اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حسن روحانی در راه عشق آباد


رئیس جمهور کشورمان در سفری قریب الوقوع به عشق آباد سفر خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور کشورمان در سفری قریب الوقوع به عشق آباد سفر خواهد کرد.

 حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در آینده ای نزدیک به منظور دیدار دوجانبه و پاسخگویی به حضور «قربان‌قلی بردی‌محمدف» در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، به عشق آباد سفر خواهد کرد.

بنابراین گزارش، حسن قشقاوی، معاون وزیر امور خارجه، نیز که به تازگی به منظور شرکت در یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ‌‌های کنسولی، مرزی و گمرکی ایران و ترکمنستان به عشق آباد سفر کرده است، در این رابطه توضیح داد: در حاشیه اجلاس مشترک کنسولی بین دو کشور پروتکل انتقال محکومین بین دو کشور به امضاء رسید که با سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری اسلامی ایران به عشق‌آباد این موافقت‌نامه مورد امضای نهایی قرار خواهد گرفت.

همچنین پیش بینی می شود سفر رئیس جمهور به ترکمنستان بدلیل حضور در جشن جهانی نوروز ۹۴ باشد. در جشن جهانی نوروز که هر سال در یکی از کشورهای عضو پرونده ثبت جهانی نوروز؛ ایران، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و آذربایجان برگزار می شود، روسای جمهور و سران عالی رتبه کشورها حضور می یابند. جشن جهانی نوروزی ۹۳ در کابل برگزار شده بود، اما تاکنون کشور برگزار کننده جشن نوروز ۹۴ مشخص نشده است.


ویدیو مرتبط :
‫کلیپ جنجالی رییسی خطاب به روحانی: حسن روحانی از امام رضا سیلی خواهد خورد !‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حسن روحانی در عشق‌ آباد


رئیس‌جمهور کشورمان در رأس یک هیأت عالی‌رتبه سه‌شنبه هفته جاری(۱۹ اسفند) به عشق‏‌آباد سفر می‌کند.

خبرگزاری فارس: سفر آتی «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به عشق‏‌آباد، در جلسه هیئت دولت ترکمنستان که شب گذشته به سرپرستی «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

«رشید مراداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان در این جلسه با ارائه گزارشی از تدارکات و آمادگی برای سفر روحانی به ترکمنستان، تصریح کرد: سفر روحانی به ترکمنستان دو روزه بوده و در تاریخ 10 الی 11 مارس سال جاری میلادی صورت خواهد گرفت.

مراداف در تشریح برنامه آتی این سفر، ملاقات و مذاکرات سران ترکمنستان و ایران و هیئت همراه و امضای بسته اسناد همکاری میان «عشق‏‌آباد« و «تهران» را از مهمترین محورهای سفر رسمی رئیس جمهور ایران به ترکمنستان اعلام کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان پس از ارائه گزارش وزیر امور خارجه این کشور درباره برنامه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عشق‌آباد، از سطح روابط دوستانه و حسن همجواری میان ترکمنستان و ایران که سال به سال بیشتر می‌شود، اظهار خرسندی کرد.

بردی‏‌محمداف در بخشی از سخنان خود در ارتباط با مناسبات میان ترکمنستان و ایران، گفت: روابط و همکاری‏‌های میان ترکمنستان و ایران در همه عرصه‏‌ها از جمله اقتصادی از اهمیت برخوردار است.

رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و سنتی میان ملت ترکمنستان و ایران افزود: روابط معنوی و فرهنگی دوجانبه که از قدمت دیرین تاریخی برخوردار هستند، دو ملت را بیش از پیش منسجم و متحد می‌سازد.

بردی‏‌محمداف در پایان بر اهمیت مذاکرات آتی در عالی‌ترین سطوح میان ترکمنستان و ایران که در روزهای آینده در عشق‌‏آباد صورت خواهد گرفت، تأکید کرد.