اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جهانگیری: اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود / امیدوارم مساله رد صلاحیت ها با مذاکرات حل شود



اخبار,رد صلاحیت ها در انتخابات مجلس

جهانگیری: اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود / امیدوارم مساله رد صلاحیت ها با مذاکرات حل شود / مخالفان دولت تلاش می کنند اعتدال گرایان از کاندیداتوری روی گردان شوند

معاون رئیس جمهور بابیان اینکه مخالفان دولت به صورت جدی به دنبال ایجاد نگرانی در بین نیروهای معتدل هستند گفت: تلاش می شود نیروهای مردمی و معتدل شهرستان ها از کاندیداتوری روی گردان شوند.

جلسه شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و رئیس شورای مرکزی حزب تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه غلامحسین کرباسچی گزارشی از عملکرد یک سال گذشته حزب کارگزاران سازندگی ارایه کرد و پس از او اسحاق جهانگیری به اهمیت انتخابات سال جاری اشاره و یادآور شد که در سال انتخابات مخالفان دولت درصدد ناامیدی مردم برآمده‌اند.او از احزاب و گروه‌های اصلاح طلب و از جمله اعضای کارگزاران خواست موضوع انتخابات را جدی بگیرند و مردم را در جهت شرکت در آن ترغیب کنند.معاون اول رییس جمهور در این دیدار که در مجموعه سعدآباد برگزار شد، در ابتدای سخنان خود با اشاره به این که حزب کارگزاران سازندگی کارهای خوبی انجام داده است، به ضعف کار حزبی در ایران اشاره کرد و گفت: این ضعف باعث شده است که همیشه با یک جامعه ضعیف و یک دولت قوی روبرو باشیم. لذا اگر در این جامعه احزاب تقویت شوند، جامعه می تواند به واسطه نهادهای مدنی نقش آفرینی موثری داشته باشد. در این پروسه حزب کارگزاران به جهت سابقه می تواند نقش بیشتری را در جامعه ایفا کند. ما به دوری از ا افراط گرایی نیاز داریم. راهکار این امر هم وجود احزاب و کار حزبی قوی در کشور است تا به جامعه قدرتمند برسیم.

اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود

رئیس شورای مرکزی حزب در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که کارگزاران دارای دو ویژگی مثبت است، افزود: اولین ویژگی آن کار حزبی قوی است. این حزب در این امر تجربیات خوبی دارد. دومین ویژگی هم ارتباط و نزدیکی آن به دولت است. کارگزاران تا پیش از این تلاش می کرد که نقش میانجی را در معادلات سیاسی ایفا کند. به نظر می رسد کارگزاران امسال باید این نقش را بیش از پیش ایفا کند، زیرا امسال سال انتخابات است، اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود.

به گفته جهانگیری برخی منافع حزبی و شخصی خود را بر منافع ملی ترجیح می دهند که نتیجه آن این است که انسجام ملی از بین می رود تا منافع گروه و افرادی در قدرت حفظ شود، اما در این دولت ما به دنبال منافع ملی هستیم. احزاب نیز منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی خود باید ترجیح بدهند و آن را دنبال کنند.

باید به دنبال یک مجلس معتدل بود
جهانگیری در ادامه گفت: امروز اگر به سال 92 نگاه کنیم متوجه می شویم که در فروردین آن سال کجا بودیم و اکنون کجا هستیم. وضع چه بود و اکنون چه هست. سیاست خارجی ما در چه بحرانی به سر می برد و اکنون چه آرامشی دارد. من فقط جهت یادآوری شما را ارجاع می دهم به سخنان کاندیداهای ریاست جمهوری که عمدتا از میان اصولگرایان بودند. سخنان آنان را درباره وضعیت کشور یکبار دیگر مرور کنید که چه تصویر ناامید کننده ای از سالهای گذشته و عملکرد دولت پیشین ارایه می دادند.

معاون اول رییس جمهوری همچنین به همگرایی اصلاح طلبان در انتخابات سال 92 اشاره کرد و گفت: نتیجه آن همگرایی این بود که اصلاح طلبان به یک تفاهم مشترک در شورای مشورتی رسیدند. آقای دکتر عارف از رقابت ها کنار کشید و اصلاح طلبان منافع حزبی خود را کنار گذاشتند و یک شخصیت ملی را انتخاب کردند. نقش آقایان خاتمی و هاشمی بسیار موثر بود. هیچ کس نیز اعتراضی به این انتخاب نکرد. مهمترین پیام آن انتخابات نیز همین همگرایی بود.اکنون نیز نیاز به این کار داریم. باید به یک همگرایی بین اصلاح طلبان معتدل و اصولگرایان اصیل اندیشید. باید به دنبال یک مجلس معتدل بود. اگر هدف این باشد برای پیدا کردن کاندیداها به مشکل بر نمی خوریم. به همین دلیل می گویم که نقش کارگزاران مهم و موثر است. نباید گذاشت زاویه ای بوجود بیاید.

مخالفان دولت تلاش می کنند نیروهای معتدل از کاندیداتوری روی گردان شوند
جهانگیری در ادامه با تاکید بر این که همه گروه‌های سیاسی درون کشور حق شرکت در انتخابات را دارند و این حق برای آنها محفوظ است گفت: خبرهایی که به ما می رسد این است که مخالفان دولت و وزرای پیشین به صورت جدی در اغلب استا‌نها مشغول فعالیت های انتخاباتی شده اند. این هیچ ایرادی ندارد و حق آنهاست، اما متاسفانه روش نامانوسی را در پیش گرفته اند که این نه تنها خوب نیست که مضر منافع ملی است.وی افزود: مخالفان دولت به صورت جدی به دنبال ایجاد نگرانی در بین نیروهای معتدل هستند. تهدیدات مختلفی صورت می گیرد. تلاش می شود نیروهای مردمی و معتدل شهرستان ها از کاندیداتوری روی گردان شوند. به آنها القا می شود که اگر در انتخابات کاندیدا شوند یا فعالیت های خود را آغاز کنند با آنها برخورد می شود. اصلاح طلبان و نیروهای معتدل و حامیان دولت توجه داشته باشند که نباید فریب این جوسازی ها را بخورند. باید مقاومت کرد.

انتخابات مجلس باید با سلامت کامل برگزار شود
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: انتخابات مجلس باید با سلامت کامل برگزار شود. باید مردم را ترغیب کرد تا در انتخابات شرکت کنند. در آخرین نظرسنجی های صورت گرفته اصلاح طلبان وضعیت خوبی داشتند. البته برخی نیز به مدیریت انتخابات هم اشاره می کنند و نگران رد صلاحیت ها و مدیریت انتخابات هستند. امیدوارم این مسایل با مذاکرات حل شود. باید دغدغه ها را به حداقل برسانیم. دولت به دنبال این است که انتخابات در سلامت برگزار شود و دغدغه ها از بین برود و آحاد مردم بی هیچ نگرانی امکان شرکت در انتخابات را داشته باشند. نباید گذاشت مردم مایوس شوند. نباید گذاشت چنین فضایی شکل بگیرد.

در هسته ای به قدم آخر رسیده‌ایم
جهانگیری در قسمت بعدی سخنان خود به موضوع هسته‌ای و توافق لوزان اشاره کرد و گفت: ما به قدم آخر رسیده ایم. جز نگارش متن توافق، در تمام موارد اختلافی به توافق رسیده ایم. در کشور همه همراه دولت هستند. حتی آنهایی که مخالفت می کنند نیز موافق رفع تحریم ها هستند. اگر جریان مزاحم رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی و کنگره آمریکا در دو ماه آینده اخلالی در روند مذاکرات بوجود نیاورند ، دولت قدم بسیار بزرگی را برداشته است.

معاون رییس جمهور با یادآوری این که با اقدامات صورت گرفته در زمینه هسته ای مطالبات مردم نیز افزایش یافته است گفت: رسانه ها نباید به این مطالبات دامن بزنند. برخی از افراد می گویند 120 میلیارد از ذخایر دولت در این توافق ها یک مرتبه آزاد می شود، اما واقعیت این نیست. اولا ذخایر دولت یکجا آزاد نمی شود در ثانی آنچه که در اختیار دولت قرار می گیرد نیز عدد بالایی نیست. لذا رسانه ها باید به دولت کمک کنند.

توافق مهم نفتی ایران و روسیه
جهانگیری در پایان سخنان خود به موضوع اقتصادی پرداخت و گفت: امسال سال سختی است. قیمت نفت کماکان پایین است و درآمد دولت ناچیز. در بحث یارانه ها اگر بخواهیم به همه یارانه پرداخت کنیم 15- 16 هزار میلیارد تومان کسری داریم. الان برخی بحث حذف یارانه اقشار پردرآمد را مطرح می کنند و برخی حذف کل یارانه ها را مطرح می کنند. گروهی هم می گویند که در سال انتخابات نباید دست به ریسک زد. با این حال وضع درآمدی دولت خوب نیست با این حال تلاش دولت این است که به سمت یک رونق اقتصادی حرکت کند. البته اگر بحث هسته ای حل شود وضع بهتر از اکنون خواهد بود. برخی از شرکت های خارجی به ایران آمده و مذاکرات مقدماتی خود را آغاز کرده اند. برخی دیگر برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده اند. خودمان نیز با روس ها درباره فروش نفت توافق مهمی را انجام داده ایم.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
حسینی: ادعای رد صلاحیت نامزدهای منتقد دولت صحت ندارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر اطلاعات دولت خاتمی:با رد صلاحیت گسترده در انتخابات مجلس هفتم مخالفت کردیم...



وزیر اطلاعات دولت خاتمی: وزارت اطلاعات در شورای رهبری گروههای معاند نظام نفوذ دارد

 وزیر اطلاعات دولت خاتمی به بازخوانی حکمیت برای تعیین تکلیف چند نامزد رد صلاحیت شده در دوره خاتمی پرداخت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرآنلاین، علی یونسی وزیر اظلاعات دوره اصلاحات در گفتگو با روزنامه اعتماد به بیان نکاتی از دوران وزارت خود، حوادث اخیر بازار تهران،گروهک منافقین و ...پرداخته است.

اهم اظهارات حجت الاسلام علی یونسی در ادامه می آید:

*اتفاقات روز چهارشنبه 12 مهرماه 91 بعد از کنفرانس خبری آقای احمدی نژاد در اطراف بازار تهران و مرکز شهر تهران، نگران کننده بود. برای هر ایرانی دلسوز هر نوع حرکت ضد امنیتی نگران کننده است خوشبختانه خوب جمع شد اما باید انگیزه‌های اصلی و اساسی اینگونه تحرکات بررسی و ریشه یابی شود. بسیاری از اعتراضات جنبه سیاسی ندارند اما به دلیل سوءتدبیر به مساله امنیتی تبدیل می شوند.

*برخورد و سیاست ما با بحران‌های داخلی این بود که بحران‌نمایی نکنیم. بحران را از آنچه بود بزرگ‌تر جلوه ندهیم و برای مدیریت آن از برخورد امنیتی و نظامی اجتناب ‌شده و با شناسایی عوامل، ریشه‌ها و انگیزه‌ها بطور اساسی مدیریت شود و سعی می‌کردیم بدون هزینه و یا با کمترین هزینه بحران‌ها را مدیریت و حل‌وفصل کنیم.

برای نمونه روزی علمای قم (آیت الله وحید و آیت الله صافی‌گلپایگانی)، با من تماس گرفتند و از حادثه عجیبی که در قم رخ داده بود، اظهار نگرانی کردند و از من برای حل آن کمک خواستند. قضیه بطور خلاصه از این قرار بود که روحانی‌ای که به منزل علما هم رفت و آمد داشت، به مدت چند روز ناگهان ناپدید شده و پس از اینکه مراجعت می‌کند، ادعا می‌کند که عناصر افراطی وهابی او را ربوده و شدیداً شکنجه داده‌اند و آثار شکنجه هم در صورت او به‌ شکل زخم پیدا بوده است. مامورین ویژه کشف وزارت اطلاعات کمتر از 24 ساعت همه حادثه را کشف کردند و معلوم شد روحانی مذکور برای جلب ترحم علما دست به جعل زده و با عمل جراحی پلاستیک صورت خود را به شکنجه ربایندگان خیالی، نسبت داده است و جراح و تیم پزشکی معالج، توضیحات لازم را در محضر علما ارائه دادند و از بروز یک بحران جلوگیری شد.

*برای تحکیم امنیت داخلی، راهکارهای فراوانی وجود دارد اما یکی از مهمترین آنها حضور و مشارکت مردمی و وحدت ملی است. وحدت ملی پایه امنیت ملی است. برای وحدت ملی هم راهکارهایی وجود دارد که یکی از آنها انتخابات است.انتخابات آزاد،مستقل و سالم می تواند همه مردم را پای صندوق ها بیاورد مردم باید احساس کنند که این مجلس و این دولت مال خودشان است. این انتخابات پایه امنیت ملی ما را محکم می کند.

*تفرقه ملی، نادیده گرفتن انسجام ملی، انتخاب محدود، طرد مدیران اصلح، اصرار بر طرز حاکمیت یک فکر خاص و محدود چیزهایی هستند که به امنیت ملی آسیب می زند.

*در دوران ما، ما مدافع بسیاری از نمایندگان رد صلاحیت شده بودیم و شدیدا با رد صلاحیت گسترده در انتخابات مجلس هفتم مخالفت کردیم. در مقطعی که بین آقای خاتمی و شورای نگهبان اختلاف و دعوا بود من به مقام معظم رهبری نامه ای فرستادم که وزارت اطلاعات حکم شد و دولت این حاکمیت را پذیرفت و رهبری هم به شورای نگهبان ابلاغ کرد که حکمیت وزارت اطلاعات را بپذیرد و در آن حکمیت ما دوباره تعدادی از صلاحیت ها را برگرداندیم.

*عملکرد مجاهدین بعد از انقلاب اسلامی در چند مبحث قابل دسته بندی است؛

1- راه‌اندازی جنگ خیابانی 2-ترور صدها شخصیت انقلابی و دانشمند مانند شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر، شهدای محراب و .3-ملحق شدن به ارتش صدام در تمام مدت جنگ تحمیلی که طی ده‌ها عملیات جنگی علیه کشورمان انجام داده و هزاران نفر را شهید کردند.4- در حال حاضر این گروهک به یک سازمان جاسوسی برای آمریکا، اسرائیل و هر کشور مخالف نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

*این گروهک هیچگاه یک تهدید امنیتی و نظامی نخواهد بود اما برای همیشه به عنوان یک سازمان جاسوسی و مزدور عمل خواهد کرد و شاید آمریکا در اهداف دیگری چون شورش های خیابانی یا ایجاد ناامنی محلی در آینده بخواهد آنها را به کار گیرد.

*فعالیت جاسوسی برای آمریکا بسیار مهم است و در ضمن هیچ گروه مخالف جمهوری اسلامی ایران تاکنون حاضر به قبول این ننگ نشده است اگرچه ممکن است در میان هر گروه، حزب و سازمان سیاسی موافق و یا مخالف جمهوری اسلامی باشند و افرادی حاضر به قبول ننگ جاسوسی شوند اما هرگز هیچ گروهی این ننگ را علنا نپذیرفته است جز سازمان منافقین که بیش از یک دهه تماما وقت خود را در اختیار صدام نهاد و بعد از صدام ود را وقف سازمان جاسوسی آمریکا نمود.

*پیوند مجاهدین خلق با سیا همچون پیوند با بنی صدر عاقبت به خیری نخواهد داشت و هر دو به هم خیانت خواهند کرد.شیوه و روش جاسوسی اینها بسیار پیش پا افتاده است و از تخلیه تلفنی به علاوه تحلیل حوادث آشکار است،منافقین هرگز قادر نیستند یک بحران یا شورش سیاسی یا اجتماعی به صورت مستقل راه بیندازند اما موج سواری و سوءاستفاده از حوادث به خودی خود کار مشکلی نیست.

*وزارت اطلاعات و دیگر سازمان های امنیتی نفوذ و تسلط خوبی بر همه گروه های معاند و تروریستی دارند و در مواردی در حد شورای رهبری در آنها نفوذ دارند./خبرآنلاین