اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات بیشتر از کشته شدن مرد شماره 2 داعش



اخبار,اخباربین الملل,سرکرده داعش

این مقام سرکردگی داعش را در گروه خوراسان برعهده داشته است و اکنون هویت وی روشن شد.

 مقام های امنیتی افغانستان روز پنجشنبه جزییات بیشتری از هویت مرد شماره 2 داعش که با حمله هواپیماهای بدون سرنشین خارجی در استان ننگرهار کشته شد، اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی به خبرنگاران گفت که مولوی شاهدالله شاهد از بنیان گذاران شاخه خوراسان داعش و از سخنگویان پیشین طالبان پاکستانی در ولایت ننگرهار بوده است.

«حسیب صدیقی» افزود: این مقام سرکردگی داعش را در گروه خوراسان برعهده داشته است و اکنون هویت وی روشن شد. پیشتر سخنگوی استان ننگرهار اعلام کرده بود که 45 تن از نیروهای داعش هنگامی که در مکانی مشغول بحث و بررسی روی یک نقشه برای تدارک حمله بودند، با حمله هواپیماهای بدون سرنشین کشته شدند.

سخنگوی امنیت ملی افغانستان روز سه شنبه این هفته اعلام کرد که برپایه اطلاعات ریاست امنیت ملی در حمله هوایی به نیروهای داعش در شهرستان اچین فرد شماره دو گروه داعش در گروه خوراسان به نام گل زمان شاهد همراه با معاونش به نام «جهان یار» و پنج تن از افراد دیگر عضو این گروه به هلاکت رسیدند.

سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان خاطر نشان کرد که اکنون هویت این فرد روشن شده است. شاهدالله شاهد که پیشینه سخنگویی طالبان پاکستانی را نیز برعهده داشته است، پس از پیوستن به داعش و اعلام وفاداری به این گروه تروریستی ، به سرکردگی این گروه در خوراسان رسید.

صدیقی گفت: نام اصلی وی شیخ مقبول است و وی قصد داشت با راه اندازی یک جنگ منطقه ای که از ننگرهار آغاز می شد، خود را به عنوان یکی از چهره های مطرح در منطقه بدل سازد.


اخبار بین الملل  -   ایرنا


ویدیو مرتبط :
کُشته شدن مرد شماره (2) داعش -عراق-سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد شماره ۲ داعش در حله کشته شد



اخبار,اخباربین الملل,اعضای داعش


 اخبار بین الملل - مرد شماره ۲ داعش در حله کشته شد

فرماندهی عملیات «بابل» از کشته شدن مسئول شماره ۲ داعش و ۳ معاون او طی یک عملیات ویژه نیروهای ارتش عراق خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری عراقی «این»، یک مقام مسئول نظامی در فرماندهی عملیات بابل، امروز (پنجشنبه) اعلام کرد نیروهای ارتش عراق با هماهنگی نیروی هوایی و دستگاه اطلاعاتی کشور موفق شدند مرد شماره 2 داعش ملقب به «ابومعاذ» و 3 معاون او را در شمال «حله» به هلاکت برسانند.

بر اساس این گزارش در عملیات ویژه‌ای که ارتش عراق در منطقه «الفاضلیه» از توابع «جرف‌الصخر» در 45 کیلومتری شمال «حله» انجام داد، «سامی سلمان الجنابی» ملقب به «ابومعاذ» و 3 معاون او کشته شدند.

گفته می‌شود که نیروهای مسلح در منطقه «جرف الصخر» موفق شد شمار زیادی از داعشی‌ها را از طریق انجام عملیات نظامی گسترده برای پاکسازی مناطق جرف الصخر در استان بابل به قتل برسانند.
 اخبار بین الملل - فارس