اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جریمه 800 میلیون دلاری بانک فرانسوی برای نقض تحریم‌های ایران



اخبار,اخبار اقتصادی,بانک های فرانسوی

توافق "کردیت اگریکول" برای پرداخت جریمه، نخستین توافق یک بانک بزرگ از زمان امضای توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا خواهد بود.

بانک فرانسوی "کردیت اگریکول" برای فیصله دادن به تحقیقات مقامات آمریکایی درباره نقض تحریمهای ایران و سودان، احتمالا 800 میلیون دلار پرداخت خواهد کرد.

  بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد این توافق به "کردیت اگریکول" اجازه می‌دهد با وجود اقرار به نقض قوانین آمریکا، از محکومیت کیفری اجتناب کند.

انتظار می‌رود توافق مذکور به صورت همزمان از سوی این بانک و دفتر دادستان منطقه منهتن، دپارتمان خدمات مالی نیویورک و اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام شود.

به گفته منابع آگاه، اعضای هیات مدیره "کردیت اگریکول" با مفاد اصلی این توافق موافقت کرده اند با اینهمه سخنگوی این بانک حاضر به اظهارنظر درباره شایعات مطرح نشد.

مقامات آمریکایی کردیت اگریکول را متهم کرده‌اند نقل و انتقال میلیاردها دلار پول متعلق به نهادهای کشورهای تحت تحریم آمریکا شامل سودان، کوبا و ایران را در فاصله سال 2003 تا 2008 انجام داده است. شعبه‌های "کردیت اگریکول سی آی بی" - بازوی بانکداری سرمایه گذاری کردیت اگریکول- که در خصوص ادعاهای نقض تحریمهای آمریکا زیر ذره بین رفته‌اند در لندن، پاریس، سنگاپور و ژنو مستقر هستند.

توافق "کردیت اگریکول" برای پرداخت جریمه، نخستین توافق یک بانک بزرگ از زمان امضای توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا خواهد بود.

وام دهندگان اروپایی دیگری شامل "دویچه بانک"، "سوسیته جنرال" و "یونی کردیت" فاش کرده اند با مقامات آمریکایی در تحقیقات مربوط به نقض تحریمها همکاری می‌کنند.

منابع آگاه اظهار کرده اند انتظار می‌رود تحقیقات مذکور در سال 2016 حل و فصل شوند اما نمایندگان این بانکها حاضر به اظهارنظر در این باره نشدند.

از سال 2009 که وزارت دادگستری آمریکا و دفتر دادستان منطقه منهتن تحقیقاتشان را روی موسسات مالی مظنون به نقض تحریمهای وضع شده علیه کشورهایی شامل ایران معطوف کردند، 10 بانک بزرگ بین المللی چنین توافقهایی را برای خاتمه دادن به تحقیقات مقامات آمریکایی و اجتناب از مجازات سنگین‌تر اعلام کرده اند.

"کردیت اگریکول" در ماه اوت اعلام کرد 350 میلیون یورو (397 میلیون دلار) برای هزینه‌های حقوقی سه ماهه دوم که مربوط به تحقیقات آمریکا بوده، اختصاص داده است و در آن زمان اعلام کرده بود این تحقیقات احتمالا در چند ماه آینده به پایان می‌رسد.

ده‌ها بانک بین‌المللی که بیشتر آنها اروپایی هستند با جریمه‌های سنگین آمریکا که از سال 2009 به حدود 14 میلیارد دلار بالغ شده است، از ورود به ایران باز داشته شده‌اند و این جریمه‌های سنگین باعث نگرانی صنعت بانکی از همکاری با ایران شده است. بانک "بی ان پی پاریبا" که بزرگترین بانک فرانسه است، پس از تحقیقات طولانی آمریکا از بانکهای اروپایی در مورد انجام مبادلات دلاری برای کشورهای تحت تحریم، به پرداخت 8.9 میلیارد دلار جریمه محکوم شد. بانکهایی که هدف جریمه مقامات آمریکایی قرار گرفته‌اند معمولا متهم شده‌اند آگاهانه به جابجایی میلیونها دلار پول از طریق سیستم مالی آمریکا برای کشورهای تحت تحریم پرداخته اند.


 اخباراقتصادی  -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
جریمه 400هزار دلاری شرکت چینی برای نقض تحریم‌های واشنگتن علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جریمه 10 میلیارد دلاری بانک فرانسوی به دلیل نقض تحریم ایران / ارتش آمریکا: همه از حل مسئله هسته ای ایران سود می برند




اخبار سیاست خارجی - ارتش آمریکا: همه از حل مسئله هسته ای ایران سود می برند

ما میزان قابل توجهی از نیروی نظامی خود را در منطقه نگه می داریم تا اگر مسیر دیپلماتیک موفقیت امیز نبود، نیرو در دسترس آمریکا باشد.

ژنرال دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: ما در مسئله ایران، راه حل نظامی را به عملیات نظامی ترجیح می دهیم اما گزینه نظامی همچنان پابرجاست.
 
به گزارش «انتخاب»، مارتین دمپسی بیان داشت: ما میزان قابل توجهی از نیروی نظامی خود را در منطقه نگه می داریم تا اگر مسیر دیپلماتیک موفقیت امیز نبود، نیرو در دسترس  آمریکا باشد.
 
وی اضافه کرد: اوباما بارها گفته است که امریکا اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته ای را نمی دهد. اگر ایران از این فرصت استفاده کند و به نتیجه ی دیپلماتیک موفق برسیم همه از این موضوع سود می برند.
 
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهار داشت: اما پایان بحران هسته ای مشکلی که ایران برای منطقه بوجود آورده را حل نمی کند. آنها از طریق نیروهای نیابتی خود در خاورمیانه نفوذ دارند و در فضای سایبری به شدت فعال هستند.
 
وی اضافه کرد: ما ساده لوح نیستیم و اختلاف زیادی با ایران داریم.
 
وی اضافه کرد: ایران با تاریخ و فرهنگ غنی خود که بر دنیا تاثیر گذاشته می تواند رویکردی سازنده داشته باشد و ما امیدواریم که این کشور از این مسائل استفاده کرده و فعالیت های بد خود را متوقف کند.

 

 

اخبار, نقض تحریم های ایران

 

آمریکا: جریمه 10 میلیارد دلاری بانک فرانسوی به دلیل نقض تحریم ایران

وزارت دادگستری آمریکا در حال اعمال فشار بر بانک "بی. ان. پی. پاریباس" برای پرداخت جریمه 10 میلیارد دلاری به دلیل نقض تحریم های ایران و دیگر کشورهاست.

دادگستری آمریکا خواهان دریافت 10 میلیارد دلار جریمه از بانک فرانسوی به دلیل نقض تحریم های ایران است.

به گزارش عصر ایران، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت وزارت دادگستری آمریکا در حال اعمال فشار بر بانک  "بی. ان.  پی. پاریباس" برای پرداخت جریمه 10 میلیارد دلاری به دلیل نقض تحریم های ایران و دیگر کشورهاست.

 "بی. ان.  پی. پاریباس" بزرگترین بانک فرانسه به شمار می آید.

منابع آگاه در ماه می گذشته به رویترز گفته بودند که این بانک فرانسوی در حال مذاکره با مقامات آمریکایی برای پرداخت بیش از 3 میلیارد دلار جریمه برای پایان دادن به شکایت ها و تحقیقات درباره نقض تحریم های آمریکا علیه ایران ،‌سودان و دیگر کشورها توسط این بانک است اما هم اکنون مشخص شده که این رقم حدود 10 میلیارد دلار است.

این بانک پیش از این گفته بود که جریمه اش بیش از یک میلیار دلاری است که از محل نقض احتمالی تحریم ها به دست آورده است.

قبل از این در ماه جاری میلادی نیز یک مجموعه مالی اعتباری به نام کردی سوئیس ضمن اعتراف به کمک به آمریکایی ها برای فرار مالیاتی پذیرفت مبلغ 2.5 میلیارد دلار جریمه به همین دلیل بپردازد. 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب،عصرایران