اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات قتل زنی به دست پیرمرد مغازه‌دار / کیسه آغشته به خون قاتل را لو داد



جزئیات قتل زنی به دست یک پیرمرد,مواد مخدر

فرمانده انتظامی میناب تشریح کرد
جزئیات قتل زنی به دست پیرمرد مغازه‌دار / کیسه آغشته به خون قاتل را لو داد

فرمانده انتظامی شهرستان میناب جزئیات قتل زنی به دست یک پیرمرد مغازه‌دار را تشریح کرد

به گزارش  فارس از میناب در شرق هرمزگان، هادی دیده‌ور عصر امروز در نشستی با حضور خبرنگاران در میناب ضمن تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت با ذکر حدیثی از پیشوای ششم شیعیان، اظهار داشت: زیارت ائمه هدی به ویژه امام حسین (ع) سبب می‌شود انسان در آخرت مورد غفران قرار گیرد.

وی به تشریح نحوه قتل زن کهنوجی در میناب طی هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این اتفاق ناگوار به علت رابطه پنهانی قاتل و مقتوله رخ داده و انگیزه قتل نیز بنابر اظهارات قاتل، اخاذی از سوی مقتوله عنوان شده است.

فرمانده منطقه انتظامی میناب در خصوص جزئیات بیشتر این قتل، خاطرنشان کرد: قاتل که فردی مغازه‌دار و از کسبه بازار میناب است، پس از مراجعه مقتوله به مغازه وی و درخواست مبلغ هنگفت، از شدت عصبانیت به وسیله میله‌ای فلزی که در مغازه بوده به سر مقتوله ضرباتی را وارد می‌کند و سپس با گرفتن چادر در مقابل دهان او را خفه و به قتل می‌رساند.

دیده‌ور تصریح کرد: پیرمرد مغازه‌دار پس از ارتکاب قتل، جسد را در انبار مغازه مخفی می‌کند تا در فرصت مناسب آن را به منطقه نامعلوم منتقل کند.

وی بیان کرد: روز بعد از ارتکاب قتل، در حالی که پیرمرد با استفاده از تاریکی شب مشغول جابجایی جسد از داخل مغازه به بیرون بوده؛ نگهبان بازار و سربازان وظیفه متوجه کیسه آغشته به خون می‌شوند که بلافاصله پس از تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 پلیس آگاهی در محل حاضر و به بررسی موضوع می‌پردازد که قاتل در مراحل نخست روند پرونده به جرم خود اعتراف می‌کند.

این مسئول با بیان این مطلب که تمام شرح این حادثه به همین شکل رخ داده است، متذکر شد: تمام شایعات مبنی بر جدا کردن اجزای بدن مقتوله، فوت قاتل و دیگر شایعاتی که در برخی محافل و بین مردم رایج شده، کذب است و به هیچ وجه صحت ندارد.

فرمانده منطقه انتظامی میناب با تشریح عملکرد نیروی انتظامی میناب طی هفت ماه گذشته، نمره امنیت میناب را نسبت به سایر شهرستان‌های هرمزگان مناسب دانست و اذعان داشت: طبق اسناد موجود از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه احساس امنیت در میناب دارای رتبه 85 درصدی است.

وی عنوان کرد: ارتباط مستمر نیرو با اصحاب رسانه با هدف آگاه‌سازی مردم در کنار تعامل خوب و سازنده آن با مسئولان سیاسی و مذهبی در استقرار نظم و امنیت نقش بسزایی دارد.

دیده‌ور در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش 22 درصدی سرقت طی هفت ماه گذشته از سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در هرمزگان خبر داد و با بیان اینکه بیشترین سرقت‌ها در میناب به موتورسیکلت تعلق دارد، افزود: اغلب اوقات راکبان موتورسیکلت با بی‌احتیاطی وسیله نقلیه خود را با سوئیچ در خیابان رها می‌کنند.

وی تأکید کرد: سارقان موتورسیکلت در میناب را بیشتر افراد زیر 16 سال تشکیل می‌دهند.

این مسئول همچنین اظهار داشت: جرایم منافی عفت، سرقت به عنف و کیف قاپی از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه در میناب 22 درصد کاهش یافته است.

دیده‌ور با بیان این مطلب که میناب شهری مذهبی و اکثر زنان و بانوان آن در پوشش خود از چادر استفاده می‌کنند، گفت: در سرقت‌های کیف قاپی بیشتر مالباختگان در میناب را بانوانی تشکیل می‌دهند که مانتویی هستند و از چادر استفاده نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: بانوان باید به هنگام طی کردن عرض خیابان در حفظ و نگهداری از کیف خود دقت لازم را داشته باشند.

فرمانده منطقه انتظامی میناب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کاهش سرقت و افزایش کشفیات در میناب بر هیچ کس پوشیده نیست، از رشد هشت درصدی دستگیری سارقان درسال جاری خبر داد و گفت: طی هفته گذشته منطقه انتظامی میناب از نظر ایجاد بستر مناسب برای احساس آرامش و امنیت شهروندان به عنوان دستگاه برتر در استان انتخاب شد که این نتیجه رعایت حس تعامل و همکاری بین این مجموعه و سایر ارگان‌ها و نهادهای امنیتی و فرهنگی در میناب است.

دیده‌ور در ادامه از رشد 132 درصدی کشفیات مواد مخدر طی هفت ماه گذشته از سال جاری خبر داد و ابراز داشت: این میزان در مقابل مدت مشابه در سال 91 قابل قیاس نیست.

وی افزود: در راستای استقرار امنیت و مقابله با خرده فروشان مواد افیونی، اجرای طرح پاکسازی محلات به صورت مرتب در برنامه نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

فرمانده منطقه انتظامی میناب بیان داشت: مردم می‌توانند از طریق تماس با تلفن‌های 197 دفتر نظارت همگانی بر کار پلیس و 116 حفاظت اطلاعات، خدمتگزاران خود را در منطقه انتظامی میناب یاری کنند.

/فارس


ویدیو مرتبط :
قتل فجیع مغازه دار زن بدبخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دست سوخته قاتل، راز قتل را برملا کرد



 

 

دست سوخته قاتل، راز قتل را برملا کرد

 

 

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، در ساعت ۲۲:۳۰ روز پنجم آبانماه جاری مأموران کلانتری ۱۳۱ شهرری از طریق مرکز فوریت های پلیسی در جریان یک فقره آتش سوزی خودرو در خیابان فدائیان اسلام، بن بست بهار قرار گرفتند که با حضور مأموران آتش نشانی، بلافاصله اقدامات لازم جهت اطفای حریق انجام شد.

 

در بررسی های انجام شده از خودرو ، مأموران با بقایای به جای مانده از جسد متعلق به یک مرد در صندلی عقب خودرو روبرو شدند که بلافاصله موضوع به اداره دهم اعلام و قاضی کشیک دادسرای ناحیه شهرری مطلع شد.

با حضور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه شهرری و کارآگاهان اداره دهم در محل، با توجه به شواهد بدست آمده از محل، پرونده با موضوع "قتل" تشکیل و ضمن انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات جهت شناسایی هویت مقتول و شناسایی قاتل یا قاتلان احتمالی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان اداره دهم با بررسی ارکان هویتی خودرو موفق به شناسایی هویت مالک خودرو به نام "غفار . الف" (۴۰ ساله) شدند؛ با شناسایی هویت مالک خودرو و در مراجعه کارآگاهان به محل سکونت وی در منطقه شهرری اعضای خانواده وی اظهار داشتند که نامبرده در ساعت ۱۳:۰۰ تاریخ پنجم شهریور به قصد دیدن فردی به هویت غلامرضا از منزل خارج شده و تاکنون به منزل بازنگشته است.

با توجه به اظهارات و اطلاعات بدست از اعضای خانواده غفار و با تأیید اعضای خانواده وی در خصوص شناسایی هویت جسد، کارآگاهان موفق به شناسایی وی شدند.

در ساعت ۱۱:۳۰ مورخه ۰۶/۰۶/۱۳۹۰ با انتقال "غلامرضا . م" (۲۸ساله) به اداره دهم پلیس آگاهی ، وی در اظهارات اولیه اظهار داشت : "در ساعت ۱۴:۱۵ مورخه ۰۵/۰۸/۱۳۹۰ ، غفار به کارگاه تولیدی روکش صندلی ماشین متعلق به من در منطقه کیانشهر مراجعه کرد و پس از پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد و تحویل دادن سه فقره چک در ازای هزینه خرید روکش صندلی، در ساعت ۱۵:۱۵ از کارگاه خارج شد و دیگر از او هیچ اطلاعی ندارم ".

کارآگاهان اداره دهم ، در زمان تحقیقات و علیرغم اصرار غلامرضا مبنی بر بی اطلاعی از سرنوشت غفار، با توجه به آثار سوختگی دست راست غلامرضا به تحقیقات خود در این خصوص ادامه داده و با توجه به اظهارات ضد و نقیض غلامرضا در خصوص علت سوختگی دست خود، وی را ضمن انجام هماهنگی های لازم با بازپرس پرونده دستگیر کردند.

در شرایطی که غلامرضا همچنان اصرار بر بی گناهی خود داشت، کارآگاهان موفق به شناسایی شخصی شدند که متهم را در تاریکی شب پنجشنبه مورخه ۰۵/۰۸/۱۳۹۰ ، در حال انتقال یک کیسه به صندلی عقب خودرو پراید قرمز رنگ متعلق به مقتول مشاهده کرده بود؛ با شناسایی این شخص، غلامرضا که دیگر چاره ای جز اعتراف نداشت، پس از گذشت ۱۷ روز به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود به ارتکاب جنایت و در ادامه به آتش کشیدن جسد در داخل خودروی متعلق به مقتول اعتراف کرد.

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : در حدود یک ماه پیش، مقتول به واسطه آشنایی با من اقدام به خرید لوازم داخل خودرو به ارزش تقریبی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کرده اما پولی در این خصوص پرداخت نکرده بود و برای پرداخت پول هر روز، امروز و فردا می کرد تا نهایتا در ساعت ۱۵:۱۵ مورخه ۰۵/۰۸/۱۳۹۰ به کارگاه تولیدی من مراجعه کرد و اظهار داشت که این مبلغ را به همراه ۶۰۰ هزار تومان دیگری که به من بدهکار است، بعداز ظهر همان روز تصفیه خواهد کرد؛ در ساعت ۱۸:۳۰ وقتی مقتول به کارگاه بازگشت از وی مطالبه طلب خود را کردم که وی ناگهان شروع به ناسزا گفتن به من کرد و پس از آن بود که میان ما دو نفر درگیری ایجاد شد و من در یک لحظه، ضربه ای را به سینه او وارد کردم که باعث شد تا او کنترل خود را از دست داده و از ناحیه پشت سر با میز چرخ خیاطی داخل کارگاه برخورد کند و بدون حرکتی بر روی زمین بیافتد؛ در آن لحظه بسیار ترسیده بودم و بی اختیار از داخل کارگاه خارج شدم و پس از گذشت یک ساعت و به امید آنکه وی به هوش خواهد آمد مجددا به کارگاه بازگشتم اما او همچنان بر روی زمین افتاده بود و هیچ حرکتی نمی کرد.

متهم در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت : بسیار ترسیده بودم؛ تصمیم گرفتم تا به هر شکل ممکن خود را از دست جنازه غفار نجات دهم؛ برای همین زمانیکه هوا کاملا بارانی بود و باران به شدت می بارید جنازه را به داخل ماشین پراید متعلق به غفار برده و در یکی از کوچه های خاکی و تاریک در حوالی خیابان فدائیان اسلام ماشین را به همراه جنازه غفار که در صندلی عقب ماشین بود به آتش کشیدم و به سرعت از محل دور شدم اما به علت پاشیده شدن بنزین، از ناحیه مچ و انگشتان دست راست دچار سوختگی شدم.

امیدوار بودم که غفار در خصوص قرار ملاقات خود با من به کسی چیزی نگفته باشد اما زمانیکه فردای آنروز دستگیر شدم، متوجه شدم که مقتول قبل از آمدن به کارگاه من، موضوع آمدن خود را با برادرش در میان گذاشته است.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم در خصوص ارتکاب جنایت، متهم به دستور بازپرس پرونده با قرار بازداشت موقت جهت تکمیل تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است..../ خبرگزارى فارس