اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات ارایه درس «حفظ جزء 30قرآن كریم» در دانشگاه پیام نور





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جزییات ارایه درس «حفظ جزء 30قرآن كریم» در دانشگاه پیام نور

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور اعلام كرد: درس « حفظ جزء 30قرآن كریم» معادل دو واحد درسی در شورای آموزشی دانشگاه پیام نور تصویب و از نیمسال اول ۹۲-۹۱ ارائه می‌شود.

دکتر علیرضا اژدر اعلام كرد: پیش ثبت نام درس مذکور از روز یکشنبه ۱۵ مرداد برای دانشجویان حافظ قرآن کریم و علاقمندان به حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم آغاز شده است و دانشجویانی که پیش ثبت‌نام را انجام داده‌اند، باید با مراجعه به سیستم گلستان پیام نور ثبت نام خود را برای ترم جدید در مهر ماه قطعی كنند.

وی افزود: پیش ثبت‌نام به منظور سنجش علاقمندی دانشجویان به گذراندن واحد درسی مذکور است و تنها دانشجویانی قادر خواهند بود این واحد درسی را در ترم پاییز بگذرانند که ابتدا پیش ثبت‌نام و سپس ثبت‌نام قطعی را انجام داده باشند.

به گفته وی، در شهریور ماه سال جاری (ترم تابستان 91-90)دانشجویان آزمونی را برای این درس نخواهند داشت و آزمون این درس در ترم تحصیلی جدید یعنی مهرماه و همزمان با امتحانات پایان ترم دانشجویان صورت خواهد پذیرفت.

دکتر اژدر با بیان اینكه درس « حفظ جزء30 قرآن كریم » معادل دو واحد درسی خودخوان و بدون شهریه است، گفت:‌ این واحددرسی خارج از سقف واحدهای تعیین شده می باشد یعنی اگر دانشجویی 20 واحد درسی را برای ترم پاییز انتخاب نمود، می‌تواند این درس را نیز، علاوه بر آن 20 واحد اخذ كند.

وی با بیان اینكه نمره این درس هرچه باشد، در معدل كل دانشجویان مؤثر است، گفت: آزمون این درس بصورت تستی است. این درس در حال حاضر کاملا اختیاری می باشد و هیچ الزامی در گذراندن این درس نیست./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
درس برنامه نویسی پیشرفته دانشگاه پیام نور - مقدمه فصل 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور اعلام شد



اخبار دانشگاه,دانشگاه پیام نور,جزییات پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور

جزییات پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه پیام نور را تشریح کرد.

با بیان اینکه کلیه داوطلبان هر یک از گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و هنر به شرط مجاز بودن به انتخاب رشته (بر اساس ردیف 5 کارنامه) می‌توانند رشته‌های تحصیلی مراکز دانشگاه پیام نور را انتخا‌ب کنند، گفت: داوطلبان متقاضی تحصیل در کد رشته محل‌های تحصیلی مراکز دانشگاه پیام نور باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در صفحات یک و دو دفترچه راهنمای شماره یک بوده و از لحاظ مقررات وظیفه عمومی منعی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در کد رشته محل‌ها، به روش متمرکز صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی اینگونه رشته‌ها به همراه فهرست اسامی پذیرفته شدگان سایر رشته‌ها به صورت متمرکز اعلام خواهد شد که چنانچه تعداد داوطلبان متقاضی کمتر از ظرفیت رشته محل باشد، گزینش بر اساس حد نصاب علمی صورت خواهد گرفت.

توکلی تاکید کرد که شهریه‌های ثابت و متغیر با تصویب هیات امنا افزایش می‌یابد که در حال حاضر نرخ افزایش سالانه، حدود 15 درصد تعیین شده است. همچنین شهریه ثابت دانشجو در ترم تابستانی 50 درصد شهریه ثابت مربوط است و بقیه موارد به قوت خود باقی می‌ماند.

وی در پایان افزود: شهریه متغیر درس خودخوان 50 درصد شهریه‌های متغیر مربوط است./ایسنا