اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات تشکیل کمیته بررسی پارازیت ها



اخبار ,اخباراجتماعی ,پارازیت

 

اخبار اجتماعی - جزییات تشکیل کمیته بررسی پارازیت ها

دکتر قاضی زاده گفت: حدود سه ماه است که ما اصرار می کنیم بررسی های بیشتر انجام شود که اگر مشکلی هست آشکار شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : کمیته بررسی کننده پارازیت ها با آزادی کامل در حال تحقیق در باره تأثیر پارازیت ها بر سلامت مردم هستند.

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در گفت وگو با ایرنا گفت: این تیم شامل کارشناسان وزارت ارتباطات، بهداشت، سازمان انرژی اتمی و سایر دستگاههای مرتبط است و با آزادی کامل بررسی کرده و اگر مشکلی در این راستا وجود داشته باشد اعلام می کنند.

دکتر قاضی زاده گفت: حدود سه ماه است که ما اصرار می کنیم بررسی های بیشتر انجام شود که اگر مشکلی هست آشکار شود.

وی اظهار داشت: گزارش های اولیه نشان می دهد بخشی از پارازیت ها از نظر جسمی مشکلی برای افرادایجاد نمی کند اما باید تحقیقات این کمیته کامل شود.

وزیر بهداشت اظهار داشت: این کمیته در نقاط مختلف شهر یا جاهایی که پارازیت وجود دارد، سنجش هایی انجام می دهد.

وی گفت: رئیس جمهوری نیز از دستگاه های مرتبط از جمله وزارت بهداشت،خواسته است که درخصوص پارازیت ها بررسی های لازم انجام شود.

وزیر بهداشت،درعین حال به خبرنگار ایرنا گفت: شایعات درخصوص پارازیت ها و تأثیر آنها برسلامت مردم خیلی زیاد است اما بر اساس مستندات علمی می گویم که بسیاری از شایعات تقریبا از نظر علمی هیچ سندیتی ندارد.

وی در توضیح سخنانش افزود: این که بگوییم پارازیت سبب یک سری بیماریها و عوارض از جمله سقط جنین می شود، چیزی نیست که از نظر علمی مبنایی داشته باشد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این کمیته مسئولیت بررسی حفظ سلامت مردم را برعهده دارد. 

اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
بخش خبری سیما - تشکیل کمیته بررسی حوادث پالایشگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وضعیت پارازیت ها با تشکیل کمیته ای در دست بررسی است/ توزیع بنزین استاندارد آغاز شد




اخبار اجتماعی - وضعیت پارازیت ها با تشکیل کمیته ای در دست بررسی است/ توزیع بنزین استاندارد آغاز شد

رئیس سازمان محیط زیست گفت: متولی پارازیت در کشور مخابرات است و کمیته ای برای بررسی پارازیت و زیانبار بودن آن در سلامت افراد تشکیل شده و موضوع پیگیری می شود.

به گزارش  مهر از قزوین، معصومه ابتکار دوشنبه شب در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در سالن کنفرانس استانداری قزوین برگزار شد به سوالات آنها پاسخ گفت.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,امواج وزارت مخابرات

 
ابتکار در پاسخ به سوال مهر در مورد زیان بار بودن پارازیتها و متولی آن در کشور اظهارداشت: متولی امواج وزارت مخابرات است و برای زیانبار بودن یا نبودن آن کمیته ای مرکب از وزیر بهداشت، ارتباطات و مخابرات تشکیل شده تا آثار بهداشتی و تاثیر  آن بر روی سلامتی مردم بررسی شود که این موضوع و هر تشعشع از هر منبعی متعلق به آنتن های BTS ، مخابرات، بانک ها، بی سیم و امواجی که تولید می شود باید تابع استانداردها باشد و اگر از ضوابط تبعیت کند آثار منفی آن کم است در غیر این صورت تشعشع می تواند آثار مخرب زیست محیطی داشته باشد که با کمک سازمان انرژی اتمی و امواج رادیویی کشور نظارت و پیگیری می شود.

درگیر منازعات سیاسی نمی شویم
معاون رئیس جمهور در ادامه و در مورد هجمه به دولت گفت: درگیر منازعات سیاسی نمی شویم و کار خود را انجام می دهیم و با تاکید و اصرار رئیس جمهور به قانون گرایی اجازه نمی دهیم تا این اختلافات مانع پیشرفت کشور شود و دولت مصمم است انتظارات مردم را برآورده کند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور اظهارداشت: هجمه ها به دولت و رئیس جمهور سیاسی است و عده ای هم که منافع خود را از دست داده اند به دولت هجمه می کنند اما رئیس جمهور قصد ورود به منازعات بی حاصل را ندارد و مهم این است که به اخلاق و قانون پایبند باشیم.

سیاست مداران پایبند اخلاق باشند
وی بیان کرد: همه باید پایبند اخلاق و قانون باشیم اما مهمترین چالش ما در سیاست جمهوری اسلامی پایبندی به اخلاق از سوی سیاست مداران است و اخلاق سیاسی باید رعایت شود.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,امواج وزارت مخابرات

 
ابتکار در خصوص رعایت مسائل زیست محیطی در اجرای پروژه های ملی از جمله طرح جاده قزوئین، الموت به تنکابن بیان کرد: ارزیابی زیست محیطی این پروژه در دست بررسی است و نگرانی های زیست محیطی آن با دقت نظارت می شود.

وی در خصوص انتقال پایتخت هم اظهارداشت: مشکلات پایتخت و آلودگی آن یک شبه ایجاد نشده که یک شبه حل شود، سالها بی توجهی و عدم رعایت مسائل زیست محیطی از جمله تولید و توزیع سوخت و خودروهای غیر استاندارد، بی توجهی به حمل و نقل عمومی وضعیت را به شرایط کنونی رسانده که در یک دوره زمانی پنج تا 10 ساله باید آن را حل کنیم و انتقال پایتخت هم چاره اساسی نیست بلکه نیازمند مدیریت منطقی و داشتن برنامه است که گام های اولیه آن برداشته شده است.

ابتکار گفت: انتقال پایتخت نیازمند بررسی زیادی است تا در دولت به یک تصمیم درست و منطقی برسیم و شایدبخشی از فعالیتها از تهران خارج شود اما راه حل اساسی مشکلات پایتخت انتقال آن نیست بلکه اجرای برنامه های مدون، راه حل آلودگی هوا در تهران است.

ابتکار افزود: اگر برنامه هایی که در سالهای 79 داشتیم مانند حذف سرب از بنزین، تولید خودروی استاندارد، بعد از سال 84 هم اجرا می شد امروز با این تهدیدات روبرو نبودیم.

دفاع از حقوق محیط بانان
این مسئول حمایت از حقوق محیط بانان محیط زیست را از سیاست های جدی سازمان ذکر کرد و افزود: برای صیانت و دفاع از حقوق محیط بانان، جنگل بانان، جدی هستیم و متاسفیم که عده ای به عنوان شکار به محیط زیست و محیط بانان ما تعرض می کنند و مشکلاتی که برای ماموران ما ایجاد می شود گاهی پیچیدگی های حقوقی دارد اما تلاش می کنیم با پیگیری امور حقوقی، قضایی و جلب رضایت شاکیان از آنها دفاع کنیم.

ابتکار خارج کردن خودروهای فرسوده از سیستم حمل و نقل و توجه به اقتصاد محیط زیست را از دیگر اولویت های سازمان محیط زیست دانست و تصریح کرد: گاهی بسیاری از هزینه های فعالیتهای دیگران را ما باید بپردازیم اما با راه اندازی شورای عالی محیط زیست و حافظان محیط زیست، گارد شیلات و جنگل بانان امیدواریم گام اساسی در حل مشکلات موجود برداشته شود.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,امواج وزارت مخابرات

 وضعیت زیست محیطی قزوین خوب است
رئیس سازمان محیط زیست کشور در پاسخ به سوالی در مورد حل آلودگی کارخانه سیمان آبیک و نیروگاه شهید رجایی هم اظهارداشت: خوشبختانه وضعیت زیست محیطی استان قزوین با وجود برخی مشکلات در مقایسه با سایر استانها خوب است و بحران ندارد و با وجود درک بالایی از مسائل در این استان نگرانی نداریم.

وی بیان کرد: در خصوص کارخانه سیمان آبیک باید استانداردهای محیط زیست رعایت شود که ابتدا تذکر و سپس اختیارات قانونی را در صورت عدم توجه استفاده خواهیم کرد اما امیدواریم کار به اعمال قانون نرسد و با تعامل بتوان مشکل را برطرف کرد.

ابتکار یادآور شد: از نظر اختیارات قانونی هیج مشکلی نداریم و با واحدهای آلاینده صنعتی برخورد می کنیم.

ابتکار در مورد آلودگی نیروگاه هم بیان کرد: در توافقی که با وزارت نیرو و نفت صورت گرفته قرار شده برای تامین سوخت گاز در نیروگاه اقدام شود اما چون در زیرساختها مشکل داریم این کار به زمان نیاز دارد اما گام های اولیه برداشته شده که امیدواریم سرعت منطقی به خود بگیرد و برای تغییر سوخت نیروگاهها از مازوت که ترکیب سنگینی دارند هم اقدام جدی شود.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,امواج وزارت مخابرات

 

 ارتباط دولت با رسانه ها قوی است  
معاون رئیس جمهور ضرورت ارتباط با رسانه ها را یادآور شد و گفت: دولت باید با رسانه ها ارتباط قوی داشته باشد زیرا رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی مردم نقش تعیین کننده دارند و نقش خبرنگاران در موضوعات زیست محیطی کلیدی است و هر چقدر خبرنگاران این موضوعات را تخصصی نگاه کنند و حرفه ای و علمی به محیط زیست بپردازند تاثیر گذاری بیشتری خواهند داشت.

وی گفت: در جلسه یکشنبه شب هیئت دولت موضوع آلودگی هوای تهران به صورت ویژه بررسی شد و پس از گزارش وزیر بهداشت و سازمان محیط زیست از وضعیت آلودگی های پایتخت اقدامات عملی برای خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل، توسعه حمل و نقل عمومی، راهکاری عاجل و برنامه های تکمیلی پیش بینی شده که با توافق دستگاهها عملیاتی خواهد شد.

ابتکار از افتتاح چهار مدرسه سبز در استان قزوین اظهار رضایت کرد و اظهار داشت: همسو کردن دانش آموزان و معلمان با مسائل محیط زیست و آموزش کودکان از کارهای بسیار خوبی است که باید توسعه پیدا کند و قزوین می تواند در بسیاری از طرح های کشوری و ملی به عنوان پایلوت مشارکت کند.

توزیع بنزین استاندارد یورو 4
معاون رئیس جمهور از توزیع بنزین استاندارد یورو چهار در کشور هم خبرداد و یادآورشد: توزیع این بنزین استاندارد در تهران و اراک آغاز شده و بزودی در شش شهر کشور نیز توزیع می شود و امیدواریم بتدریج در همه شهرها توزیع آن صورت گیرد.

وی گفت: مصمم هستیم از تولید و توزیع بنزین های غیر استاندارد با ترکیبات پتروشمی در کشور هم جلوگیری کنیم که امیدواریم با تولید خودروهای استاندارد گامی در مسیر سالم سازی هوا برداشته شود.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,امواج وزارت مخابرات

 

 معصومه ابتکار در سفر یک روزه به استان قزوین ضمن دیدار با آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در شورای اداری استان قزوین و جلسه نمایندگان تشکل های مردم نهاد، روسای دانشگاهها و نمایندگان واحدهای تولیدی و صنعتی و HSE صنایع نیز شرکت کرد.

بازدید از دهکده طبیعت و بوستان 1800 هکتاری باراجین، افتتاح مدرسه سبز آینده سازان نوین قزوین، نشست مطبوعاتی با خبرنگاران و جلسه با کارکنان محیط زیست استان قزوین از دیگر برنامه های رئیس سازمان محیط زیست کشور در سفر به قزوین بود.
 اخبار اجتماعی - مهر