اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حرکت لاک‌پشتی متروی اصفهان مردم را کلافه کرده



اخبار,اخبار اجتماعی,اخبار متروی اصفهان

به بهانه سفر رئیس جمهور به اصفهان

 

حرکت پروژه متروی اصفهان به صورت لاک‌پشتی بوده و هر روز بهانه‌هایی برای عدم راه‌اندازی این پروژه تراشیده می‌شود و هنوز که هنوز است این پروژه سرعت نگرفته و نه تنها مردم را به مقصد نمی‌رساند بلکه موجب کلافه شدن آن‌ها شده است.

 این روز‌‌ها اصفهان شهر گنبد‌های فیروزه‌ای آماده شده تا پذیرای رئیس جمهور منتخب کشورمان و هیئت دولت باشد تا شاید این آمدن‌ها گره‌ای از گره‌های کور و سر‌بسته مشکلات اصفهان را باز کند و شادی و نشاط را در اصفهان پخش کند.

 

متروی اصفهان پروژه‌ای است که پس از گذشت سال‌ها کلنگ‌زنی به پروژه‌ای تاریخی تبدیل شده، چرا که از 13 سال گذشته تاکنون هنوز مردم طعم سوار شدن بر متروی اصفهان را نچشیده‌اند و وعده‌های تحقق‌نیافتنی مدیران برای راه‌اندازی خط یک متروی اصفهان تنها و تنها سبب بی‌‌اعتمادی مردم این شهر و دیار شده است.

 

طی چند سال گذشته هر بار زمان‌هایی برای بهره‌برداری از پروژه متروی اصفهان اعلام شده اما هیچ یک از این زمان‌ها به واقعیت مبدل نشده تا حداقل بی‌اطمینانی‌های مردم به مدیران شهر و استان تمام شود اما گذر زمان تنها و تنها این بی‌اطمینانی‌ها و بی‌اعتمادی‌ها را بیشتر و بیشتر کرده است.

 

هر بار بهانه‌های تازه‌ای برای راه‌اندازی متروی اصفهان آورده می‌شود اما مردم دیگر به این بهانه‌ها توجهی ندارند و از خیر راه‌اندازی متروی اصفهان گذشته‌اند و می‌دانند که با حلوا حلوا گفتن‌های مسئولان دهان شیرین نمی‌شود.

 

هنوز خط یک متروی اصفهان با نبود منابع مالی از سوی دولت دست و پنجه نرم می‌کند و بیشترین بار مالی این پروژه به دوش شهرداری است.

 

قرار بود که آذر ماه امسال خط یک متروی اصفهان به صورت آزمایشی راه‌اندازی شود و پس از این موضوع شاهد بهره‌برداری این خط باشیم اما آذر و دی ماه گذشت و به نیمه‌های بهمن ماه نیز رسیدیم و هنوز خبری از راه‌اندازی خط یک متروی اصفهان نیست.

 

حرکت پروژه خط یک متروی اصفهان طی 13 سال گذشته به صورت لاک‌پشتی بوده و هر روز، هر ماه و هر سال بهانه‌هایی برای عدم راه‌اندازی این پروژه تراشیده می‌شد و هنوز که هنوز است این پروژه سرعت نگرفته است و حرکت لاک‌پشتی متروی اصفهان مردم را به مقصد نمی‌رساند.

 

این روز‌ها شنیده‌ایم که راه‌اندازی خط یک متروی اصفهان به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

اما تا کی قرار است که وعده‌های پوچ و تو‌خالی مسئولان برای تسهیل حمل و نقل مردم و تحقق حمل و نقل ریلی در اصفهان به واقعیت تبدیل شود تا مردم بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای سوار بر مترو شوند و به راحتی در شهر تردد کنند اما مردم هر بار با اعلام زمان تازه‌ای برای راه‌اندازی متروی اصفهان مواجه می‌شوند که این زمان‌ها تاکنون به واقعیت تبدیل نشده است.

 

تا کی قرار است که مردم اصفهان هر روز شاهد بسته شدن خیابان‌های اصلی شهر برای اجرای پروژه 13 ساله مترو باشند و آرزوی سوار شدن بر متروی اصفهان بر دل آنها بماند، این وضعیت مردم اصفهان را خسته کرده است و مسئولان نیز پاسخی روشن و شفاف به مردم نمی‌دهند.

 

دولت توجه چندانی به این پروژه ندارد و اگر طی سال‌های گذشته منابع دولتی برای متروی اصفهان اختصاص داده می‌شد، در حال حاضر شاهد وجود پروژه‌ای نا‌تمام مانند مترو در اصفهان نبودیم و مردم بیش از این به دولت و مسئولان شهر و استان بی‌اعتماد نمی‌شدند.

 

آقای رئیس جمهور اگر به اصفهان می‌آیی به مترویی که 13 سال است اندر خم یک کوچه باقی مانده توجه کن تا قفل‌های متروی اصفهان شکسته شود و شاهد تمام شدن عملیات این پروژه باشیم و مردم در آینده‌ای نزدیک بتوانند بر واگن‌های قطار شهری اصفهان سوار شوند.

 

اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو مرتبط :
لاک پشتی که با اشاره ی دست حرکت میکنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حرکت لاک‌پشتی اجاره‌بها



اخبار ,اخبار اقتصادی ,اجاره‌بهای مسكن

 

اخبار اقتصادی - حرکت لاک‌پشتی اجاره‌بها

نوسانات ماهانه و فصلی اجاره‌بهای مسكن نه تنها در تهران كه در كل كشور، فوق‌العاده محدود شده و آهنگ آن با تورم ماهانه هماهنگ شده است.

بانك‌مركزی در این باره اعلام كرد: شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری کشور در بهار امسال به عدد 148.1 رسید که نسبت به سه ماهه قبل از آن حدود 2.3 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل به  18.9درصد افزایش یافته است. پیش‌تر درباره تهران اعلام شده بود، نرخ رشد ماهانه اجاره‌بها به كمتر از 5درصد رسیده است.

هم‌اكنون با توجه به اینكه نرخ تورم ماهانه در بهار امسال بین یك تا حداكثر 1.5 درصد در نوسان بوده است، می‌توان گفت سرعت افزایش اجاره‌بها كه در سال‌های گذشته چندبرابر تورم شده بود، هم‌اكنون با شتاب تورم برابر شده است و این شاخص قیمتی نیز همچون قیمت سایر كالاها و خدمات در یك سطح در حال رشد است.

بنابر اعلام بانک مرکزی شاخص بهای مسکن در بهار 1393 نسبت به سه ماهه قبل در کلیه استان‌ها افزایش یافت. بر این اساس بیشترین میزان افزایش متعلق به استان هرمزگان 5.5 درصد و استان‌های آذربایجان غربی با 5.2 درصد و ایلام 3.9 درصد بوده است.

در عین حال کمترین میزان افزایش مربوط به خراسان جنوبی و کرمانشاه هر یک با 0.8درصد بود و استان‌های سمنان با 1.1درصد و خراسان شمالی با 1.2 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین شاخص بهای مسکن اجاری در استان تهران حدود 1.9 درصد افزایش یافت. بنابر این گزارش، شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای متوسط در سه ماه ابتدایی سال 1393 به 146.6 رسید که نسبت به سه ماهه قبل حدود 2.5 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 17.2 درصد افزایش دارد. براین اساس، تورم مسکن اجاری در شهرهای مختلف به 19.1 درصد افزایش یافته است.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد