اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات وام به واحدهای مسکونی بالای 12 سال + جدول



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

جزئیات وام به واحدهای مسکونی بالای 12 سال + جدول

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن جزئیات میزان و نحوه پرداخت تسهیلات خرید به واحدهای مسکونی بالای 12 سال ساخت را اعلام کرد.

اردشیر بیژنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: حداکثر میزان تسهیلات پرداخت شده از محل حساب صندوق پس انداز مسکن و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در صورت رعایت ضوابط و مقررات این حساب برای واحدهای مسکونی با جواز ساخت 12 سال 20 میلیون تومان، 13 سال 18 میلیون و 750 هزار تومان، 14 سال ساخت 17 میلیون و 500 هزار تومان، خانه‌های 15 سال ساخت 16 میلیون و 250 هزار تومان، خانه‌های 16 سال ساخت 15 میلیون تومان و به ترتیب تا خانه‌های 20 سال ساخت که 10 میلیون تومان وام داده می‌شود.

وی افزود: به این ترتیب سقف مبلغ تسهیلات به ازای افزایش هر سال ساخت واحدهای مسکونی، یک میلیون و 250 هزار تومان است که بر این اساس، حداکثر میزان تسهیلات پرداختی برای واحدهای مسکونی دارای جواز ساخت 20 ساله، 10 میلیون تومان است.

وی گفت: پیش از این برای خانه های بالای 12 سال ساخت به صورت طبیعی وام 10 میلیون تومانی از سوی بانک مسکن داده می‌شد ولی در مواقع خاص و براساس گزارش‌های موردی و طی سلسله مراتب اداری در برخی مواقع تا سقف 20 میلیون تومان نیز وام داده می‌شد ولی این کار به صورت موردی و براساس مجوزهای خاص ارائه می‌شد.

وی ادامه داد: با روش جدید مجوزهای موردی در این رابطه لغو شده و هیچ مجوزی در این رابطه داده نمی‌شود و از این پس همه شعبات ما براساس این قانون عمل می کنند.

در همین زمینه نادر قاسمی، رییس اداره کل طرح و برنامه، اعلام کرد: به منظور افزایش رضایتمندی متقاضیان، اعطای تسهیلات خرید مسکن به واحدهای مسکونی بالای 12 سال ساخت از تاریخ اول بهمن ماه 1391، امکان پذیر شد.

قاسمی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای مسکونی افزود: میزان تسهیلات فروش اقساطی مسکن به واحدهای غیرنوساز و غیر دست اول از محل حساب صندوق پس انداز مسکن، اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و نیز حساب پس انداز مسکن جوانان برای واحدهای مسکونی بالای 12 سال ساخت، محاسبه می‌شود.

رییس اداره کل طرح و برنامه ادامه داد: مزیت این روش آن است که تفاوت سقف و کف تسهیلات در بازه زمانی 8 سال (12 تا 20 سال) برای تمامی قشرهای جامعه در همه شهرها به صورت تدریجی کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: حداکثر تسهیلات پرداختی برای حساب جوانان بر اساس مقایسه سقف‌های تعیین شده سالیانه و با توجه به تاریخ افتتاح حساب، مدت سپرده‌گذاری و شهر پلاک معرفی شده، محاسبه و پرداخت خواهد شد.

رییس اداره کل طرح و برنامه اضافه کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شعب بانک مسکن در سراسر کشور مراجعه کرده و یا با مرکز مشاوره و اطلاع رسانی بانک مسکن به شماره 61088 تماس بگیرند./

جدول سال ساخت و مبلغ جدید وام مسکن

سال ساخت مبلغ وام
12 20 میلیون تومان
13 18 میلیون و 750
14 17 میلیون 500
15 16 میلیون 250
16 15 میلیون
17 13 میلیون و 750
18 12 میلیون و 500
19 11 میلیون 250
20 10 میلیون تومان


ویدیو مرتبط :
تیزر فروش واحدهای مسکونی لوکس منطقه دروس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ های پیشنهادی رهن و اجاره واحدهای مسکونی در تهران+جدول



اوضاع بازار اجاره بر وفق مراد اجاره نشین است یا موجر؟

با توجه به تجربه بنگاهداران مسکن، به دلیل اینکه استقبال از بازار اجاره واحدهای مسکونی معمولا در این فصل از سال به حداقل (کمترین تعداد تقاضا) می‌رسد، موجران هر چقدر در نیمه اول سال برای مستاجران تعیین تکلیف می‌کنند و برای جزئیات قرارداد یک کلام هستند، اما در نیمه دوم سال اغلب مالکان ریش و قیچی را به دست اجاره‌نشین‌ها می‌سپارند البته این مساله به این منظور نیست که مستاجران اجاره بها را تعیین کنند؛ بلکه منظور، دادن اختیار شرایط پرداخت اجاره‌بها (رهن کامل یا رهن و اجاره) و اجاره واحدشان به هر متقاضی با هر شرایطی (زوج، مجرد و خانواده) است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روز گذشته یک واحد مسکونی 50 متری به همراه پارکینگ در حوالی میدان ولیعصر به بازار اجاره عرضه شد.

در فایل این آگهی عنوان شده بود واحد مذکور «بدون مالک، ایده آل مجردها» است که از طرف دیگر نرخ اجاره باور نکردنی توصیف شده است زیرا این واحد با شرایط 8 میلیون تومان ودیعه و 700 هزار تومان اجاره ماهانه به مستاجر تحویل داده می‌شود.

علاوه براین عده دیگری از مالکان واحدهای خود را به مستاجران مجرد هم اجاره می‌دهند اما نه هر مجردی.

برای مثال در یکی از فرعی‌های محله مرزداران واحدی به متراژ 75 متر مربع با کلیه امکانات و بدون مالک آماده اجاره به «مجرد موجه» پیشنهاد شده است.

از سوی دیگر اغلب مالکان این روزها با دیدن بازاری بدون متقاضی راضی شده‌اند با مستاجران بیشتر به توافق برسند.

مالکی نرخ اجاره واحد 85 متری خود را در خیابان سهیل واقع در قیطریه، 80 میلیون تومان اعلام کرده است. اگرچه این واحد با شرایط رهن کامل به بازار معرفی شده است، اما طبق گفته موجر قابل تبدیل است و حتی به مستاجر مجرد هم تحویل داده می‌شود.

در محله نیاوران یک واحد 100 متری به بازار اجاره عرضه شده که در آن تاکید شده است: حق کمیسیون یک طرفه است یعنی فقط مالک حق کمیسیون را پرداخت خواهد کرد. متراژ این واحد مسکونی حدود 100 مترمربع اما قدیمی ساز است و رهن و اجاره آن 20 میلیون تومان به اضافه یک میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده است.

یک واحد مسکونی 110 متری سوپرلوکس، در نیاوران با کلیه امکانات در طبقه پنجم با 140 میلیون تومان رهن آماده تحویل به متقاضی است. در فایل این آگهی عنوان شده که واحد مذکور در «بن‌بست اختصاصی» قرار گرفته است.

اما در این میان در یکی دیگر از فرعی‌های قیطریه یک فایل اجاره که دلال آن را اکازیون معرفی کرده؛ اظهار کرده است: 25 میلیون تومان به عنوان ودیعه و یک میلیون و 400 هزار تومان اجاره ماهانه در نظر گرفته شده است و مالک تعیین کرده که اجاره ماهانه را 3 ماه یکبار دریافت خواهد کرد یعنی در انتهای هر فصل، مستاجر باید 4 میلیون و 200 هزار تومان پرداخت کند./دنیای اقتصاد