اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات حمله مسلحانه به خودروی حامل زندانیان در کرج



 

 

جزئیات حمله مسلحانه به خودروی حامل زندانیان در کرج

 

 

افراد مهاجم که با حمله به خودروی حامل زندانیان در کرج ماموری را به شهادت رسانده بودند در اجرای نقشه خود ناکام ماندند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، دیروز خودرو حامل ۱۰ زندانی از ندامتگاه مرکزی کرج راهی دادسرا شد که پس از رسیدن به زیرگذر محمد شهر سرنشینان دو خودروی پیکان و زانتیا سد راه آنها شدند.

مهاجمان به شلیک گلوله قصد فراری دادن زندانیان را داشتند که با مقاومت ماموران روبرو شدند.

در جریان این درگیری مسلحانه یکی از ماموران محافظ زندان هدف گلوله قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید مهاجمان نیز که در اجرای نقشه خود ناکام مانده بودند با رها کردن خودرو پیکان در محل از آنجا گریختند.

پس از اطلاع ماجرا به بازپرس ویژه قتل کرج و حضور او در محل حادثه تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان البرز تحقیقات در این زمینه را آغاز کرد و در نخستین بررسی ها دریافتند افراد مهاجم با یک قبضه کلاشینکف اقدام به تیراندازی کرده بودند.

هم اکنون ماموران با ردیابی های ویژه پلیسی و بررسی خودرو پیکان مهاجمان امیدوارند به زودی سه مرد مسلح را شناسایی و دستگیر کنند.../خبرگزارى مهر 


ویدیو مرتبط :
حمله فیل به خودروی حامل گردشگران فیلم گلچین صفاسا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری مهاجمین به خودروی حامل زندانیان کرج



 

دستگیری مهاجمین به خودروی حامل زندانیان کرج

 

مهر:علیرضا اکبرشاهی در نشست خبری فرماندهی نیروی انتظامی که پیش از ظهر پنج شنبه و با حضور خانواده مامور شهید سازمان زندانها و اصحاب رسانه برگزار شد، از دستگیری هشت نفر از عوامل حمله به خودروی حامل متهمان ندامتگاه مرکزی کرج در کمتر از یک هفته خبر داد.

وی در شرح مجدد حادثه گت: در 22 آذر ماه، خودروی حامل 10 زندانی از ندامتگاه مرکزی کرج مورد تهاجم دو خودروی پیکان و زانتیا قرار گرفته که منجر به درگیری مسلحانه ماموران محافظ سازمان زندانها و مهاجمین شده و یکی از ماموران سازمان زندانها در این درگیری به شهادت رسید.

وی ادامه داد: دو خودروی ذکر شده حوالی پل محمد شهر، با ایجاد یک تصادف ساختگی، مینی بوس حامل متهمان را متوقف و به قصد متواری کردن یکی از متهمان، مسلحانه به آن حمله کردند.

اکبرشاهی گفت: مهاجمان به قصد فراری دادن شخصی با هویت عبدالحمید- چ که به دلیل حمل دو کیلوگرم هروئین در بازداشت بوده به مینی بوس حمله کرده بودند که با مقابله و شهادت مامور سازمان زندانها در این امر ناکام مانده و متواری شدند.

وی افزود: پلیس و عوامل کلانتری 21 مهرشهر در فاصله زمانی بسیار کوتاهی در صحنه حضور یافته و تیم بررسی جرم، بررسی صحنه و آثار باقیمانده از حادثه را به عهده گرفت و پیکان به جا مانده از مهاجمان توسط پلیس ضبط و جهت بررسی منتقل شد.

وی با اشاره به حساسیت بالای پرونده تصریح کرد: بعد از جمع آوری اطلاعات محلی و نمونه برداری و استفاده از بانک اطلاعات ویژه پلیس، پرونده در اولویت قرار گرفته و کار شناسائی و اقدام جهت دستگیری آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با اقدامات صورت گرفته، مهاجمان و مخفیگاه آنها در شهرستان جاجرود شناسائی و در تاریخ 29 آذر ماه با همکاری عوامل انتظامی شهرستان جاجرود طی عملیاتی حساس و ضربتی، مخفیگاه محاصره و هشت نفر از عوامل این حادثه دستگیر شدند.

وی، با اشاره به این موضوع که در روز حادثه فقط سه نفر از عوامل بازداشت شده حضور داشته اند و بقیه افراد عملیات را پشتیبانی کرده و در اطلاع رسانی از زمان و مسیر حرکت مینی بوس حامل متهمان و مخفی کردن این سه نفر نقش داشته اند افزود: فردی که اقدام به تیر اندازی و در نهایت به شهادت رساندن شهید مرادخانی، مامور محافظ سازمان زندانها نموده، فردی است با نام فرود 29 ساله، که داماد خانواده عبدالحمید-چ بوده و خود دارای چهار سابقه کیفری است.

وی ادامه داد: بقیه افراد نیز از خانواده و دوستان عبدالحمید بوده که چهار زن و چهار مرد، تا کنون بازداشت شده اند که اتهام زنان ر در مخفی کردن و طراحی نقشه هجوم به مینی بوس حامل متهم است.

اکبرشاهی همچنین از کشف سلاح مسلسل کلاش، که شهید مرادخانی با آن مورد اصابت گلوله قرارگرفته، در یکی از باغ های شهریار خبر داد و گفت: اسن اسلحه با اعترافات فرود، قاتل پرونده عصر دیروز کشف و جهت تکمیل پرونده مورد بررسی است.... / mehrnews.com