اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جریان انحرافی برای در دست گرفتن مجلس نهم جدی است



 

 

جریان انحرافی برای در دست گرفتن مجلس نهم جدی است

 

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با شفاف با بیان اینکه جریان انحرافی برای در دست گرفتن مجلس نهم جدی است، گفت: قرائن و نشانه های زیادی وجود دارد که جریان انحرافی برای ورود به مجلس و به دست گرفتن اکثریت مجلس کاملا جدی است. فعالیت های آنها در شهرستانها به صورت دادن وعده و وعید،جوایز،سکه و تتمیع افراد صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: جریان انحرافی می خواهد با بعضی چهره هایی کار خود را ادامه دهد که برای مردم ناشناخته باشند و به اصطلاح چهرهای سفیدی که مردم شناخت زیادی نسبت به آنها ندارد ورود پیدا کند.سپس آنها را به مردم معرفی کند تا وارد مجلس شوند و اینگونه اهداف خود را بدست اورند که مسئولین شورای نگهبان و مردم باید توجه کنند.

این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم یاد آور شد: جریان انحرافی با این شکل خود را از گردونه اصولگرایان خارج می کند و وحدت اصولگرایان بهم خواهد خورد و بهترین راه برای وحدت اصولگرایان این است که حول محور ایده و اندیشه آیت الله مهدوی کنی تجمع کنند و همه جناحهای اصولگرای باسابقه نیز به این امر رسیدند. البته جریان انحرافی مدعی است که جزو اصولگرایان هستند و معتقدند نظام ،ولایت فقیه ،اسلام و قانون اساسی ، تمام ارکان و عناصر اصولگرایی را قبول دارند . اگر بنده این را عنوان می کنم از دیدگاه خودشان بیان می کنم اما اصولگرایان اصیل و با سابقه معتقدند اندیشه های جریان انحرافی اندیشه های دیگری است و آنها اصولگرا نیستند.

غرویان هرگونه جریان یا جبهه سازی دیگر را موجب تفرقه در وحدت اصولگرایان دانست و خاطرنشان کرد: جبهه سازی و جریان سازی ها موجب عدم وحدا اصولگرایان است و به نفع رقبای اصولگرایان تمام می شود.

وی با اشاره به عدم وحدت جبهه پایداری وحدت جبهه متحد اصولگرایان ،گفت: تا کنون اصولگرایان جبهه متحد هرچه از جبهه پایداری دعوت کردند پاسخ مثبتی نشنیدن و با این قرائن مقداری مایوس کننده است که بخواهند با جبهه به وحدت برسند.

ای استاد درس خارج از فقه گفت: نوعی اختلاف سلیقه میان جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان وجود دارد. در جبهه پایداری نیز افراد شاخص و برجسته ای مثل مصباح هستند که از افراد با سابقه و معتقد به اصول نظام و انقلاب هستند ولی در سلیقه مقداری با افرادی همچون مهدوی کنی که شخصیت معتدل هستند اختلاف سلیقه دارند.

غرویان با بیان اینکه اختلاف سلایق به نفع اصولگرایی نیست و افزود: این اختلاف سلیقه ها میان جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان باعث تشدد آرا و تشدد مردم خواهد شد. زمانیکه اصولگرایان و بزرگان بایکدیگر وحدت و اتحاد روشن و واضحی را نداشته باشند ،جوانان انقلابی و معتقد به ولایت فقیه هم چند دسته می شوند و این به صلاح اصولگرایی نیست.../شفاف


ویدیو مرتبط :
مجلس شهادت امام حسن گرفتن سم از دست قیصر روم 93

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس؛ مراسم افتتاحیه مجلس نهم


دوره نهم مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور جمع كثیری از مقام‌های عالی رتبه كشوری و لشكری آغاز به كار كرد و منتخبان مردم برای حضور در اولین جلسه رسمی پارلمان در دوره نهم گرد هم آمدند.