اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حاشیه‌ اولین نشست خبری رییس جمهور/ سؤال اعتراض آمیز یک احمدی نژادی



اخبار,حاشیه‌های اولین نشست خبری حسن روحانی

حاشیه‌های اولین نشست خبری رییس جمهور با اصحاب رسانه

در دقایق پایانی این نشست یکی از خبرنگاران نابینا که خود را یک احمدی‌نژادی می‌خواند، از این‌که نتوانسته بود سوال خود را بپرسد گلایه داشت،‌از جای خود بلند شد و با لحنی اعتراضی به رییس جمهور گفت: نباید به اسم اعتدال، برسر اعتدال بزنیم و اعتدال به معنی حذف گروه‌های غیرهمفکر نیست.

اولین نشست خبری حسن روحانی رییس جمهور پس از مراسم تحلیف وی با حضور بیش از 100خبرنگار داخلی و خارجی برگزار شد.

به ایسنا،بنابر اعلام مجری این برنامه بیش از 70 درخواست سوال از سوی خبرنگاران داخلی و خارجی حاضر در این نشست مطرح شده بود.

این برنامه راس ساعت 17 (براساس اعلام قبلی آغاز شد) و روحانی پس از قرار گرفتن در جایگاه در آغاز سخنان خود از زحمات تلاشگران عرصه خبر مخصوصا در روزهای تنفیذ و تحلیف قدردانی کرد.

وی در همین راستا اعلام کرد: هدف اینجانب از این‌که در روزهای اول مسوولیتم در چنین جمعی باشد، وفای به عهدم بوده است. من در دوران تبلیغات انتخاباتی و پس از آن به مردم وعده دادم که دولت آینده دولتی پاسخگو خواهد بود و با شفافیت عمل خواهد کرد و من براساس وعده‌ام به صورت نوبه‌ای و ان‌شاءالله مستمر با مردم عزیز کشورم سخن خواهم گفت.

پس از پایان سخنان ابتدایی رییس جمهور، خبرنگاران به طرح سوالات خود پرداختند و شبکه خبر، المیادین لبنان، ایسنا، ان‌بی‌سی و روزنامه اعتماد از نخستین رسانه‌هایی بودند که سوالات خود را از حسن روحانی پرسیدند.

در این جلسه سوالاتی با محوریت مباحثی چون حقوق اساسی ملت، مذاکرات اساسی، یارانه‌ها، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، مسائل و مشکلات کارگران، تحریم‌ها، سفر رییس جمهور به نیویورک، ضرورت ساده‌زیستی و پرهیز از اشرافی‌گری در دولت، برنامه‌های روحانی برای معیشت مردم، معیار رییس جمهور برای انتخاب افراد کابینه، مساله سوریه، لایحه جرم سیاسی، حضور خانم‌ها در کابینه و توجه به بخش خصوصی پرسیده شد.

محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور ،محمد رضا صادق، حسین فریدون، مرتضی بانک و برخی از مدیران مسوولان روزنامه‌ها در این نشست حضور داشتند.

در انتهای این نشست، وقتی مجری برنامه زمان پایانی را اعلام کرد، برخی خبرنگاران از این‌که نتوانسته بودند سوال‌های خود را بپرسند، اعتراض کردند و روحانی در پاسخ به این اعتراضات گفت: باید در این رابطه سازوکاری با اصحاب رسانه که مورد قبول همه باشد، مشخص شود.

وی خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: ما به شما زیاد زحمت می‌دهیم، بنابراین باید در این رابطه سازوکاری که عادلانه هم باشد، مقرر شود.

در همین‌جا مجری برنامه این نکته را یادآور شد که بنابر اعلام محمد رضا صادق کسانی که در این نشست سوالاتشان را نپرسیدند، در نشست بعدی رییس جمهور برای پرسیدن سوالاتشان در اولویت قرار خواهند گرفت.

در دقایق پایانی این نشست یکی از خبرنگاران نابینا که خود را یک احمدی‌نژادی می‌خواند، از این‌که نتوانسته بود سوال خود را بپرسد گلایه داشت،‌از جای خود بلند شد و با لحنی اعتراضی به رییس جمهور گفت: نباید به اسم اعتدال، برسر اعتدال بزنیم و اعتدال به معنی حذف گروه‌های غیرهمفکر نیست.

وی گفت: من این سوال را از شما دارم که در اجرای حمایت از معلولان چه خواهید کرد که روحانی در پاسخ به این خبرنگار اظهار کرد: بیان جنابعالی مورد احترام است و خود جنابعالی هم همینطور مورد احترام هستید، ولی شیوه‌ای که به کار بردید با اعتدال نمی‌خواند. اولین اصل در اعتدال قانون و نظم است و باید این دو را رعایت کنید. همانطور که جنابعالی به خودتان حق می‌دهید که سوالتان را مطرح کنید، به دیگران هم باید حق بدهید این شیوه خیلی پسندیده نیست.

رییس جمهور درقالب پاسخ به سوال این خبرنگار گفت: افراد معلول و نابینا باید مورد توجه جدی باشند و تکریم شوند و این موضوعی است که دولت آن را مورد توجه قرار می‌دهد.

اولین نشست خبری رییس جمهور راس ساعت 17 آغاز شد و با وجود آنکه اعلام شد، این نشست ساعت 18:30 دقیقه پایان می‌یابد، به علت انبوه سوالات خبرنگان و اصرار آنها به طرح این سوالات، نشست تا ساعت 19 ادامه داشت. /ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
حاشیه نشست خبری رئیس جمهور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام حضور اولین کاندیدای انتخاباتی/ چرا پس از احمدی نژاد، هر کسی ادعا می کند می تواند رییس جمهور شود؟



اعلام حضور اولین کاندیدای انتخاباتی/ چرا پس از احمدی نژاد، هر کسی ادعا می کند می تواند رییس جمهور شود؟

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  :  منوچهر متکی وزیر خارجه سابق دولت محمود احمدی نژاد رسمآً حضور خود در انتخابات را اعلام کرد.

 متکی که پس از اخراج جنجالی در حین سفر به سنگال ، توانایی های خود را به حدی بالقوه دیده که ماههاست خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 92 آماده می کند.

وی که یکی از 15 کاندیدای احتمالی اصولگرایان محسوب می شود ، امروز ظهر اعلام کرده که «سخنرانی‌های انتخاباتی خود را از دی ماه آغاز می‌کنم»

از سوی دیگر، بنابر شنیده های «انتخاب»، متکی ستاد مرکزی خود را در تهران تشکیل داده، اما هنوز نتوانسته نیروی چندانی به سوی خود جذب کند.

متکی که ماههاست سایت شخصی خود را راه اندازی کرده است، در اینترنت نیز نقشی فعال دارد به طوریکه طی ماههای اخیر، سعی کرده نظرات افراد مختلف در مورد خودش را اصلاح کند.

نزدیکان وی اخیراً در دانش نامه آزاد "ویکی پدیا" دست کاری های داشته و تصویری جدید از او به مخاطب نشان می دهند. استفاده از عباراتی چون «تسلط به زبان انگلیسی (مکالمه و ترجمه) و زبان‌های اردو و ترکی» یا «طی کردن مراتب ارتقاء بطور تدریجی و حرکت به سوی پست های مهم» ، «برکناری غیر اخلاقی و پر حاشیه» ، کسب عنوان «شیخ الوزار»  و...  تنها بخشی از تغییرات این صفحه است.

این ادعاها در حالی مطرح شده که طی 6 سال حضور متکی در راس وزارت خارجه، هیچگاه کسی مشاهده نکرد که او در حال مکالمه انگلیسی با افراد باشد ، تنها چیزی که مشاهده شد هدفون هایی بود که همواره برای ترجمه، در گوش ایشان بود!

البته نمی توان تسلط احتمالی ایشان به زبان ترکی استانبولی را منکر شد، چرا که ایشان سالها در این کشور سفیر جمهوری اسلامی ایران بوده اند.

از سوی دیگر، اشکال دیگری که بسیاری بر متکی وارد می دانند ، این است که او پس از اخراج (ولو بی اخلاقانه) از دولت ، تبدیل به یک مخالف جدی دولت شد، در حالی که او تا چند هفته و ماه پیش از انتقادهایش، ثناگوی دولت بود و حامی جدی!

قابل ذکر است، متکی در انتخابات ریاست جمهوری سال 84، رییس ستاد انتخاباتی تهران منتخب شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی که علی لاریجانی بود را به عهده داشت.

چرا پس از احمدی نژاد، هر کسی ادعا می کند می تواند رییس جمهور شود؟

اینکه فردی چون «متکی» که عمده ترین علت حضورش در عرصه انتخابات «بی اخلاقی رییس جمهور در برکناری اش» است (چرا که او تنها به خاطر این اتفاق، توانست در کانون توجهات قرار بگیرد، و نه به خاطر توانایی هایش) ، پاسخ به سئوالات متعددی را ناروشن می گذارد که چگونه صندلی ریاست جمهوری، شانی پیدا کرده که هر وزیر ، معاون وزیر ، استاندار، شهردار  و .... به سادگی پس از تفکری کوتاه و توصیه دوستان نزدیک ، «احساس تکلیف» کرده و وارد عرصه می شود!

پاسخ به این سئوال، البته چندان سخت نیست چرا که خود محمود احمدی نژاد در حالی که پیش از ریاست جمهوری اش، تنها شهردار تهران بوده و قبلش استاندار استان تازه تاسیس اردبیل. احمدی نژاد به آسانی مسیری طی العرض کرد که سیاستمداران خبره، باید سالها در مسیری پرتلاطم، بی عیب و نقص حرکت کنند.

احمدی نژاد اما این نظریه را عملاً رد کرد و باعث تنزل جایگاه ریاست جمهوری شد. با این حساب، هر کسی می تواند رییس جمهور شود، حتی آقای متکی و همه کسانی که در دو جبهه اصولگرا و اصلاح طلب، آماده کاندیداتوری هستند./انتخاب