اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جمع آوری ارزهای دپو شده به اسم واردات



 

 

واردات , ارز

 

به گفته معاون كمك های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، متقاضیانی كه برای واردات، ارز دریافت می كنند در صورتی كه ثبت سفارش آنها منتج به واردات نشود، ارز آنها پس گرفته خواهد شد.

كیومرث فتح الله كرمانشاهی در گفت وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اتصال سیستم ثبت سفارش سه مركز اداره ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایران، بانك مركزی و گمرك عنوان كرد: با این اتصال اگر كسی برای انجام واردات ارز دریافت كند اما كالایی وارد نكند باید آن ارز خود را پس دهد.

وی ادامه داد: از این به بعد پیگیری می شود كه دریافت كننده ارز برای واردات، حتما كار واردات را انجام دهد و در غیر این صورت ارز داده شده به او، پس گرفته می شود.

كرمانشاهی در توضیح بیشتر اضافه كرد: برای دریافت ارز واردات، ایستگاه اول اداره ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایران است و ایستگاه بعدی بانك مركزی و ایستگاه پایانی گمرك است كه اگر تا آن مرحله واردكننده پیش نرود و كالایی را وارد نكند باید ارز خود را پس دهد.

وی در مورد ضمانت اجرایی این طرح تصریح كرد: این طرح بخشی از طرح پنجره واحد است و حتی اگر نتوان ارز را از این افراد پس گرفت، دولت حداقل می تواند دیگر به آن فرد ارز ندهد و یا این كه نام او را در لیست سیاه قرار دهد.

به گزارش ایسنا، این در حالی است كه مثلا در سال گذشته از ۹۵ میلیارد دلار كالای ثبت سفارش شده برای واردات، بیش از ۶۵ میلیارد دلار كالا وارد ایران شد و در ۹ ماهه امسال نیز با وجود ثبت سفارش واردات ۹۰ میلیارد دلار كالا، بیش از ۴۴ میلیارد دلار كالا وارد ایران شده است..... /  خبرگزارى ایسنا 


ویدیو مرتبط :
روند جمع آوری و هزینه پولهای جمع شده در صندوق صدقات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر جمع آوری کماندویی ماهواره ها


جمع آوری ماهواره ها با عملیات کماندویی