اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جوان آفریقایی پس از ۲۵ قرن زنده شد!



 

 

 

جوان آفریقایی پس از ۲۵ قرن زنده شد!

 

یک جوان آفریقایی از منطقه باستانی "کارتاژ" که ۲۵ قرن قبل می زیست به صورت یک نمونه بازسازی شدهدر پوست و استخوان در موزه ای در کشور تونس ظاهر شد.

 

کارتاژ نام منطقه ای باستانی در شمال آفریقا بوده است. در سال ۱۹۹۴ اسکلت کاملی از یک جوان کارتاژی با قدمت دو هزار و ۵۰۰ ساله در تپه مقدس "بیرسا" کشف شد.

 

اسکلت این جوان کارتاژی که با نام "آریش" شناخته می شود از روز جمعه تا پایان مارس ۲۰۱۱ در کشور تونس به نمایش عموم گذاشته شده است و پس از آن به دانشگاه آمریکایی بیروت در لبنان منتقل خواهد شد.

 

به دلیل ثمره همکاری علمی میان محققان فرانسوی و تونسی، "آریش" در مراسم گشایش این نمایشگاه دوباره بر روی تپه مقدس "بیرسا" واقع در شمال تونس دوباره در پوست و استخوان ظاهر شد.

 جوان آفریقایی پس از ۲۵ قرن زنده شد!

 

بیرسا یکی از معروف ترین سایتهای باستانی مربوط به کشور کارتاژ است. رئیس شورای بین المللی موزه های تونس در خصوص داستان زندگی این جوان گفت: "به نظر می رسد که آریش از یک خانواده برجسته کارتاژی باشد.

 

بررسیهایی انجام شده بر روی اسکلت این جوان نشان می دهد که وی در زمان مرگ بین ۱۹ تا ۲۴ سال سن داشته و قد آن حدود یک متر و ۷۰ سانتیمتر بوده است."

 

الیزابت داینه سرپرست تیم علمی بازسازی بدن آریش توضیح داد: "این جوان با کمک علومی چون دیرینه- انسان شناسی و پزشکی قانونی و به خصوص با بهره گیری از جادوی هنر موفق شد بار دیگر در پوست و استخوان ظاهر شود."

 

این محققان با استفاده از تکنیکی که می تواند حدود ۹۵ درصد از مشخصات یک فرد را بازسازی کند موفق شدند بدن آریش را بازسازی کنند.

 

پیتر منا، سفیر فرانسه در تونس در مراسم گشایش این نمایشگاه اظهار داشت: "امروز ما می بینیم که مرد جوانی که شش قرن قبل از میلاد زندگی می کرده تقریبا به زندگی بازگشته است."

 

در مراسم گشایش نمایش اسکلت این مرد جوان کارتاژی، آریش بازسازی شده درحالی که یک ردای کتان سفید و صندل پوشیده بود ۲۵ قرن پس از مرگش در میان بازدیدکنندگان ظاهر شد.

منبع: خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
زنده زنده خوردن غزال توسط سگ آفریقایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زن جوان در یك برنامه زنده تلویزیونی با اسلحه خودكشی كرد



 

 رسانه های دولتی آمریكا از خودكشی یك زن جوان در برنامه ای تلویزیونی و در مقابل بینندگان با استفاده از اسلحه خبر دادند.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «بلر میلر» گوینده شبكه تلویزیونی در ایالت «كارولینای شمالی» در مصاحبه ای تصریح كرد كه عصر روز گذشته یك زن جوان حین اجرای مسابقه در مقابل دوربین با شلیك گلوله به سرش خودكشی كرد.

به گزارش ایسنا، این گوینده در ادامه به پایگاه اطلاع رسانی شورت نیوز، گفت: این حادثه در ساعت ۱۷ به وقت محلی رخ داد و باعث شد تا برنامه به طور كامل قطع شود.

همچنین در پی انجام تحقیقات صورت گرفته توسط كارشناسان و بازرسان پلیس ایالت «كارولینای شمالی» مشخص شد كه این زن اسلحه را در داخل لباسش مخفی كرده بود.

البته تاكنون انگیزه این زن از این اقدام مشخص نشده است؛ چرا كه ماموران موفق نشدند از داخل كیف دستی این زن جوان یادداشتی بیابند.... / خبرگزارى ایسنا