اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حصر خانگی مردم از ترس ابولا در سیرالئون!



اخبار,اخباراجتماعی,  بیماری ابولا

 

اخباراجتماعی - به مدت 4 روز انجام می‌شود
حصر خانگی مردم از ترس ابولا در سیرالئون!

 سیرالئون، یکی از کشورهایی که بیماری ابولا در آن شیوع دارد، اعلام کرده که برای مقابله با این بیماری مردم را به مدت چهار روز در خانه‌هایشان حبس خواهد کرد.

به گزارش بی بی سی، یک مقام بلندپایه سیرالئونی گفت از روز ۱۸ تا ۲۱ سپتامبر (۲۷ تا ۳۰ شهریور) مردم اجازه نخواهند داشت از خانه های خود خارج شوند. هدف از این اقدام آن است که کارکنان بهداشتی بتوانند مبتلایان جدید را قرنطینه کنند و مانع از گسترش بیشتر این بیماری شوند. این مقام سیرالئونی گفت بیش از بیست هزار نفر مراقب خواهند بود که مردم در این چهار روز در خانه بمانند.

یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی می‌گوید این افراطی‌ترین اقدامی است که تا کنون برای مقابله با بیماری ابولا در نظر گرفته شده و اجرای اجباری آن ممکن است باعث بروز تظاهرات خشونت‌بار شود. طی چند ماه اخیر حدود ۲۱۰۰ نفر در اثر بیماری ابولا در کشورهای سیرالئون، لیبریا، گینه و نیجریه جان باخته‌اند. سازمان بهداشت جهانی روز جمعه اعلام کرد که از ماه نوامبر (حدود دو ماه دیگر) و با تکمیل شدن آزمایش های ایمنی در مورد واکسن ابولا، کارکنان بهداشتی می‌توانند علیه این بیماری واکسینه شوند.

این سازمان هفته گذشته با هدف بررسی شیوه های درمانی و مقابله با گسترش ویروس ابولا اجلاسی در ژنو با حضور مقام‌های بهداشتی و محققان پزشکی برگزار کرد. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید تلاش‌ها برای مقابله با ابولا به پای سرعت شیوع این ویروس نمی‌رسد. از زمان شیوع این بیماری در ماه مارس (فروردین)، بیش از ۲۰ تن از کارکنان بهداشتی در سیرالئون جان باخته‌اند.

ماه گذشته، لیبریا برای مهار کردن ابولا، یکی از حاشیه‌های بزرگ شهر مونروویا، پایتخت، را به مدت بیش از یک هفته مسدود کرد. سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که تعداد مبتلایان به ویروس ابولا تا زمانی که شیوع آن تحت کنترل درآید به بیش از ۲۰ هزار نفر خواهد رسید و دست کم ۶۰۰ میلیون دلار برای مهار آن نیاز است. انسان‌ را از طریق تماس نزدیک با حیوانان آلوده از جمله شامپانزه‌، خفاش میوه خوار و بز کوهی به بیماری ابولا مبتلا می‌شود. پس از آن، ویروس ابولا از طریق تماس مستقیم با خون آلوده، مایعات بدن یا اندام ها و یا از طریق تماس غیرمستقیم با محیط های آلوده بین انسان‌‎ها پخش می‌شود. 

 

 اخبار اجتماعی - روز نو


ویدیو مرتبط :
حصر خانگی در زمان امیرالمومنین (ع)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دادستان تهران: موسوی و کروبی با همسرانشان در خانه اند و حصر خانگی در میان نیست



 

اختلالات در اینترنت کشور؛ مگر کاربران نمونه آزمایشگاهی هستند؟!

 

 

داستان تهران در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر حصر خانگی و یا انتقال موسوی و کروبی به زندان حشمتیه گفت: تمامی این اظهارات دروغ بوده و آنها در خانه خود هستند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جعفری دولت‌آبادی روز چهارشنبه در حاشیه همایش دادستانهای کشور در جمع خبرنگاران در مورد حوادث روز گذشته تهران گفت: هر چند که از سوی برخی سایتهای معاند نظام مردم را برای حضور در خیابانها تشویق کرده بودند ولی با حضور پلیس اتفاق خاصی نیفتاد. البته پلیس بر حسب وظیفه باید این تجمعات را پراکنده کند و قطعا گروهی هم دستگیر می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که در گذشته آمار دستگیرشدگان در اغتشاشات خیابانی از سوی مقامات قضائی و انتظامی اعلام می‌شد، چرا در حوادث 25 بهمن و اول اسفند این آمار اعلام نشده است، گفت: دستگاه انتظامی و قضائی تکلیفی برای ارایه آمار دستگیرشدگان ندارند ولی پلیس موظف است خبر دستگیری این افراد را به خانواده آنها اطلاع دهد که البته این کار انجام شده و میزان اعتراض خانواده‌ها کاهش یافته است.

جعفری دولت آبادی افزود: دردستگیری این افراد اصل بر گناهکار بودن آنها نیست و اگر ثابت شود که شخص نقشی در حوادث نداشته به سرعت آزاد می‌شود.

دادستان تهران تاکید کرد: حضور در راهپیمایی‌های غیرقانونی جرم بوده و پلیس این افراد را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

جعفری دولت‌آبادی در مورد اظهارات برخی از رسانه‌های بیگانه در مورد آغاز بازجویی از موسوی و کروبی بعد از حصر خانگی آنها گفت: دروغگویی حد و حساب دارد و شایعات انتقال کروبی و موسوی به زندان کاملا کذب است. البته استفاده از واژه حصر خانگی صحیح نیست. آقایان موسوی و کروبی همراه با همسرانشان درخانه هستند حال اینکه شما مطرح کنید چراغ خانه‌ شان روشن است یا خاموش با خودشان است.

دادستان تهران درمورد آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی گفت: بخشی ازپرونده معطل برخی از استعلامات است که مرجع پاسخگویی به استعلام هنوز پاسخ نداده که بعد از پاسخگویی اقدامات لازم انجام می‌شود.

جعفری دولت‌آبادی درمورد انتشار برخی اخبار مبنی بر حضور نیروهای خودسر، لباس شخصی با چوب و چماق در خیابانها گفت: هیچ نیرویی غیر از نیروی انتظامی و سپاه حق حضور در بخشهای امنیتی تهران را ندارد که آنها نیز مجوز دارند.../مهر