده های آنان دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از تونس، الجربی گفت شماری از زنان تونسی پس از شرکت در جهاد النکاح در سوریه و بازگشت به کشور باردار هستند و متاسفانه شمار این زنان در حال افزایش است.

رئیس اتحادیه ملی زنان تونس در عین حال اظهار داشت مسئله حضور زنان تونسی در سوریه برای جهاد النکاح پدیده ای بسیار خطرناک و غیر قابل انکار است و بسیاری از این زنان پس از بازگشت به کشور، مورد بی مهری خانواده هایشان قرار می گیرند و چه بسا خانواده های تونسی این زنان را طرد می کنند.

وی خاطر نشان کرد خودداری خانواده ها از پذیرش این زنان که بیشتر آنان باردار هستند، مشکلات اجتماعی دیگری را در کشور ایجاد می کند.

راضیه الجربی در ادامه علل اصلی بروز مشکل جهاد النکاح در تونس را وخامت اوضاع امنیتی در کشور به ویژه پس سرنگونی رژیم دیکتاتوری زین العابدین بن علی در اواسط ژانویه سال 2011 عنوان کرد.

وی افزود پس از سرنگونی رژیم بن علی بسیاری از عناصر تکفیری از خارج وارد کشور شدند و بی ثباتی و ناامنی در مرزهای مشرک تونس و لیبی از علل اصلی ورود گروههای تندروی تکفیری به داخل کشور است.

راضیه الجربی در ادامه گفت شرایط زنان در تونس در مقایسه با آغاز اعتراض ها و قیام مردمی علیه رژیم بن علی بسیار بهتر شده است.

اخبار بین الملل  -صداوسیما
 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف زن تونسی درمورد تجاوزات وحشیانه داعش تحت عنوان «جهاد نکاح»



اخبار,اخباربین الملل,جهاد نکاح

 

 اخبار بین الملل - اعتراف زن تونسی درمورد تجاوزات وحشیانه داعش تحت عنوان «جهاد نکاح»

 "هر روز میان اعضای داعش دست به دست می‌شدم و بدترین رفتارها را نسبت به من انجام می‌دادند، آنان هیچ‌گونه ارزشی برای زنان قایل نیستند"

به گزارش ابنا ـ نیروهای امنیتی تونس یک زوج را که پس از همکاری با داعش، قصد بازگشت به کشورشان داشتند را دستگیر و مورد بازجویی قرار دادند.

مرد تونسی طی بازجویی‌های صورت گرفته اعتراف کرد که برای انجام آنچه که آن را «جهاد» می‌خوانند به سوریه عزیمت کرده بود.

وی در این باره گفت: چندین بار به تنهایی برای انجام فریضه جهاد به سوریه سفر کردم و برای اینکه همسرم نیز در این ثواب(!) سهیم باشد، او را به همراه خود بردم.

عضو تونسی داعش ادامه داد: با گذشت چند روز از حضورمان در سوریه، مجاهدان از من خواستند که همسرم را در اختیار آنان قرار دهم. ابتدا در مقابل این درخواست مقاومت می‌کردم اما بعدها متوجه شدم که ادامه این مقاومت، به قیمت از دست دادن جانم تمام خواهد شد.

وی با بیان اینکه "چه مقاومت می‌کردم و چه مقاومت نمی‌کردم، همسرم مورد تعرض قرار می‌گرفت" خاطرنشان کرد: به همین دلیل راضی به این امر شدم تا لااقل جان سالم به در ببرم.

در ادامه این بازجویی، همسر 30 ساله این مرد تونسی اظهار داشت: وقتی همسرم با درخواست داعشیان موافقت کرد، مجاهدان اجازه هرگونه رفتار با من را به خود می‌دادند.

وی گفت: هر روز میان اعضای داعش دست به دست می‌شدم و بدترین رفتارها را نسبت به من انجام می‌دادند، آنان هیچ‌گونه ارزشی برای زنان قایل نیستند.

این زن تونسی خاطرنشان کرد: من درکل حدود 27 روز در مواضع تحت تصرف داعش در سوریه حضور داشتم و طی این مدت، 100 نفر با من هم‌بستر شدند.

وی به چگونگی رهایی از چنگال داعش اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی همسرم در یکی از درگیری‌‌ها مجروح شد، وی را برای مداوا به ترکیه فرستادند و من نیز به عنوان همراه بیمار راهی استانبول شدم.

این زن تونسی در پایان گفت: جراحت همسرم بهانه‌ای شد تا از خاک ترکیه از دست اعضای داعش فرار کنیم و از این مهلکه نجات یابیم.


  اخبار بین الملل -  ابنا