اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جان کری: «بازرسی همه وقت و همه جا» از تاسیسات هسته‌ای ایران هیچ گاه مورد بحث نبود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیرخارجه آمریکا گفت در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ هیچ گاه مساله «بازرسی همه وقت و همه جا» از تاسیسات این کشور به میان نیامد.

به گزارش ایلنا به نقل از پی بی اس، «جان کری» وزیرخارجه آمریکا گفت شرکت کنندگان در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ هیچ گاه به طور کامل درباره «بازرسی همه وقت و همه جا» از تاسیسات هسته‌ای این کشور گفت و گو نکردند.

کری در مصاحبه با «پی بی اس» گفت:« هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که اجازه «بازرسی همه وقت و همه جا را بدهد. تنها مثالی که به ذهنم می آید مورد عراق پس از حمله ما و در اختیار گرفتن کنترل کامل آن است که البته موضوع متفاوتی است.»

وزیرخارجه آمریکا تصریح کرد بازرسی همه وقت و همه جا اصطلاحی است که در سیاست استفاده شد و منظور کنترل واقعی تسلیحات نبوده است.

در ادامه، کری افزود:«قرار نیست تمام تاسیسات مورد بازرسی قرار گیرند بلکه، تنها درباره شماری از آن ها و برخی از افراد مسئول آن مورد پرسش واقع می شوند و هیچ تحریمی قبل از ارائه گزارش در این مورد به طور کامل برداشته نمی شود.»

وی تاکید کرد در صورتی که ایران دسترسی کافی بازرسان به تاسیسات هسته‌ای خود را فراهم نسازد امکان تصویب تحریم های جدید علیه این کشور وجود دارد.

کری گفت:« اگر اجازه ای که برای مشخص شدن این که آیا تاسیسات مشکوکی وجود دارد صادر نشود، روند کار به این صورت است که به شورای امنیت ملی ایالات متحده ارجاع می دهیم و تمام تحریم ها را بازمی گردانیم و سپس بازرسی های دیگری را درخواست می کنیم.»
اخبار سیاست خارجی - ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
ادعاهای تکراری جان کری درباره برنامه هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عراق خواسته ی جان کری را اجابت کرد: بازرسی و تفتیش هواپیماهای ایران را افزایش می دهیم



جان کری,نوری مالکی,نخست وزیر عراق

عراق خواسته ی جان کری را اجابت کرد: بازرسی و تفتیش هواپیماهای ایران را افزایش می دهیم

علی موسوی سخنگوی نوری مالکی نخست وزیر عراق گفت: به دلیل اطلاعات بسیاری مبنی بر انتقال سلاح به سوریه، ما بازرسی ها و تفتیش ها از پروازها را افزایش داده ایم.

انتخاب:  فرانس پرس نوشت: عراق اعلام کرد که جستجو و بازرسی از هواپیماهای ایرانی به مقصد سوریه که از حریم هوایی این کشور عبور می کنند را افزایش می دهد.

علی موسوی سخنگوی نوری مالکی نخست وزیر عراق گفت: به دلیل اطلاعات بسیاری مبنی بر انتقال سلاح به سوریه، ما بازرسی ها و تفتیش ها از پروازها را افزایش داده ایم.

وی تصریح کرد: ما بازرسی های بیشتری انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم که سلاحی به سوریه منتقل نمی شود.

این مقام عراقی در پاسخ به این سئوال که "ایا سخنان جان کری در طول سفیر سرزده اش به بغداد عامل این حرکت است" گفت: البته هیچ کس به ما شواهد و مدارکی ارائه نکرده است. تنها به ما اطلاعاتی در زمینه داده شده است.

جان کری وزیر خارجه ی آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در عراق گفته بود که به مالکی گفته است که پروازهای ایران به سمت سوریه در جهت حفظ اسد و رژیمش است.

ناصر بندر رئیس سازمان هواپیمایی عراق در گفتگو با فرانس پرس عنوان داشت که از ماه اکتبر هواپیمایی مورد بازرسی قرار نگرفته و تاکنون شاهد مورد مشکوکی نبوده است.

وی تصریح کرد: هواپیماهایی که نسبت به آن مشکوک هستیم را مورد بازرسی قرار خواهیم داد./انتخاب