اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین اخبار از پرواز «ام.اچ 370»



اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای مالزی

 

اخبار بین الملل - جدیدترین اخبار از پرواز «ام.اچ 370»

هواپیما بوئینگ هفتصد و هفتاد و هفت شرکت مالزیا ایرلاینز که اوایل ماه مارس ناپدید شد، در منطقه جنوب اقیانوس هند سقوط نکرده است.

در حالی که منابع خبری پیش از این از دریافت سیگنال های صوتی در منطقه ای در جنوب اقیانوس هند خبر داده و احتمال داده بودند که این سیگنال ها از جعبه های سیاه هواپیمای مفقود شده مالزیایی باشد بازرسان روز پنجشنبه در سیدنی اعلام کردند هواپیمای مالزیا ایرلاینز در این منطقه از اقیانوس هند سقوط نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی،‌ مرکز هماهنگی بین المللی جستجو مستقر در استرالیا روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد با توجه به نتایج بررسی ها و تحقیقات می توان با اطمینان گفت که هواپیمای مسافربری مالزی در جنوب اقیانوس هند سقوط نکرده است.

اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
پرواز 370 مالزی در شبیه ساز پرواز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین اخبار از پرواز «ام.اچ 370»


رییس مرکز هماهنگی عملیات جستجوی پرواز ام.اچ 370 در استرالیا اعلام کرد پس از دریافت نشدن سیگنال های جدید از جعبه سیاه بوئینگ 777 مالزی در جنوب اقیانوس هند یک فروند زیردریایی بدون سرنشین به اعماق آب های این منطقه فرستاده شد.

خبرگزاری ایرنا: رییس مرکز هماهنگی عملیات جستجوی پرواز ام.اچ 370 در استرالیا اعلام کرد پس از دریافت نشدن سیگنال های جدید از جعبه سیاه بوئینگ 777 مالزی در جنوب اقیانوس هند یک فروند زیردریایی بدون سرنشین به اعماق آب های این منطقه فرستاده شد.

مارشال آنگوس هوستون وزیر سابق دفاع استرالیا و رییس این مرکز هماهنگی عصر روز دوشنبه به خبرنگاران در شهر پرت گفت که عصر روز یکشنبه نیز در نزدیکی منطقه جستجوی هواپیمای خطوط هوایی مالزی در اقیانوس هند یک لکه بزرگ نفت پیدا شده است.

وی در این مصاحبه که از شبکه خبری ای.بی.سی استرالیا پخش می شد، گفت که نمونه نفت جمع آوری شده برای تجزیه و تحلیل به استرالیا ارسال شده است و ممکن است این فرآیند چند روز زمان ببرد.

به گفته وی، این لکه نفت به نظر نمی رسد از یک کشتی منطقه باشد اما در مورد آن نمی توان سریع نتیجه گیری کرد.

هوستون همچنین در مورد زیردریایی که به اعماق اقیانوس فرستاده شده است، گفت: زیردریایی بدون سرنشین بلوفین 21 عصر امروز توسط کشتی سپر اقیانوس به آب انداخته شد.

این زیردریایی که حدود پنج متر طول و 750 کیلوگرم وزن دارد می تواند نقشه سه بعدی از کف اقیانوس و اشیاء باقی مانده در بستر دریا تهیه می کند.

این زیردریایی 16 ساعت در اعماق چهار هزار و 500 متری اقیانوس به جمع آوری اطلاعات می پردازد.

این زیردریایی در منطقه ای به اعماق اقیانوس هند رفت که عملیات جستجو برای یافتن این هواپیما ادامه داشت و در چهار نوبت دو کشتی چینی و استرالیایی سیگنال هایی را که احتمال می رود مربوط به جعبه سیاه هواپیما باشد، دریافت کردند.

کارشناسان احتمال می دهند عمر باطری جعبه سیاه هواپیمای مالزی که معمولا 30 روز فعال است تمام شده است و دیگر قادر به ارسال علایم ردیابی نیست.

رییس مرکز هماهنگی عملیات جستجوی پرواز ام.اچ 370 در استرالیا گفت که طی شش روز گذشته علامت صوتی از جعبه سیاه دریافت نشده است و به این دلیل جستجو در زیر آب آغاز شده است.

هواپیمای پرواز ام.اچ 370 مالزی 17 اسفندماه با 239 سرنشین از کوالالامپور عازم پکن بود که به طور مرموزی در این مسیر ناپدید شد.

قرار است بیش از 10 فروند هواپیمای نظامی و غیرنظامی و چندین کشتی جستجوگر به عملیات خود در منطقه ادامه دهند و اکنون منطقه جستجو محدودتر از قبل شده است.