اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جان کری: عمر داعش به پایان رسیده است


وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به تونس گفت: عمر گروه تروریستی داعش به پایان رسیده است.

خبرگزاری مهر: «جان کری» در سفرش به تونس گفت که واشنگتن همچنان در حال ارزیابی حمله به داعش است، اما این گروه باید بداند که عمرش به سر آمده است.

 وزیر خارجه آمریکا که برای گفتگو درباره مبارزه با تروریسم به تونس رفته است، در یک نشست خبری با تاکید بر اینکه هنوز زنده یا مرده بودن «محمد اموازی» (جان جهادی) معلوم نیست، گفت: «اما تروریست‌ها باید بدانند که عمر آن‌ها به سر آمده و شکست خواهند خورد.»

خبرگزاری آسوشییتدپرس نیز به نقل از از یک مقام آمریکایی که نامش برده نشده، گزارش داده که پهپاد آمریکایی پنج‌شنبه شب یک خودرو را که گفته می‌شود محمد اموازی در آن بوده است، در رقه در شمال سوریه هدف گرفت.

شبکه خبری فاکس نیوز هم از قول یک منبع ارشد نظامی آمریکایی گفته است که اموازی در آن حمله به احتمال «۹۹ درصد» کشته شده است.

محمد اموازی که گفته می شود ۲۷ سال دارد، متولد کویت و بزرگ شده در بریتانیاست و در رشته کامپیوتر در لندن تحصیل کرده بود. او برای اولین بار در یک ویدیو در حالی که صورتش را با نقاب پوشانده بود، در حال بریدن سر جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی به گروگان گرفته در سوریه دیده شد.

پنتاگون در بیانیه‌اش گفته است محمد اموازی در ویدیوهایی دیده می شد که قتل استیون ساتلاف و جیمز فولی خبرنگاران آمریکایی، عبدالرحمان کاسیگ، امدادگر آمریکایی، دیوید هینز و الن هنینگ امدادگران بریتانیایی، کنجی گوتو، خبرنگار ژاپنی و عده‌ای دیگری از گروگان‌ها را نشان می‌داد.


ویدیو مرتبط :
جان کری:معلوم نیست تا پایان مارس با ایران به توافق کنیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جان کری: داعش در شرف پایان است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه آمریكا با بیان اینكه ایام گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در شرف پایان است، درخصوص اختلافات سیاسی در عراق پیرامون كابینه جدید دولت العبادی گفت: موضوع تغییر كابینه در عراق امری داخلی است و واشنگتن در آن دخالت نمی كند.

به گزارش ایرنا، 'جان كری' بعد از دیدار با مسوولان عراقی در نشستی خبری در سفارتخانه آمریكا در بغداد افزود: واشنگتن نقش واسطه را در بحران سیاسی موجود در عراق بازی نمی كند، بلكه تغییرات كابینه را امری داخلی می داند همان طور كه نمی خواهد دیگران در امور داخلی امریكا دخالت كنند.

وی در عین حال تاكید كرد كه آمریكا از دولت حیدر العبادی در برابر چالش امنیتی، سیاسی و اقتصادی كه این كشور با آن مواجه است، حمایت می كند.

كری در خصوص ارتباط سفر او با مسائل داخلی عراق گفت: برای این سفر قبل از شروع بحران سیاسی موجود،برنامه ریزی شده بود و ارتباطی به تغییرات دولت عراق ندارد.

وزیر خارجه امریكا افزود: امروز در همه دیدارهایش با مسوولان و مقامات عراقی، آنها را بر ضرورت حفظ وحدت به منظور تحقق آشتی ملی درعراق تشویق كرده است.

وی ثبات سیاسی در عراق را برای مبارزه با تروریسم مهم ارزیابی كرد و گفت: ثبات سیاسی و وجود یك دولت فعال و متحد به منظور پیشرفت و عدم تاثیر پذیری عملیات نظامی علیه داعش ضروری است.

به گفته وی، وجود چنین دولتی در عراق اطمینان را در داخل ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم به سركردگی امریكا بالا می برد و باعث بازگرداندن آرامش به مناطق آزاده شده از تصرف داعش می شود.

وی به دیدارش با نخست وزیر عراق اشاره كرد و گفت: حیدر العبادی مسئله آزادسازی موصل را در اولویت كار خود قرار داده است.

جان كری ادامه داد: نخست وزیر عراق در حال حاضر برای حل بحران سیاسی جاری با تمامی طرف های سیاسی عراقی دیدار دارد و احتمالا جزییات آن را در ساعات و روزهای آینده آشكار كند.

وی از روند جنگ با تروریست های داعش ابراز خرسندی كرد و گفت: گروه تروریستی داعش اكنون در موضع دفاعی قرارگرفته است و به همین دلیل روزهای پایانی داعش در عراق و سوریه آغاز شده است.

به گفته وی، این گروه تروریستی اغلب فرماندهان و علاوه بر اینها منابع مالی، جنجگوها و از همه مهمتر امید را از دست داده است.

وی تاكید كرد كه 40 درصد از اراضی كه در اختیار داعش درعراق بوده در ماه های اخیر به دلیل سلسله عملیات نظامی، بخش های زیادی از آنها از تصرف داعش خارج شده اند.

وی به آزادی مناطق سنجار، تكریت، الرمادی در طول ماه های اخیر اشاره كرد و گفت كه روند پیروزی ها همچنان ادامه دارد و داعش دهها هزار نفر از عناصر خود را بر اثر بمباران ها یا عملیات نظامی در عراق و سوریه از دست داده است.

وی درخصوص اعزام نیروهای نظامی جدید آمریكا به عراق گفت: تمامی این نیروها با موافقت دولت عراق وارد این كشور شده اند و در حال حاضر نخست وزیر عراق درخواست تازه ای برای اعزام تعداد بیشتری از نیروهای امریكایی نداده است.

وزیر خارجه امریكا خاطر نشان كرد كه نقش نیروهای آمریكایی در عملیات نظامی در عراق از جمله عملیات آتی موصل فقط پشتیبانی است.

وزیر خارجه آمریكا ظهرامروز جمعه وارد بغداد شد و با 'ابراهیم الجعفری' همتای خود و نخست وزیر و دیگر مسوولان عراقی دیدار و گفت وگو كرد.