اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جلسه مشترک اعضای 1+5 برای بررسی آینده مذاکرات با ایران



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جلسه مشترک اعضای 1+5 برای بررسی آینده مذاکرات با ایران

سخنگوی اشتون در این باره گفت: ما خواهان تحقق پیشرفت ملموس در مذاکرات با ایران هستیم.

کاترین اشتون مسؤول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه آینده میزبان نشست مشترک مقامات شش کشور عضو گروه 1+5 است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، در این نشست چگونگی ادامه مذاکرات با ایران بر سرپرونده هسته ای اش بعد از انتخاب رئیس جمهور جدید حسن روحانی بررسی می شود.این نشست قرار است در بروکسل برگزار شود.

 

"مایکل مان" سخنگوی اشتون در این باره گفت: مقامات ارشد از کشورهای آمریکا، چین، روسیه، بریتانیا، فرانسه و آلمان چگونگی ادامه مذاکرات با ایران را بررسی می کنند.

وی افزود: ما خواهان تحقق پیشرفت ملموس در مذاکرات با ایران هستیم.

قبل از این مقامات 1+5 گفته بودند که ادامه مذاکرات بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران انجام می شود.

 

حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران خود در سال های پیش در مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی به مدت چند سال، مذاکرات هسته ای را با سه کشور اروپایی برگزار کرد.

در دو سال اخیر، نمایندگان ایران و 1+5 در استانبول، بغداد، مسکو و آلماتی نشست هایی برای مذاکره برگزار کردند.

5+1 خواستار عملی شدن قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران از جمله توقف کامل غنی سازی اورانیوم این کشور است اما تهران این موضوع را رد می کند./عصرایران

 

 


ویدیو مرتبط :
بیانیه مشترک جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۵+۱

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مکالمه تلفنی جلیلی و اشتون: بررسی پیشنهادهای ایران و 1+5 در مذاکرات مسکو



مکالمه تلفنی جلیلی و اشتون: بررسی پیشنهادهای ایران و 1+5 در مذاکرات مسکو

اشتون در این مکالمه تلفنی با تأکید بر لزوم موفقیت آمیز بودن نشست مسکو ابراز امیدواری کرد بتوان بر اساس 5 پیشنهاد ایران و پیشنهاد 1+5 به نقاط مشترک دست یافت.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده کشورهای 1+5 در تماس تلفنی با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفتگو کرد.

یک مقام آگاه با اعلام این خبر به عصر ایران اظهار داشت: در این گفتگوی تلفنی، اشتون گفت: ما آماده ایم در مسکو درباره پیشنهادهای 5 گانه ایران در بغداد اعم از موضوعات هسته ای و غیرهسته ای گفتگو کنیم.

اشتون در این مکالمه تلفنی با تأکید بر لزوم موفقیت آمیز بودن نشست مسکو ابراز امیدواری کرد بتوان بر اساس 5 پیشنهاد ایران و پیشنهاد 1+5 به نقاط مشترک دست یافت.

رئیس هیأت مذاکره کننده ایران هم در این گفت وگو اظهار داشت: عدم آمادگی طرف مقابل در 20 روز گذشته برای گفتگوهای کارشناسی و معاونین، باعث ایجاد وقفه در پیشرفت گفتگوهایی سازنده و رو به جلو شده است.

جلیلی هم در این تماس تلفنی بر لزوم احترام به توافق های استانبول و بغداد تأکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین ضمن تأکید بر اینکه در مسکو محورهای 5 گانه پیشنهاد ایران را به روشنی بیان خواهیم کرد، اظهار داشت پاسخ مناسب به این محورها می تواند موجب پیشرفت گفتگوها شود./عصرایران