اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنایت فجیع علیه یک رهبر مذهبی در بنگلادش



اخبار,اخبار بین الملل ,قتل

 

اخبار بین الملل - جنایت فجیع علیه یک رهبر مذهبی در بنگلادش

با اعلام خبر این قتل بلافاصله وزیر مشاور در امورکشور، رییس پلیس و قائم مقام مدیرکل نیروی ویژه بنگلادش در محل حادثه حضور یافته و تحقیقات خود را برای یافتن عاملین آغاز کردند.

افراد ناشناس چهارشنبه شب با نفوذ به خانه مولانا نور الاسلام فاروقی یک رهبر مذهبی بنگلادش، سر وی را از بدن جدا کردند.

به گزارش ایرنا، رسانه های بنگلادشی روز پنجشنبه به نقل از منابع پلیس و خانواده فاروقی خبر این قتل فجیع را منتشر کردند.

خانواده مولانا فاروقی گفته اند که قاتلین به بهانه ثبت نام برای سفر حج ساعت هفت ونیم دیشب به منزل او مراجعه و پس از مطمئن شدن از فراهم بودن شرایط، ابتدا اعضاء خانواده را در اتاقی محبوس و سپس با بردن مولانا به حمام به طرز بیرحمانه ای سر او را از تن جدا کرده اند.

مولانا فاروقی از مبلغین اهل سنت و رییس یک رسانه ، مجری برنامه اسلامی در دو شبکه تلویزیونی خصوصی، خطیب مسجد دادگاه عالی و صاحب یک آژانس مسافرتی بود.

وی همچنین گروه ˈاسلامی فرانتˈ را ریاست می کرد.

این رهبر مذهبی اهل سنت در مناطق مختلف بنگلادش به موعظه و سخنرانی می پرداخت و به کشورهای زیادی از سریلانکا، امارات ، بحرین، اندونزی، ترکیه، عراق، قطر، پاکستان و هند مسافرت کرده بود.

با اعلام خبر این قتل بلافاصله وزیر مشاور در امورکشور، رییس پلیس و قائم مقام مدیرکل نیروی ویژه بنگلادش در محل حادثه حضور یافته و تحقیقات خود را برای یافتن عاملین آغاز کردند.

در همین رابطه به نقل از پلیس اعلام شد که سه نفر مظنون دستگیر شده اند. برخی از شهرها از جمله داکا و چیتاگنگ امروز محل تظاهرات مردمی در اعتراض به این قتل بود.

از سوی گروه دانشجویی ˈ اسلامی سترا شناˈ و همچنین ˈاسلامی فرانتˈ که فاروقی رهبر آن بود، برای یکشنبه آینده برنامه تظاهرات سراسری در بنگلادش اعلام شده است.

روزنامه پروتوم الو به نقل از برخی از نزدیکان مولانا فاروقی اعلام کرده با توجه به اینکه وی معتقد به برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص) و همچنین ادای احترام به مزار بزرگان دین بود؛ مخالفین این عقاید و دشمنان اهل سنت این قتل بی رحمانه را مرتکب شده اند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این قتل را برعهده نگرفته است.
اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
جنایت فجیع علیه پلیس در خیابان...!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنایت عبدالله صالح علیه مردم، استفاده از گاز عصبی



 

جنایت عبدالله صالح علیه مردم، استفاده از گاز عصبی

 

 

یک پایگاه اینترنتی-تحلیلی در گزارشی با اشاره به استفاده رژیم دیکتاتوری یمن از "گازهای عصبی" علیه معترضین نوشت: در جنگ داخلی یمن در دهه 1960 نیز شاهد تاثیر سلاح های شیمیایی بر دستگاه عصبی مردم بودیم.

 

به گزارش مهر، آنتی وار در گزارشی نوشت: پزشکان هم اکنون بر این باورند که رژیم "علی عبدالله صالح" رئیس جمهوری یمن استفاده از گلوله های مشقی علیه معترضین را رها کرده و برای سرکوب تظاهرات ضد دولتی از "گازهای عصبی" استفاده می کند.

پزشکان تایید کردند که رژیم دیکتاتوری یمن از گازهای اشک آور برای سرکوب تظاهرات مردم استفاده نمی کند بلکه با استفاده از گازهای عصبی دستگاه عصبی مرکزی معترضین را فلج می کند که استفاده از این گازها مطابق با قوانین بین المللی نیست.

در همین حال "محمد الشیخ" یکی از پزشکان یمنی اعلام کرد که برخی از قربانیان جنایات رژیم علی عبدالله صالح هم اکنون از پوشک بچه استفاده می کنند زیرا سیستم عصبی آنها دچار اختلال شده و کنترل خود را از دست داده اند.

وی افزود: پیش از این هرگز ندیده ام که گاز اشک آور چنین علایمی را داشته باشد. در جنگ داخلی یمن در دهه 1960 در پی استفاده از سلاح های شیمیایی علیه مردم شاهد چنین نشانه هایی نیز بودیم اما بعد این حملات هم اکنون بسیار محدودتر است.

آنتی وار در ادامه این گزارش نوشت: دقیقا آنچه را که رژیم علی عبدالله صالح علیه مردم استفاده می کند، مشخص نیست اما به نظر می رسد که نتایج مخربی را بر دستگاه عصبی معترضین دارد، این درحالیست که هر روز بر شمار معترضین افزوده می شود و درخواست ها برای برکناری علی عبدالله صالح از قدرت بیشتر می شود.

تظاهرات ضد دولتی در حالی برگزار می شود که رئیس جمهور یمن در تلاش برای جلوگیری از سقوط رژیم خود از تدوین قانون اساسی جدید مبتنی بر اصل تفکیک قوا و تشکیل نظام پارلمانی خبر داده است.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: نیروهای امنیتی یمن باید امنیت تظاهرات کنندگان را تامین کنند. اظهارات علی عبدالله صالح در حالی مطرح می شود که در آخرین تظاهرات شهروندان یمنی دستکم 102 نفر کشته و زخمی شدند..../ مهر