اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات کشف قتل سریالی 3 زن در بیابان‌های قم



جزئیات کشف قتل سریالی 3 زن در بیابان‌های قم

عاملان قتل‌های سریالی 3 زن در استان قم در عملیات ویژه پلیس به دام افتادند. اجساد قربانیان این جنایتكاران در حالی‌كه پول و طلاهایشان به سرقت رفته و با روش‌ مشابهی به قتل رسیده بودند در بیابان‌های خلوت قم پیدا شد.

 سردار كاظم مجتبایی رئیس پلیس استان قم در مصاحبه اختصاصی با شوك با اشاره به این پرونده پیچیده گفت: چندی پیش گزارش‌هایی به دستمان رسید كه در طول سه‌سال گذشته سه زن به‌طرز مشكوكی كشته شده‌اند و اجسادشان در بیابان‌های اطراف قم رها شده است، با توجه به شرایط خاص این قتل‌ها تیمی ویژه از پلیس آگاهی مأموریت یافت سرنخی از عاملان جنایت به‌دست آورد.

با توجه به شگرد مشابه، موقعیت جغرافیایی و انگیزه در قتل این سه زن مشخص شد كه قتل‌ها سریالی بوده است. تحقیق از خانواده این زنان نشان داد آنان برای انجام كاری خانه‌هایشان را ترك كرده‌اند و همراه خود پول، طلا و جواهرات داشته‌اند كه به سرقت رفته‌است.

هر سه زن خفه شده واجسادشان در یك محدوده بیابانی رها شده بودند. كارآگاهان در قوی‌ترین فرضیه و با توجه به شخصیت اجتماعی و خانوادگی سه زن پی بردند كه آنان با سوار شدن بر خودروهای مسافركش به دام جنایتكاران افتاده‌اند.

با سرنخ‌هایی كه به‌دست آمد پلیس توانست دو مرد مسافركش را كه با همدستی یكدیگر دست به این جنایات زده بودند دستگیر كند و آن‌ها با توجه به مداركی كه پلیس جمع‌آوری كرده بود چاره‌ای جز اعتراف ندیدند. دو قاتل سریالی اعتراف كردند به بهانه مسافركشی طعمه‌شان را سوار خودرو كرده و با خوراندن آبمیوه مسموم ابتدا آنان را بیهوش کرده و سپس به بیابان برده و در آنجا خفه شان می‌كردند و به سرقت پول وطلاهایشان دست می‌زدند و برای این‌كه دستگیر نشوند هر سال دست به یك جنایت می‌زدند.

رئیس پلیس استان قم افزود: این استان پرجمعیت در همسایگی تهران، روزانه پذیرای 200 هزار زائر از سراسر ایران حتی كشورهای مسلمان دیگر است كه برای تأمین امنیت مردم و زائران در نقاطی كه پیش از این مشكلاتی برای آنان به وجود می‌آمد ایستگاه‌های ویژه پلیس راه‌اندازی شده تا مهمانان قم با آرامش به‌ بازدید و زیارت مشغول شوند.

تغییر رویكرد پلیس در مقابله با تبهكاران
سردار كاظم مجتبایی، رئیس پلیس استان قم در مصاحبه اختصاصی با شوك گفت: پلیس در سطح كشور با رویكرد ویژه‌ای كه دارد به دنبال پلیس ارزشمدار و مردم محور است و برای رسیدن به این موقعیت در حال رصد كردن تحولات جنسی و سنی تبهكاران است زیرا تحولات اجتماعی و اقتصادی در جامعه باعث تغییر ذائقه مجرمان برای ارتكاب جرم شده‌است.

 

پلیس موفق شده باتجزیه و تحلیل مناسبی از فعالیت مجرمان و برنامه ریزی هدفمند تغییرات در انواع جرایم را تحت رصد قرار دهد و در این زمینه پیشرفت‌های علمی و عملی خوبی داشته است.

در حال حاضر تبهكاران از پیشرفت‌های تكنولوژی، وسایل ارتباطی و فرصت‌های ایجاد شده بهره می‌برند ولی پلیس با شناسایی این تحولات برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه دارد.

كاهش جرایم در قم
وی در ادامه افزود: سرقت‌های خرد با توجه به اتفاقات اقتصادی سال گذشته موجب افزایش این سرقت‌ها شده است ولی جرایم مهم وخشن مانند سرقت به عنف، قتل و سرقت مسلحانه بین 2 تا 18 درصد كاهش داشته است. ما از مهرماه سال گذشته تاكنون با افزایش 50 درصدی كشفیات مواد مخدر روبه رو بوده‌ایم كه 90 درصد آن مربوط به تورهای ایست و بازرسی و اقدامات اطلاعاتی در محورهای مواصلاتی است كه در این محدوده زمانی 45 باند ترانزیت مواد مخدر منهدم شده‌اند.

تصادف اتوبوس‌ها معادلاتمان را برهم زد!
رئیس پلیس استان قم خاطرنشان كرد: در حوزه تصادفات با فعالیت‌های نتیجه بخش همكارانم در پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه شاهد كاهش چشمگیر در تصادفات بودیم ولی متأسفانه باتصادف دو اتوبوس اسكانیا و كشته شدن غم انگیز بیش از 40 نفر از مسافران، معادلاتمان به‌هم ریخت.

در یك سال گذشته 21 هزار خودروی متخلف و 48 هزار موتورسیكلت در رابطه با انظباط ترافیكی توقیف شده‌اند.

اقدامات مشاوره‌ای
سردار مجتبایی یادآور شد: از زمانی كه مشاوران پلیس در دایره اجتماعی كلانتری‌ها مشغول انجام وظیفه شده‌اند موفقیت‌های خوبی در زمینه كاهش پرونده‌های ارسالی به دادسراها داشته‌ایم، این مشاوران كه‌تخصص بالایی نیز دارند با فعالیت‌های اثرگذار موفق شده‌اند 80 درصد پرونده‌‌ها را به صلح و سازش برسانند كه آمارهایمان نشان می‌دهد از 8 هزار و 640 پرونده در كلانتری‌‌های استان قم، 6 هزار و 912 پرونده در همان كلانتری به مصالحه انجامیده است.

امنیت كامل برای زائران
وی گفت: برای تأمین امنیت شهروندان استان قم و زائران در هر منطقه‌ای از شهر قم بر اساس برنامه‌ریزی‌ای كه داریم عملیات پاكسازی انجام می‌دهیم و با راه‌اندازی ایستگاه‌های پلیس در مسیر رفت و آمد زائران امنیت را برای آنان فراهم كرده‌ایم و نظرمان این است كه وقتی هموطنانمان از جای جای كشور برای زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) به قم می‌آیند در كمال آرامش و آسایش مشغول زیارت باشند.

نگاه جدید به پلیس
رئیس پلیس قم افزود: قصد داریم پلیس هوشمندی تربیت كنیم كه كارآمد و دارای قدرت پاسخگویی بالایی باشد در نتیجه به دنبال دستیابی به پلیس محبوب و مقتدر هستیم و جهت تحقق این ایده لازم است‌كلاس‌های استاندارد‌سازی رفتار و اصلاح ساختار برگزار كنیم كه این تحولات نیز اتفاق افتاده است و سالانه صدها تن از درجه داران، افسران و فرماندهان دراین كلاس‌ها و طرح‌ها شركت می‌كنند كه نتیجه آن كاهش 13 درصدی جرایم وتخلفات در كاركنان پلیس قم است، ما به دنبال منزلت اجتماعی پلیس هستیم.

بازداشت شرور درجه یك قم
مجتبایی ادامه داد، یكی از اراذل و اوباش در مناطق حاشیه‌ای قم با شرارت هایش با همدستی 20 نفر از نوچه‌هایش امنیت و آرامش را از ساكنان آن‌منطقه گرفته بودند كه پس از گزارش این اقدامات مجرمانه با دستوری كه داده شد چندین تیم از پلیس برای دستگیری آنان وارد عمل شدند و این شرور سابقه دار و نوچه‌هایش در چندین عملیات دستگیر و روانه زندان شدند، ما به هیچ ‌تبهكار و شروری اجازه نمی‌دهیم امنیت را در شهر مقدس قم به خطر بیندازد و با همه توان با آنان برخورد می‌كنیم.

تلخ‌ترین خبر
وی افزود: وقتی به موبایلم زنگ زدند و گفتند 2 اتوبوس مسافربری در اتوبان قم با هم تصادف كرده‌اند سریع خودم را به صحنه تصادف رساندم و با دیدن اتوبوس‌های سوخته و اجساد مسافران بی‌گناه بسیار ناراحت شدم و تصویر‌سازی این تصادف در ذهنم نیز بسیار هولناك بود، مسافران كه هیچ‌گاه تصور نمی‌كردند به مقصد نمی‌رسند، با بدترین شكل به كام مرگ فرو رفته‌اند. تصاویر اجساد آنان هنوز مقابل چشمانم است.

بهترین خبر
وی در پایان خاطرنشان كرد: بهترین خبر برای من رسیدن حق به مظلوم،كشف پرونده‌های سرقت و جنایت است و احساس رضایتی كه شاكی یا مالباخته از رسیدگی به پرونده‌اش دارد و همین احساس رضایتمندی برای ما بهترین خبر است./ایران

 


ویدیو مرتبط :
‫زبیاترین زن دنیا با قتل های سریالی اش تبدیل به سوپراستار شد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات قتل دو کودک در قم



 

 جزئیات قتل دو کودک در قم

 

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با اشاره به رشد ۱۵ درصدی کشف قتلهای سالهای گذشته جزئیات قتل دو کودک در قم را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ «هادی مصطفایی» معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا، با تاکید بر بکارگیری تمامی امکانات در راستای کشف سریع پرونده های جنایی افزود: در این میان، پرونده هایی وجود دارد که به سبب برخی ابهامات یا سایر شرایط ممکن است با وجود تلاش کارآگاهان، نتیجه قطعی حاصل نشود، اما پی جویی پرونده های معوقه تا حصول به نتیجه قطعی، در دستور کار پلیس آگاهی ناجا و کارآگاهان قرار دارد.

وی افزود: در ۵ ماهه اول امسال ۲۰۴ فقره از پرونده های معوقه سال ۸۹ و سنوات قبل با استمرار تحقیقات و مرور و بازنگری پرونده ها منتهی به کشف شدند.

به گفته سرهنگ مصطفایی این درحالی است که در ۵ ماهه سال گذشته ۱۷۷ فقره قتل مربوط به سنوات گذشته کشف شده است که درمقایسه با مدت مشابه در سال قبل، ۲/۱۵ درصد رشد داشته است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا، به چند نمونه از پرونده ها اشاره کرد و گفت: در تیرماه ۱۳۸۴ مردی در منزل مسکونی اش واقع در اهواز به قتل رسید، با تحقیقات انجام گرفته، پلیس دریافت که سارقان ۵ نفربودند که به انگیزه سرقت وارد منزل مقتول شده بودند.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس اهواز، حین تحقیقات به فردی مظنون شدند اما او از محل سکونت خود متواری شده بود.

به گفته مصطفایی، تحقیقات برای یافتن مظنون ادامه داشت تا سرانجام در سی ام تیرماه امسال، پلیس از طریق اقدامات اطلاعاتی موفق شد این فرد را در داخل خودرو اش حین تردد در خیابان های اهواز دستگیر کند که وی پس از دستگیری به قتل با همدستی ۴ تن دیگر اعتراف کرد.

این مقام انتظامی به پرونده ای دیگر در این خصوص اشاره کرد و اظهار داشت: اسفند ماه سال ۱۳۸۶، جسد زنی به همراه دو فرزند ۸ و ۱۱ ساله اش در حالیکه با ضربات چاقو به قتل رسیده بودند در حوالی یکی از روستاهای کرمان کشف شد و براساس تحقیقات کارآگاهان، شوهر دوم مقتوله که سرپرستی این زن و دو فرزندش را برعهده گرفته بود در مظان اتهام قرار داشت، بنابراین وی با نظر مقام قضایی بازداشت و بارها به آگاهی منتقل شد اما هربار اظهار بی گناهی می کرد.

وی افزود: متهم، امسال برای چندین بار به آگاهی منتقل شد و سرانجام پس از ۳ سال از راز این قتل ها پرده برداشت و به هر سه قتل به دلیل درخواست همسرش برای جدایی از او اعتراف کرد.

سرهنگ مصطفایی در تشریح پرونده قتل دو پسربچه ۹ و ۱۰ ساله در قم نیز گفت: در خرداد ماه سال گذشته، این دو کودک برای شنا به کانال آب رفته بودند اما ساعاتی بعد اجساد آنان در محل پیدا شد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی کشورمان، تصریح کرد: در ابتدای امر علت مرگ خفگی حین شنا به نظر می رسید اما برای تکمیل تحقیقات، اجساد به پزشکی قانونی منتقل شدند که اعلام نتایج قطعی موکول به بررسی های آزمایشگاهی شد.

وی افزود: پزشکان در بررسی اجساد دریافتند که یکی از کودکان مورد آزار و اذیت قرار گرفته، بنابراین کارآگاهان قم دریافتند که با یک پرونده قتل روبرو هستند.

مصطفایی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس ادامه داشت تا سرانجام امسال نگهبان یکی از شرکت های مجاور، شناسایی و در بازجویی ها به قتل و آزار و اذیت کودکان اعتراف کرد.

این مقام مسئول در پلیس آگاهی در تشریح پرونده قتل ۴ برادر که در شیراز رخ داده بود نیز گفت: راز قتل ۴ برادر که در بیستم آذرماه سال گذشته در جریان درگیری به انگیزه اختلافات قبلی و انتقام جویی در هیئت عزاداری به وقوع پیوسته بود، امسال کشف شد.

وی توضیح داد: با اقدامات اطلاعاتی پلیس، قاتل شناسایی و تحت تعقیب بود تا سرانجام در ۲۴ مرداد ماه امسال در درگیری با پلیس کشته و زنی که سال ها همراه او بود نیز در جریان درگیری زخمی شد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی کشورمان، از جمله دلایل موفقیت پلیس آگاهی ناجا در کشف پرونده ها، همت و تلاش کارآگاهان، مهارت و تجربه آنان و بکارگیری تجهیزات و ابزار علمی و روش های آزمایشگاهی در بررسی صحنه جرم، برشمرد و افزود: براساس وظیفه قانونی و تعهد اخلاقی، پی جویی پرونده های جنایی تا حصول به نتایج قطعی و دستگیری مجرمان ادامه دارد..... / گزارش : خبرگزارى مهر