اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جب بوش: باید با تحریم و راهبردی مشخص با اهداف ایران مقابله کنیم



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

یکی از نامزدهای متعدد حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های انتخابات ریاست‌ جمهوری بار دیگر خواستار مقابله با ایران و تحکیم روابط تل‌آویو و واشنگتن شد.

 «جب بوش» یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه بار دیگر خواستار مقابله با ایران شد.

برادر رئیس جمهور سابق آمریکا که در شورای روابط خارجی آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: «ما باید با تحریم، روابط قوی‌تر با اسرائیل و راهبردی برای مقابله با داعش و (بشار) اسد (رئیس‌جمهور سوریه)، با جاه‌طلبی‌های ایران مقابله کنیم.»

وی با بیان اینکه «قدرتمند کردن ایران رویکردی اشتباه است»، گفت: «توافق هسته‌ای موجب شده تا توان ما برای بسیج حمایت لازم در جهان عرب سنی، کاهش یابد.»

بوش افزود: «ما دیگر آن نفوذ سابق را برای اثر گذاری بر سیاست‌های عربستان سعودی نداریم.»

وی در ادامه به مسائل داخلی ایران نیز اشاره کرد و گفت اگر در سال 1388 جای باراک اوباما بود، «با "انقلاب سبز" ایران اعلام همبستگی می‌کردم.»

این نامزد جمهوری‌خواه که به واسطه بحران‌آفرینی‌های برادرش در عراق و افغانستان، عملکرد مناسبی در نظرسنجی‌ها نداشته، افزود: «اگر ما در ریشه کن کردن تروریسم جدی هستیم، باید درک کنیم که این تلاشی طولانی خواهد بود.»

وی با بیان اینکه «تنها ایالات متحده می‌تواند ائتلافی را برای شکست داعش رهبری کند»، گفت: «زمانی که ایالات متحده عقب بنشیند، روسیه و ایران خلأ را پر می‌کنند.»

او در بخش‌های دیگری اظهاراتش خواستار اعزام نیروی زمینی به عراق و همچنین اعلام منطقه پرواز ممنوع در سوریه شد.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  فارس


ویدیو مرتبط :
تصویب طرح جامع تحریم ایران به بهانه مقابله با اقدامات بی‌ثبات کننده ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان لغو تحریم خودرو ایران مشخص شد



اخبار,تحریم خودرو ایران


اخبار اقتصادی  - تحریم خودرو ایران دوشنبه هفته آینده برداشته می‌شود

وی تصریح کرد: بازار ایران بازار بکری است و به طور قطع خودروسازان خارجی از جمله خودروسازان امریکایی تمایل شدید به ورود به بازار ایران دارند.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت: براساس اطلاعات به دست آمده، تحریم قطعات خودرو 20 ژانویه ( 30 دی ماه ) برداشته می‌شود، این در حالی است که این تحریم از سوی شخص باراک اوباما وضع شده و برای لغو آن نیاز به موافقت کنگره نیست.

فرهاد به نیا در گفتگو با مهر از لغو تحریم‌های خودرو تا 20 ژانویه ( 30 دی ماه؛ دوشنبه هفته آینده) خبرداد و گفت: تصمیم تحریم خودروی ایران از جمله دستوراتی بود که اوباما شخصا اتخاذ کرده و برای لغو آن نیاز به تصمیم و موافقت کنگره نیست، این در شرایطی است که با توجه به رویکرد مثبت اوباما نسبت به مذاکرات ژنو و تلاش وی برای اقدامات مناسب در راستای مذاکره با ایران، به نظر می رسد که این تحریم به زودی برداشته شود.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان افزود: در مجموع بازار خودروی جهان اشباع شده است و تمامی خودروسازان خارجی به دنبال حضور در بازارهای جدید هستند. در عین حال، واقعیت این است که بازار خودروی ایران یک بازار 70 میلیون نفری است و تا مرز 16 میلیون خودرو کشش دارد و باید 7 میلیون خودروی فرسوده از رده خارج شود.

وی تصریح کرد: بازار ایران بازار بکری است و به طور قطع خودروسازان خارجی از جمله خودروسازان امریکایی تمایل شدید به ورود به بازار ایران دارند.

به گفته به نیا، تجربه خودروسازان داخلی هم اکنون به اندازه ای است که اگر قرار باشد با خودروساز خارجی وارد مذاکره برای تولید مشترک شوند، حتما اصول و فنون مذاکره را به نحوی رعایت خواهند کرد که منفعت مردم و کشور در این قرارداد باشد.

به گزارش مهر، تحریم خودروی ایران از 10 تیرماه سال جاری و با تصمیم رئیس جمهور آمریکا اجرایی شده است.
اخبار اقتصادی - مهر