اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنجال شنود امریکایی ها به اسپانیا هم کشیده شد/ ضبط 60 میلیون مکالمه مردم و سیاستمداران در یک سال



ضبط مکالمات تلفنی مردم آمریکا,شنود تلفن توسط آمریکا

جنجال شنود امریکایی ها به اسپانیا هم کشیده شد/ ضبط 60 میلیون مکالمه مردم و سیاستمداران در یک سال

رسانه های اسپانیایی خبر داده اند که به تازگی و تنها در یک ماه، سازمان امنیت ملی آمریکا شصت میلیون تماس تلفنی در اسپانیا را زیر نظر داشته است.

ابن رسانه ها گزارش داده اند که مدارک جدید نشان می دهد که آمریکایی ها طول زمان هر تماس تلفنی و شماره تماس گیرنده و کسی که با او تماس گرفته شده را ثبت کرده اند.

آن طور که روزنامه ها نوشته اند محتوای این تماس ها در گزارش هایی که در اختیار آنها قرار گرفته، وجود ندارد.

همچنین خبر آمده که سفیر آمریکا در مادرید، به وزارت خارجه اسپانیا احضار شده تا با او درباره این اتهام ها صحبت شود.

گزارش‌های روزنامه های اسپانیا تاکید می کند که شنود شامل حال تماس های تلفنی سیاستمداران اسپانیایی هم می شده است.

انتشار اخبار مربوط به شنود یا ضبط مکالمات تلفنی شهروندان کشورهای اروپای غربی، خشم مردم و دولت های اروپایی را برانگیخته است.

قرار است یک هیئت پارلمانی از اتحادیه اروپا با روسای بخش های امنیتی آمریکا و نمایندگان کنگره این کشور دیدار کنند تا درباره اتهام های وارد شده صحبت کنند.

همچنین قرار است گروهی از مقام های امنیتی آلمان هم به واشنگتن بروند تا درباره دلایل و میزان شنود مکالمات صدراعظم کشورشان تحقیق کنند.

ادوارد اسنودن که پیشتر خبرهای دیگری درباره شنود و ضبط مکالمات تلفنی مردم آمریکا و کشورهای دیگر منتشر کرده بود، اکنون در روسیه پناهندگی موقت دارد./بی بی سی,خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
دستگاه شنود و ضبط صدا 09053301857

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال افشای شنود مکالمه هیلاری کلینتون


آژانس اطلاعات خارجی آلمان دست‌کم یکی از مکالمات تلفنی وزیر امور خارجه سابق آمریکا را زمانیکه وی در یک هواپیمای دولتی این کشور بوده به صورت تصادفی رهگیری و ضبط کرده بود.

خبرگزاری ایسنا: آژانس اطلاعات خارجی آلمان دست‌کم یکی از مکالمات تلفنی وزیر امور خارجه سابق آمریکا را زمانیکه وی در یک هواپیمای دولتی این کشور بوده به صورت تصادفی رهگیری و ضبط کرده بود.

روزنامه دویچه سایتونگ چاپ آلمان و رسانه‌های خبری عمومی NDR و WDR گزارش دادند: براساس مدارک موجود به دست آمده از جانب یکی از جاسوس‌های سیا در آژانس اطلاعات خارجی آلمان، برلین دست‌کم یکی از مکالمات تلفنی هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا را ضبط و رهگیری کرده است. البته زمان این اقدام مشخص نیست و تاریخی برای آن تعیین نشده است.

منابع دولتی آلمان به رسانه‌های خبری گفتند: سرویس اطلاعات فدرال این کشور به صورت تصادفی به مکالمه تلفنی هیلاری کلینتون گوش داده بود و مقام‌های دولت برلین جاسوسی سیستماتیک از آمریکا را رد کرده و مدعی شده‌اند که هیچگاه از متحدان ناتو جاسوسی نکرده‌اند.

شبکه خبری NDR آلمان گزارش داد: کلینتون تنها کسی نیست که تلفنش توسط آژانس اطلاعات خارجی آلمان شنود شده است. بلکه مکالمات تلفنی سیاستمداران آمریکایی و سایر کشورهای دوست نیز مکررا مورد شنود و ضبط قرار گرفته است. البته صدراعظم آلمان تابستان گذشته دستور داد تا تمامی مکالمات ضبط شده حذف شوند.

جاسوس سیا با نام مارکوس آر. که ژوئیه دستگیر شد، نخستین فرد از دو جاسوس مظنون است که در آلمان فعال بودند.

هیلاری کلینتون در ژوئیه و پس از دستگیری این جاسوس به آلمان سفر کرد و با مجله اشپیگل به گفتگو پرداخت و درباره سوالاتی در خصوص روابط متزلزل آمریکا و آلمان بر سر رسوایی‌های مختلف جاسوسی پاسخ داد.